ישיבה על כדור פילאטיס לעומת כיסא ארגונומי | ErgonoMe | ארגונומי

ישיבה על כדור פילאטיס לעומת כיסא ארגונומי

רבים מכירים את הפיזיובול מחדר הכושר, אבל לאחרונה אפשר למצוא אותו ביותר ויותר משרדים וחברות הייטק כתחליף לכיסא המשרדי הישן והטוב. שלא כמו הכיסא המשרדי המחייב ישיבה סטטית בתנוחה מקובעת, ישיבה על הכדור יכולה להיטיב עם הבריאות, לשפר את היציבה ולחזק את השרירים. אבל האם כדאי להחליף את הכיסא המשרדי המסורתי דווקא בכדור?

מהו כדור פילאטיס?

כדור פילאטיס (המכונה גם פיזיובול או fitball) הוא כדור מתנפח העשוי מחומר פלסטי רך. הכדורים באים במגוון צבעים וגדלים, ויש להתאים את הכדור לפי הגובה. לדוגמה, כדור בקוטר 55 ס"מ יתאים לאנשים בגובה של 1.65 מטר ומטה, כדור בקוטר 65 ס"מ יתאים לאנשים שגובהם נע בין 1.65 ל-1.80 מטר, ולאנשים שגבוהים מ-1.80 מטר מומלץ לבחור בכדור פיזיו בקוטר של 75 ס"מ. עוד דרך לבדוק את ההתאמה של הכדור היא לשבת עליו ולוודא שהברכיים מונחות בזווית של 90 מעלות מהרצפה.

היתרונות של ישיבה על כדור פילאטיס

ישיבה ממושכת עלולה לפגוע בבריאות בכל מיני דרכים. החלפת הכיסא המשרדי בכדור פילאטיס יכולה לשפר את היציבה ואת שיווי המשקל, מכיוון שהיא מצריכה את היושב להפעיל את שרירי הליבה כדי לשמור על יציבות. שרירי ליבה חזקים מגנים על הגב התחתון ומעודדים יציבה נכונה. בנוסף, ישיבה על כדור פילאטיס שורפת יותר קלוריות בהשוואה לישיבה על כיסא משרדי סטנדרטי.

החסרונות של ישיבה על כדור פילאטיס

למרות היתרונות שהוזכרו לעיל, לישיבה ממושכת על כדור פילאטיס יכולות להיות תופעות לוואי לא נעימות ואף מסוכנות. אומנם הכדור טוב לתרגול שיווי משקל, אבל ישיבה ממושכת על כדור בסביבה משרדית, החשופה להסחות דעת, עלולה לפגוע בשיווי המשקל ולגרום לנפילות, ואף לפגוע בריכוז במהלך העבודה. בשל כך, בתאגידים רבים נאסרה הישיבה על פיטבול בסביבה המשרדית מסיבות בטיחותיות.

בנוסף, מכיוון שאי אפשר לכוון את גובה הכדור ואי אפשר לנוע איתו ברחבי המשרד בנוחות, העובדים עלולים למצוא את עצמם יושבים בתנוחות מעוותות ובסופו של דבר לסבול מכאבי גב ומיציבה לקויה.

חלופות לישיבה על כדור – כיסא ארגונומי המעודד תנועה

ישיבה על כיסא ארגונומי בזמן העבודה כוללת את כל היתרונות הבריאותיים של ישיבה על כדור הפיזיו אבל עם בסיס יציב יותר ומאוזן. ניתן לכוונן את גובהו של הכיסא הארגונומי, ובזכות התנועה בזמן הישיבה אפשר להפעיל את שרירי הליבה, להגביר את קצב זרימת הדם ולשפר את היציבה. נוסף על כך, הכיסא מאפשר בקרת מתח המאפשרת למשתמש להגדיל או להקטין את רמת המתח הרצויה בתנועה הצידית וקדימה או אחורה בהתאם למצבו הגופני של העובד ומידת הנוחות שיחוש.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
3 טיפים להפחתת כאבי גב תחתוןכאבי גב עליון – מהם הגורמים ואיך למנוע?רוצים להתנסות באחד הכיסאות?