מה הם הנזקים של ישיבה ממושכת על כסא עבודה?

בעידן הנוכחי עבודה נעשית בעיקר בישיבה. רוב האנשים מוצאים עצמם מול שולחן משרדי, על כיסא מול מסך מחשב ומבלים כך שעות. ישיבה ממושכת אינה מומלצת ובעיקר ישיבה שגורמת לגוף להיות במנח סטטי המוביל לנזקים רבים לאורך זמן.

כשאנו יושבים בבית על כורסה או ספה אנחנו לרוב נמצאים בתנוחה משוחררת וזזים יותר, אך כשאנו נמצאים בעבודה אנחנו שקועים בחוסר תנועה במושב שאינו מתאים לנו מבחינה ארגונומית והגוף משלם את המחיר.

למנוע נזקים בריאותיים

ישיבה ממושכת אינה טבעית לאדם, שנועד להיות בתנועה מתמדת, להפעיל את השרירים ולהיות פעיל. הנזקים המצטברים יכולים להיות חמורים, אך גם לאחר מספר שעות ישיבה כבר אפשר לחוש בירידה בתפקוד של הגוף, דבר המוביל גם לתחושת עייפות לאורך היום. כולנו מכירים את ההרגשה שנרדמת לנו הרגל בעת ישיבה ממושכת, וזו דרכו של הגוף לומר לנו שהוא במצוקה.

כאבי גב תחתון

הנזקים הנגרמים מישיבה בכיסא שאינו מותאם עלולים לכלול עלייה באחוזי השומן כיוון שהגוף מייצר עודף אינסולין בעת חוסר פעילות של השרירים. כשיש ירידה בזרימת דם ישנן תופעות נוספות, חלקן גורמות לכאבי ראש, לעייפות, ירידה בריכוז, נזק לעצמות והיחלשותן בשל חוסר פעילות וחוסר תנועתיות. מצב כזה עלול להוביל להתפתחות של אוסטאופורוזיס, שהדרך למנוע אותה היא פעילות גופנית סדירה. נזק נוסף שנובע מחוסר תנועתיות הוא בעיות עיכול כתוצאה מהאטה בפעילות הפירוק.

כל הבעיות הללו מצטרפות לבעיה אחת גדולה שעלולה להתפתח מישיבה לא מותאמת והיא נזק לגב. בעיות בגב מתפתחות מהר מאוד, הן נזק מצטבר אך מרגישים בו כבר לאחר זמן קצר והוא בלתי הפיך. בלטים, פריצות דיסק וכאבי גב הם צרות ידועות שיש לא מעט אנשים המתמודדים איתן. גם אנשים צעירים מגלים שתנוחת הישיבה בעבודה או במהלך הלימודים שלהם גרמה להם נזק, ועם מודעות ניתן למנוע זאת. אז מה עושים ואיך אפשר לצמצם את הסיכון לנזקים?

פעילות גופנית ידועה כפותרת בעיות רבות, אבל כשנמצאים בעבודה מול מחשב זו לא זירה המאפשרת פעילות. אומנם מומלץ לקום מדי פעם ולחלץ את הגוף מהקיבעון, אך ישנה דרך להפעיל את המערכת הגופנית גם בעת העבודה.

אומנם לא תמיד ניתן להימנע מישיבה של שעות מול מחשב, ולא תמיד זה נעשה בצורה טובה ובריאה, אבל כדאי להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ופורצת הדרך של הנדסת אנוש שפיתחה כסא ארגונומי. הכיסא הייחודי מאפשר פחות מאמץ של החוליות, ניתן לשנות בו את הגבהים ולהתאים אותו לגוף היושב עליו, יש פחות עומס על הכתפיים, חלוקה מאוזנת של עומסים ובעיקר הוא מאפשר תנועתיות גם במהלך הישיבה. באופן זה הגוף נמצא בתזוזה מתמדת גם כשיושבים, הדם זורם, השרירים עובדים, האדם מרגיש חיוני, מרוכז, לא עייף ויכול להיות הרבה יותר יעיל.

אם בעבר חשבנו שמושב איכותי ובריא לגוף הוא זה שבו אנו שוקעים ומקובעים, היום אנחנו יודעים שדווקא הקיבוע של הגוף עלול לגרום להגבלת התנועה ולכן לנזק מצטבר. מושבים אורתופדיים הם כאלה שמסייעים לגוף לשמור על טבעיות.

איך פועל הכיסא הארגונומי?

הכיסא המתקדם בעיצוב החדשני הוא מושב דינמי שמעוצב כך שהוא מאפשר תנועה טבעית וחופשית של הגוף הודות לטכנולוגיית הקפיץ הייחודית שלו. המושב גורם לגוף לזוז באופן תמידי כך שהדם זורם והגוף נאלץ להיות זקוף ולא לקרוס. באופן זה שרירי הרגליים נמצאים בפעולה, הרגליים לא נרדמות, אין לחץ על עמוד השדרה ואין דחיסה של החוליות, דבר שמבטיח יציבה מאוזנת.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169