טיפים לטיפול בכאבים של פריצת דיסק | ErgonoMe | ארגונומי

טיפים לטיפול בכאבים של פריצת דיסק

האם אתם סובלים מכאבי גב או צוואר חדים המקרינים על אזור הכתפיים, הזרועות, הרגליים או הישבן? אם עניתם בחיוב על השאלה הזו ייתכן שיש לכם בלט דיסק או פריצת דיסק.

מהי פריצת דיסק?

פריצת דיסק היא אחד הגורמים הנפוצים לכאבי גב וצוואר, והיא נפוצה בעיקר בקרב בני 20 עד 50. הדיסקים הם מעין כריות קטנות הנמצאות בין החוליות המרכיבות את עמוד השדרה. פריצת דיסק מתרחשת כאשר נוצר לחץ על הדיסק, ואז החומר דמוי הג'לי שנמצא בתוך הדיסק פורץ החוצה ופוגע בעצבים הנמצאים באזור. ברוב המקרים פריצת דיסק תפגע בעמוד השדרה המותני או הצווארי, והתוצאה עלולה להיות כאב עז או חוסר תחושה באזור הגב התחתון או הצוואר. כאבים אלה עלולים להתפשט ולהקרין על אזורים נוספים בגוף ולגרום לקשיים נוספים.

לצערנו, אין פתרון אחד שיכול לעזור לכל הסובלים מכאבי גב בשל פריצת דיסק. חלק מהמטופלים יסתפקו בטיפול תרופתי הכולל משככי כאבים ובפיזיותרפיה, ואצל אחרים הכאב כה חמור עד שהם נאלצים לעבור ניתוח פריצת דיסק.

כמה דרכים להקלה על הכאב מפריצת דיסק:

הפחתת דלקתיות

אם הכאב הוא מתון, הפחתת הדלקתיות תעזור להקל על הכאב. למשל, אפשר להניח כרית חימום או קוביות קרח על האזור הכואב כדי להקל על הכאב ולהפחית את הדלקתיות.

מנוחה

ביום-יומיים הראשונים הרשו לעצמכם לנוח ולהימנע מפעילות גופנית, הרמת משאות כבדים או כל פעילות המחייבת אתכם להתכופף או להתאמץ. המנוחה מקלה על הנפיחות ועוזרת לגב להחלים. עם זאת, נסו להימנע שכיבה ממושכת במיטה לפרק זמן ארוך מיומיים, מכיוון שבלי תנועה השרירים עלולים להתקשות ולהעצים את הכאב.

תנועה מדודה

חשוב לצמצם את הלחץ על הדיסק שנפרץ. לכן, יש להתרחק מנעלי עקב, להימנע משינה על הגב או מעמידה או ישיבה לפרקי זמן ארוכים. מומלץ גם להימנע מלהרים משאות כבדים, ואם אתם נאלצים להרים משהו, כופפו את הברכיים ושמרו על גב ישר. כמו כן, יש להקפיד על תנוחה נכונה וזקופה בעת עמידה או ישיבה.

למידע נוסף על כיסאות ארגונומיים>>

פעילות גופנית

כאמור, פריצת דיסק מחייבת מנוחה לזמן מה, אבל כדי להקל על הכאב ולהבטיח את בריאות הגב לטווח הארוך חשוב להקפיד על פעילות גופנית מתונה. לא כדאי להרים משקולות או לעסוק בפעילות אירובית אינטנסיבית, אבל פעילויות כמו מתיחות, יוגה, פילאטיס, מתיחות, או פעילות אירובית מתונה כמו הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים יכולה להקל על הכאב. כמובן, מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי הפעילות הגופנית המתאימה ביותר למצבכם הגופני.

טיפול תרופתי

תרופות ללא מרשם כמו אדוויל, נורופן ודומיהן יכולות להקל על הדלקתיות ולהפחית את הכאב. עם זאת, מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי מינון מומלץ ונטילה ממושכת של התרופות.

טיפולים אלטרנטיביים

הרפואה המשלימה מציעה מספר דרכים להקל על כאבי גב וצוואר, בהן טיפול כירופרקטי, דיקור סיני או עיסוי.

למידע נוסף על טיפולים אלטרנטיביים לפריצת דיסק>>

* התוכן אינו מחליף ייעוץ רפואי.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
Call Now Button
טיפולים אלטרנטיביים בפריצת דיסקאיך לבחור נעלי הליכה לסובלים מבעיות גב?רוצים להתנסות באחד הכיסאות?