ישיבה ממושכת

השפעת הישיבה על הנפש: קשר בין ישיבה למצב הרוח והאנרגיה

 

עבודה משרדית יכולה להיות לא פשוטה, הישיבה הממושכת מול מסך המחשב בלי להפעיל את הגוף במשך כמה שעות – הנזקים שנגרמים לגב שלנו, חמורים בהרבה ממה שנדמה לנו. מלבד השמירה על בריאות הגוף, צריך להבין שישנה השפעה גם על מצב הרוח ועל המצב הנפשי שלנו. הסיבה לכך פשוטה, אי נוחות, עייפות וכאבים שונים משפיעים ישירות על המצב הנפשי. ומפחיתים את רמת התפקוד שלנו במהלך היום. אז מה עושים? מתחילים בהשקעה בישיבה נכונה, ועושים זאת על ידי בחירת כיסא אורטופדי וארגונומי מתאים לעמדת העבודה.

 

מה זה ארגונומיה?

הפירוש בעברית למילה ארגונומיה הוא הנדסת אנוש. למעשה מדובר בעיצוב מערכות טכנולוגיות שהמטרה שלהן היא לאסוף מידע ועקרונות  חשובים לשיפור איכות אורח החיים שלנו, מקסום הנוחות, שמירה על בריאות תקינה והגברת הפרודוקטיביות.

כיסא ארגונומי יהיה מותאם למגבלות וליכולות של העובד בהתאם לנותניו הפיזיים כמו גובה ומשקל, וכן לפרמטרים סביבתיים כמו תאורה, מרחב תנועה ורעשים. בעשור האחרון כיסאות עבודה ארגונומיים הפכו לחלק הכרחי בכל משרד, שכן נמצא כי העיצוב האורטופדי והמיוחד של כיסאות אלו מייעל באופן משמעותי את הבריאות של העובדים ואת התקופה שלהם בעבודה.

לצד הפיתוחים הטכנולוגיים והעובדה שהמודעות לחשיבות של איכות הישיבה בזמן העבודה עלתה באופן ניכר בציבור, הכיסאות האורטופדיים הישנים נמצאו כלא מתאימים יותר, והכיסאות האורטופדיים תפסו את מקומם. יש לציין כי  הארגונומיה לא מתמקדת אך ורק בכיסאות למקומות עבודה או בכיסאות של גיימרים למחשב, אלא מדובר בשינוי ובהתאמה של בכל סביבת העבודה לטובת הגברת הבטיחות, הנוחות והפרודוקטיביות של העובד, ומהדאגה לבריאותו הפיזית, דאגה גם לרווחתו הנפשית.

ישיבה ממושכת

חשוב לבחון ולבחור היטב את הכיסאות לפני רכישה

גובה ומשקל– הכיסא הארגונומי בו תבחרו צריך להיות נוח מאוד ולספק לכם תמיכה במהלך היום למשך שעות רבות. על כן חשוב שתבדקו שהכיסא מתאים בדיוק לנתונים הגופניים שלכם.

מומלץ להתייעץ עם נציג מקצועי שידע לכוון אתכם לכיסא הנכון עבורכם. יש להתייחס במספר משתנים, לדוגמא, כיסא נמוך מדי יכול להוביל ליצירת לחץ על חוליות עמוד השדרה במידה וזווית הישיבה לא תהיה 90 מעלות כמומלץ, עם תמיכה לידיים ולרגליים. כדאי לבחור בכיסא שמגיע עם מנגנון איכותי מנגנון שמאפשר לשליטה על גובה המושב וזווית המשענת, בכדי שאפשר יהיה להתאים את הישיבה לתנאי השולחן במשרד.

כמו כן, כמובן שאין להתפשר על איכות. כיסא איכותי יהיה עשוי ברמת גימור גבוהה ובריפוד נושם ונעים. איכות הכיסא היא מדד לאמידותו. כמובן שלא כל הכיסאות הארגונומיים הם אותו דבר, ולכן כשאתם מנסים את הכיסא בחנות, וודאו שהוא באמת נוח לכם, שהכיסא לא רך מדי או קשה מדי, שמבנה המשענת והמושב מתאים לגופכם, ושאתם שלמים עם התחושה בזמן הישיבה..

פעם היו הבדלים ניכרים בין כיסא מנהלים לכיסא מחשב רגיל או כיסא עבודה אורטופדי, כאשר אותם הבדלים היו נראים לעין בבירור. כיסא מנהלים היה נחשב לנוח ואיכותי בהרבה. כיום אין כבר 'כיסא מנהלים' כי העולם התקדם מכיסאות מפנקים ומרשימים למקום העבודה, לכיסאות ארגונומיים איכותיים שיש להם אימפקט משמעותי על בריאות העובדים ועל יעילותם במקום העבודה. כך שכיום כיסאות מחשב ארגונומי הם בגדר כיסאות ברמה הגבוהה ביותר.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
ארגונומיה ושינה
עבודה מהבית

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169