office back pain

מה הדברים הקריטיים שכדאי לבדוק לפני קניית כסא ארגונומי?

החלטתם שהגיע סוף סוף הזמן להקל על גופכם ולהשקיע בכיסא ארגונומי. ישנם סוגים שונים ומגוונים של כיסאות ארגונומיים ולכן חשוב לדעת כיצד לזהות מהו כיסא איכותי, איזה כיסא הכי מתאים לסגנון העבודה שלכם, איזו תמיכה אתם זקוקים לה ועוד. בדיוק לשם כך אספנו עבורכם את כל הקריטריונים שעליהם יש לשים דגש בטרם קניית הכיסא הארגונומי:

office back pain

האם הכיסא ניתן לכוונון?

כול גוף הוא שונה מאדם לאדם ולכן בטרם קניית כסאות עבודה ארגונומיים יש לוודא שהם ניתנים לכוונון. ראשית חשוב שתהיה האפשרות לכוון את גובה הכיסא לגובהו של האדם. רגליו של היושב חייבות לגעת ברצפה גם כדי להפחית לחצים מהישבן והירכיים וגם כדי לאפשר ישיבה נוחה ולא על קצה הכיסא. זווית הברכיים גם היא מאוד חשובה כדי לאפשר זרימה תקינה של דם ברגליים. ניתן להגיע לזווית הנכונה באמצעות כוונון הכיסא.  כמו כן, בכיסאות שבהם ישנה משענת צריכה להיות האפשרות לכוונן אותה בהתאם לגופו של היושב, זאת כדי להעניק תמיכה מיטבית באזור המותניים.

דינאמיות

ישנם שלל יתרונות כיסא ארגונומי אך ללא ספק אחד מהבולטים שבהם הוא הדינמיות שהכיסא מאפשר. אחת הבעיות בכיסאות שאינם ארגונומיים היא שהגוף אינו נמצא בתנועה מספקת במהלך יום העבודה. כשאין תנועה, ישנה זרימה לקויה של דם במערכות, איברים מסוימים לא מקבלים מספיק חמצן, ישנו לחץ על חוליות ושרירים שאינו משתחרר ועוד. לכן, לפני שאתם רוכשים כיסא ארגונומי חיוני שתבדקו את טווח התנועה שהוא מציע. כיסאות ארגונומיים איכותיים יאפשרו טווח תנועה גדול לכל הצדדים וגם למעלה ולמטה, כדי לאפשר תזוזה ושחרור לחצים תוך קבלת תמיכה ראויה.

אילו שרירים נמצאים בעבודה?

לעיתים הנטייה היא לחשוב כי שרירים הנמצאים בעבודה מובילים לכאב, אך זה לא מדויק כלל. ישיבה ארגונומית דווקא מעודדת הפעלה של שרירים מסוימים, כאלה המעניקים תמיכה טובה יותר לשאר הגוף. למשל, אם אנו יושבים בצורה שפופה, אומנם שרירי הגב לא עובדים אך נחווה ללא ספק כאבים בגב לאחר זמן מה. לעומת זאת בעת ישיבה תקינה וזקופה, בכיסא עם משענת או בלי, זוקפי הגב יתחזקו ויתמכו בגוף באופן שימנע כאב. אך לא רק שרירי הגב יהיה בעבודה, אלא גם שרירי הבטן האחראים גם הם על היציבה. שרירי ליבה חזקים שווי ערך לחיים ללא כאבים בגב.

חשוב שגם שרירי הרגליים יפעלו במהלך הישיבה. אך כאן פעילות השרירים אינה שומרת על יציבה, אלא מסייעת בהזרמת הדם בצורה תקינה. כיסא ארגונומי מומלץ הוא כזה שיאפשר לברכיים להיות בזווית מעט גדולה יותר מתשעים מעלות ולפעמים אף בזווית גדולה מזה. במצב זה שרירי הרגליים עובדים ולא מופעל לחץ על הפיקה בברך. למעשה הישיבה בכיסא ארגונומי מסייעת במניעת התנוונות של שרירי הגוף והמפרקים בשל ישיבה ממושכת.

muscle back pain

עיצוב וחומרים

זה נכון שבראש ובראשונה הכיסא הארגונומי חייב לתת מענה לשימוש העיקרי שלו בכל הקשור לדינמיות ותמיכה, אך זה לא אומר שהוא לא יכול להיות אסתטי. ניתן לרכוש כיסאות ארגונומיים עם משענת או ללא משענת, בסגנון וצבעים שיתנו ליצירתיות שלכם להתבטא.

גם החומרים חשובים כמובן, במיוחד במושב הכיסא. למשל, רצוי שהריפוד יהיה מאוורר כדי שלא יפעיל לחץ לא רצוי על הגוף. כמו כן, האוורור יסייע למנוע הצטברות של חום במושב שיכול ליצור אי־נוחות בגוף. הריפוד צריך להיות רך ונעים, אך לא רך מדי בצורה שתגרום לשקיעה בכיסא. הכיסא הארגונומי המושלם ייצור עבורכם את האיזון המושלם שהגוף שלכם זקוק לו כל־כך.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169