כאבי גב

כך תפחיתו כאבי גב לאחר ישיבה ממושכת בעבודה

 

לאורח החיים המודרני שמתאפיין בשעות ארוכות של ישיבה מול המחשב בעבודה, יש השלכות מרחיקות לכת על הבריאות שלנו. ישיבה ממושכת גורמת לכאבי גב ואף מדורגת גבוה ברשימת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. חוסר התנועה והלחץ המתמיד על חלקים מסוימים בגוף פוגעים בזרימת הדם, מה שעלול להוביל להתפתחות קרישי דם ולהגביר את הסיכון למחלות לב. יתר על כן, ישיבה ממושכת תורמת באופן משמעותי לעלייה במשקל ולהופעת תסמונת מטבולית, מקבץ של מצבים הכוללים לחץ דם מוגבר, סוכר גבוה בדם, עודף שומן בגוף סביב המותניים ורמות כולסטרול חריגות.

כמו כן, נמצא כי יש קשר מובהק בין ישיבה ממושכת להידרדרות בבריאות הנפשית. ישיבה ממושכת ללא הנעת הגוף עשויה להחמיר תחושות של חרדה ודיכאון, כמו גם להפחית את התפקוד הקוגניטיבי לאורך זמן. לקיחת הפסקות קבועות, שילוב עמדות עבודה בעמידה ועיסוק בפעילות גופנית יומיומית יכולים להפחית באופן משמעותי כאבי גב וצוואר, ואף כאבי ראש, וכמובן עוד נזקים פוטנציאליים לבריאותנו הנובעים מישיבה ממושכת.

כאבי גב

למה בעצם ישיבה ממושכת גורמת לכאבי גב?

ישיבה ממושכת משבשת את היישור הטבעי של עמוד השדרה, ודוחפת אותו לעקמומיות לא טבעית שמפעילה עומס מופרז על הגב התחתון. בעיה זו מובילה לאי נוחות ולכאבים פוטנציאליים. גם השרירים המקיפים את עמוד השדרה, ובמיוחד אלה באזור המותני, מתחילים להתקשות עקב חוסר פעילות. נוקשות זו גורמת לכאבים ראומטיים של שרירי הגב.

יתר על כן, ישיבה ממושכת מפחיתה באופן משמעותי את זרימת הדם לרקמות עמוד השדרה. זרימת דם מופחתת פירושה פחות חומרים מזינים המגיעים לאזורים שונים בגוף, ויכולה לגרום כאבים. גם היציבה משחקת תפקיד מרכזי כאן, כאשר תנוחת ישיבה לקויה, כגון הישענות קדימה והטיית הצוואר מטה למשך זמן ממושך, מגבירה את הלחץ על חוליות עמוד השדרה ושרירי הגב, וגורמת לכאבים.

 

שיטות למניעת כאבי גב מישיבה ממושכת מול המחשב

בעידן המודרני שאנחנו חיים בו, רבים מאיתנו מוצאים את עצמם דבוקים למסכי המחשב לפרקי זמן ממושכים, מה שלמרבה הצער גורם לכאבי גב. ככל שהמודעות לנושא גברה, נמצאו שיטות מוכחות כדי למנוע נזקים בריאותיים כאלו ואחרים וכמובן כדי למנוע כאבי גב.. בראש ובראשונה, מערך עבודה ארגונומי הוא בגדר הכרח. משמעות הדבר היא שגם כאשר אתם יושבים שעות רבות בעבודה, הכיסא שלכם תואם את הגוף ותומך בקימור הטבעי של עמוד השדרה. הארגונומיה באה לידי ביטוי גם בשולחן עבודה בגובה המתאים שישאיר את מסך המחשב בגובה העיניים שלכם ומכאן ישמור על מנח הראש והצוואר, כך שלא ייווצר עליהם עומס שיגרור כאבים ואף נזק בריאותי חמור בהמשך.

הגוף שלנו האדם לא נועד להיות במצב ישיבה או שכיבה סטטי במשך שעות על גבי שעות. הוא זקוק לתנועה. לכן, תזמון הפסקות קבועות כדי להתמתח ולנוע הוא קריטי. סשן מהיר של גלגול כתפיים או מתיחות מדי יכול לעזור מאוד נגד נוקשות בעקבות ישיבה ממושכת במצב סטטי יחסית. שילוב של תרגילים כאלה ואחרים, ואפילו קימה לעשות סיבוב במשרד, כמה צעדים כדי להניע את הגוף, ישפרו את ההרגשה הפיזית והנפשית ואפילו יגבירו את הפרודוקטיביות שלכם בעבודה – כשאנחנו מרגישים רעננים יותר אנחנו מפוקסים ויעילים יותר. סגלו לעצמכם את השיטות הלוו וכך תפחיתו משמעותית את הסיכון לפתח כאבי גב ובעיות בריאותיות שונות.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

ישיבה ממושכת
ארגונומיה ושינה
עבודה מהבית

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169