פתרונות ארגונומיים לעבודה מהבית

פתרונות ארגונומיים לעבודה מהבית: איך לשמור על הגוף במשרד הביתי

כתוצאה תקופת הקורונה עניין העבודה מהבית רק הלך והתפתח, וגם היום, אחרי שמסתמן שתקופה זו חלפה, רבים מהאנשים נשארו לעבוד במשרדים ביתיים ואמצו לעצמם את השיטה, שאם להודות באמת אין נוחה ממנה. אך יחד עם זאת, רבים מהמשרדים הביתיים שנוצרו, אינם מתוכננים בצורה נכונה לכך, ובכך עלולים להוות בעיה בריאותית לגופם של העובדים. מה הפתרון לכך? ארגונומיה. מה זה אומר ואיך פתרונות ארגונומיים באים לידי ביטוי במשרד הביתי? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

פתרונות ארגונומיים? מה זה בכלל?

עולם הארגונומיה הוא אחד התחומים החשובים ביותר לבריאות הגוף שלנו בכל הקשור לעבודה המשרדית, שאותה רוב האנשים מבצע על בסיס יומי, ומתאפיינת בשעות על גבי שעות של ישיבה מול עמדות מחשב. ומה זה ארגונומיה אתם שואלים? ובכן ארגונומיה היא תחום מתעסק בכל הקשור לתכנון ושימוש נכון בסביבת העבודה שלנו, על מנת להתאים אותה בצורה הטובה ביותר למצב אידיאלי ובריא, שבו אנו יכולים לשבת מול המחשב לאורך כל שעות היום מבלי לפגוע בבריאות הגוף שלנו.

פתרונות ארגונומיים לעבודה מהבית

יושבים? מספר טיפים ארגונומיים שיעזרו לכם לשמור על הגוף במשרד הביתי

יכול מאוד להיות שחלקכם טרם הבינו מה זה בדיוק אומר ארגונומיה, ובמידה וכן אל דאגה שכן אחרי שנסביר כיצד הפתרונות הארגונומיים באים לידי ביטוי במשרד הביתי, ככל הנראה תבינו את זה מצויין. אם כך, בואו נחלק את הטיפים הארגונומיים לשלושה אמצעים שונים המרכיבים את סביבת העבודה שלנו – הכיסא, המחשב והתאורה.

שימוש נכון בסביבת הישיבה שלנו

הדבר הראשון שנדבר אליו, והדבר הראשון שיש לשים עליו דגש כאשר אנחנו ניגשים למשרד הביתי, הוא אופן הישיבה עצמו. ראשית כל, יש לשים לב שהרגליים שלנו חופשיות לנוע מתחת לשולחן וכי אין חפצים או ארגזים שמפריעים להן. לאחר מכן נפנה לכוונון הכיסא, כאשר שלב זה מתחלק לשלושה:

  1. גובה הכיסא – גובה הכיסא צריך להיות כזה שכפות הרגליים שלנו יגעו כולן ברצפה או יונחו על שרפרף ייעודי.
  2. משענת הכיסא – המשענת של הכיסא צריך לתמוך באופן מלא בגב התחתון שלנו. במידה והיא לא מסוגלת, ניתן להיעזר בכרית תמיכה הקטנה. מעבר לכך, זווית הכיסא צריכה להיות בכ-95 מעלות, שיצרו ישיבה זקופה ויציבה.
  3. ידיות הכיסא – הכוונת הידיות צריכה להיות כזו שתאפשר למרפקים שלנו להישען עליהן, להישאר קרובות יחסית לגוף ולנוע בין 90 ל 120 מעלות.

ארגון סביבת המחשב

הדבר הבא עליו יש לשים דגש חשוב הוא ארגון אביזרי המחשב – המסך, המקלדת והעכבר. את המקלדת והעכבר יש למקם בצורה כזו שתתאים להכוונת ידיות הכיסא עבור המרפקים והידיים, וכן שתאפשר תנועה טבעית של המפרקים השונים כדי למנוע דלקות. באשר למסך, הכיוון שלנו מתחלק גם לכיוון האנכי וגם לאופקי. בכיוון האופקי חשוב לשמור על מסך שיהיה ממוקם מול העובד, ולא ידרוש ממנו לסובב את הראש ולהגיע למנח לא טבעי עם הצוואר. בכיוון האנכי, מקמו את גובה המסך כך שלא יהיה כיפוף של הצוואר מטה או מעלה בצורה לא טבעית.

אור יום הוא הטוב ביותר

הדבר האחרון שעליו יש לשים דגש הוא עניין התאורה. התאורה בסביבת העבודה צריכה להיות טבעית ככל הניתן, אך בו בזמן לאפשר עבודה נוחה. מה הכוונה? וודאו כי התאורה לא חשוכה מדי שמאמצת את העיניים יתר על המידה, ומצד שני לא מוארת מדי שתסנוור אתכם. הפתרון הכי טוב הוא פשוט להשתמש באור היום, עם וילון המאפשר משחק באור, או מנורה שמיועדת להאיר את סביבת העבודה באופן פרטני. קדימה, שתהיה עבודה נעימה ובריאה!

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
ישיבה ממושכת
ארגונומיה ושינה

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169