איך להקל על כאבי הגב ולשפר את מצב הרוח באמצעות כיסא עמידה? | ארגונומי

איך להקל על כאבי הגב ולשפר את מצב הרוח באמצעות כיסא עמידה?

מחקרים מראים כי החלפת הכיסא המשרדי בכיסא עמידה אפילו למשך שעה אחת ביום יכולה להקל על כאבי הגב ולשפר את מצב הרוח. לא מאמינים? המשיכו לקרוא.

לפני שנסביר על היתרונות הבריאותיים שבעמידה במקום ישיבה, נחזור ונפרט כמה מהסיכונים הכרוכים בישיבה ממושכת:

  • כאבי צוואר הנגרמים מרכינה לעבר המחשב
  • סיכון מוגבר להשמנה, יתר לחץ דם ומחלות לב
  • שרירים תפוסים באזור הברכיים והירכיים
  • כאבי גב

יש לציין כי ישיבה בתנוחה נכונה יכולה אמנם לצמצם כמה מהסיכונים הכרוכים בישיבה ממושכת, אבל היא אינה יכולה למנוע אותם לגמרי.

מחקרים חדשים על היתרונות הבריאותיים של עבודה בעמידה

במחקר מ-2011 ניתנו למשתתפים, כולם עובדי משרד בעבודות המחייבות ישיבה ממושכת, שולחנות עמידה/ישיבה והם יכלו לבחור בין עבודה בישיבה ובעבודה בעמידה לפי רצונם. בממוצע, ישבו המשתתפים במחקר כשעה פחות במשך יום העבודה, ודיווחו על ירידה משמעותית בכאבים בגב העליון, בגב התחתון ועל שיפור במצב הרוח.

תוצאות המחקר מראות שההשפעה של ירידה במספר שעות הישיבה היא לא רק פיזית אלא גם נפשית; המשתתפים במחקר דיווחו על ירידה ברמות העייפות, המתח והדיכאון, ועל שיפור הריכוז. זאת ועוד, המשתתפים במחקר דיווחו על שיפור בפרודוקטיביות ובשביעות הרצון. וכל זה בעקבות שעת עמידה אחת ביום!

בתום המחקר נלקחו שולחנות הישיבה/עמידה, המשתתפים חזרו לישיבה ממושכת ורמות הכאב ומדדי מצב הרוח חזרו למצבן הראשוני.

מה אפשר ללמוד מהמחקר?

מסקנה ברורה אחת מהמחקר היא שלשימוש יום-יומי בכיסא עמידה/ישיבה יכולה להיטיב עם בריאות העובדים, עם מצב רוחם ועם הביצועים שלהם. היתרון הוא שדי בשעת עמידה אחת ביום כדי לשפר את הבריאות ואת מצב הרוח.
כמה טיפים לבחירת ריהוט עמידה/ישיבה למשרד:

  • אם רוצים לעבוד בישיבה ובעמידה לסירוגין, אפשר למצוא שולחנות עמידה מתכווננים שאותם ניתן להניח מעל שולחן העבודה הסטנדרטי.
  • כדי למנוע כאבי צוואר, יש להניח את צג המחשב מול העיניים.
  • מומלץ להניח את הרגל על הדום כלשהו כדי שיהיה אפשר להעביר את המשקל מרגל לרגל בקלות.
  • מומלץ לרכוש כיסא מתכוונן המאפשר לעבור בין עמידה לישיבה בקלות.
כתבות נוספות שיעניינו אותך...
רוצים להתנסות באחד הכיסאות?