תנוחות שינה מומלצות להקלה על כאבי גב | ErgonoMe | ארגונומי

תנוחות שינה מומלצות להקלה על כאבי גב

אם אתם סובלים מכאבי גב, שינה בתנוחה נכונה תוכל להקל במידת מה על הכאבים ובאותה הזדמנות גם לשפר את איכות השינה. לפני שאתם משנים את תנוחת השינה, חשוב להתייעץ עם רופא מומחה כדי לאבחן את הגורם לכאבי הגב וגם לטפל בו.

בכתבה זו נציג כמה הנחיות כלליות לשינה נכונה לסובלים מכאבי גב מסיבות שונות. יש לזכור כי בסופו של דבר התאמת תנוחת השינה למצב הבריאותי הנה אינדיבידואלית, ובמקרים רבים היא תוצאה של ניסוי וטעייה.

אילו תנוחות שינה מומלצות לסובלים מכאבי גב חמורים?

אם אתם סובלים מפריצת דיסק, תנוחת השינה המומלצת תלויה באזור הפציעה. לדוגמה, אם הבלט הוא במרכז עמוד השדרה, ייתכן ששינה על הבטן תיטיב עמכם; אם הבעיה היא היצרות פורמינלית, שינה על הצד בתנוחה עוברית יכולה להקל על הכאב.

תנוחה על הצד טובה אם אתם סובלים מכאבי גב בשל היצרות עמוד השדרה (spinal stenosis), מכיוון שהיא יכולה להפחית לחץ משורש העצב. גם שינה על הגב ברגליים מורמות יכולה להקל על הכאב.

במקרה של מחלת דיסק ניוונית מומלץ לישון על הבטן וגם להניח כרית דקה בין המזרן ובין הבטן או המותניים.

הרגלי שינה ובריאות הגב

נוסף על התאמת תנוחת השינה, גם הקפדה על הרגלי שינה נאותים ממלאת תפקיד חשוב בבריאות השינה של אנשים הסובלים מכאבי גב.

הרגלי שינה מומלצים:

המלצות אלו אולי יישמעו מובנות מאליהן, אבל אימוץ הרגלי שינה בריאים יעזרו לכם להירדם בקלות ולישון שינה רציפה.

  • להימנע משתיית משקאות המכילים קפאין לפני השינה
  • להקפיד על שעות שינה קבועות
  • להימנע מצפייה בטלוויזיה ושימוש במכשירים ניידים מיד לפני השינה
  • להשתדל לוותר על שנת צהריים.

לסיכום, חשוב לציין כי במקרים רבים כאבי גב וקשיי שינה הולכים יד ביד ויש לטפל בהם ביחד. לכן, אם כאבי הגב מפריעים לכם להירדם או מעירים אתכם מהשינה, חשוב ליידע את הרופא המטפל כדי שהוא יציע תוכנית טיפול שתפתור את שתי הבעיות בו זמנית.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
רוצים להתנסות באחד הכיסאות?