3 דרכים למנוע כאבים בגב התחתון | ErgonoMe | ארגונומי

3 דרכים למנוע כאבים בגב התחתון

רוב האנשים לא משקיעים מחשבה על איך להגן על הגב התחתון ולמנוע ממנו כאבים; רובם לא חושבים על בריאות הגב עד שהם מתחילים לחוות אי-נעימויות, ואז התוצאה עלולה להיות מסוכנת.

מומחים מעריכים שלפחות 80% מאוכלוסיית העולם יסבלו מבעיות בגב בשלב כלשהו בחייהם. לצערנו, אין אמנם דרך בטוחה להימנע מכאבי גב לחלוטין, אבל יש כמה דרכים פשוטות להגן על הגב התחתון ולהפחית את הסיכון לסבול מכאבים ומסיבוכים.

1. הימנעות מישיבה ממושכת

הגוף שלנו יכול לשאת הישארות באותה תנוחה במשך עשרים דקות, אבל חוסר תזוזה לפרק זמן ממושך יותר יפחית את הגמישות של הרקמות הרכות (שרירי הגב התחתון, הרצועות והגידים). הוא בתורו יגרום למתח באזור הגב התחתון ולאי-נוחות.
לכן, אם אתם מבלים את רוב שעות העבודה בישיבה מול מחשב, חשוב למצוא דרכים להזיז את הגוף. למשל, באמצעות החלפת הכיסא המשרדי בכיסא המאפשר תנועה בישיבה, או קימה מהכיסא פעם בעשרים דקות כדי להימתח, להתהלך במשרד, או לפחות לשנות את תנוחת הישיבה.
אפשרות נוספת היא לעבור לכיסא עמידה/ישיבה המאפשר לעבוד בעמידה ובישיבה לסירוגין ולהפחית את מספר שעות הישיבה במשך יום העבודה.

2. אימון אירובי בעצימות נמוכה

פעילות גופנית כמו שחייה, רכיבה על אופניים או שימוש במכשיר אליפטי טובה לעמוד השדרה, ולכן היא יכולות למנוע כאבי גב ואף להקל עליהן. בין שאר היתרונות של פעילות גופנית, פעילות אירובית בעצימות נמוכה ממריצה את זרימת הדם לאזור הגב התחתון, ובכך מזרזת את החלמת האזור. בנוסף, פעילות גופנית יכולה לעזור לשמור על המשקל, מה שיכול למנוע ממתח נוסף להצטבר ולהכביד על עמוד השדרה.

3. תזונה בריאה ומאוזנת

כאמור, עודף משקל תורם גם הוא להתפתחות כאבי גב. לדוגמה, השמנה קיצונית עלולה לדחוף את אגן הירכיים קדימה, ובכך להכביד על הגב התחתון.
שילוב בין פעילות גופנית סדירה ותזונה בריאה יכול לעזור לרדת במשקל ולשמור על משקל תקין, ובכך להגן על הגב התחתון ממתח עודף. מומלץ להימנע ממזונות מעובדים, ובמקום זאת לצרוך בשר דל-שומן, פירות, ירקות, דגנים מלאים ומזונות עשירים בוויטמינים כמו A, D ו-C.

לסיכום, המפתח למניעת התפתחות כאבי גב היא נקיטת יוזמה ופרואקטיביות. יישמו את שלושת הטיפים האלה, הכניסו אותם לשגרת החיים שלכם והגב התחתון שלכם יודה לכם.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
כיצד ישיבה ממושכת בסופי שבוע מזיקה לבריאות?רוצים להתנסות באחד הכיסאות?