כיסא ברכיים או כיסא ארגונומי? השוואה בין שני סוגי הכיסאות

קיימים היום סוגים שונים של כיסאות נוחים ואיכותיים שמטרתם העיקרית היא להקל על כאבים ובעיות הנגרמים מישיבה לא נכונה. אנחנו נסקור שניים מהכיסאות האלה – כיסא ברכיים וכיסא ארגונומי ללא משענת ונציג בפניכם את התכונות שלהם ולאילו אנשים כל אחד מהם הכי מתאים.

מהו כיסא ברכיים?

כיסא הברכיים הוצג לראשונה באירופה בשנות ה-70, אבל רק לאחרונה זכה להכרה. אחת הסיבות העיקריות להמצאתו, היא מתן פתרון לאנשים שסובלים מבעיות גב, על ידי הפחתת הלחץ על הגב בזמן ישיבה. הישיבה על כיסא ברכיים לא רק מקלה על הכאב, היא גם מונעת את הנזק החמור שנגרם לעמוד השדרה בטווח הרחוק, כתוצאה מהלחץ. בישיבה על כיסא רגיל, משקל הגוף נופל כולו על הגב, בעוד כסא הברכיים מחלק את המשקל בין הגב לבין השוקיים והברכיים וכך מפחית את הלחץ על החוליות.

קהל היעד העיקרי של הכיסאות הוא אנשים אשר סובלים מכאבים בעצם העוקץ, המוכרת בשמה העממי עצם הזנב. עם זאת, לא הוכח שכיסאות הברכיים הם הפתרון האופטימלי לבעיות מסוג זה, ויש אנשים המדווחים על תחושת אי-נוחות ואף לחץ בזמן ישיבה על הכיסאות.

כמו כן, אנשים רבים סובלים מתופעות שונות שאינן קשורות בעצם הזנב, כמו כאבי גב וצוואר, בעיות זרימה בעורקים ובעיות ביציבה. יש גם לא מעט אנשים שאינם סובלים משום בעיה רפואית, אך חשוב להם לעשות את המקסימום כדי למנוע כאבים וסיבוכים שנובעים בעיקר מישיבה ממושכת לאורך היום. עם זאת, מאחר שהכיסא אינו מאפשר תנועה בזמן הישיבה, הוא אינו מונע את כל הנזקים של הישיבה הממושכת.

כיסא ארגונומי ללא משענת

כיסא ה-swopper הארגונומי עונה בדיוק על הצרכים האלה. זהו הכיסא הדינמי הראשון בעולם והוא הושק ב-1997 אבל רק לאחרונה התחלנו לייבא אותו לארץ. בזכות טכנולוגיית התלת-ממד החדשנית שלו, מעודד תנועה בזמן הישיבה ותומך בשינויי היציבה, בשל כך ישיבה ממושכת על כיסא ה-swooper הארגונומי מגנה על הגוף מפני נזקיה הרבים של הישיבה הסטטית לאורך מרבית שעות היום. בנוסף, על מנת לספק לגוף מרחב תנועה וגמישות ולהפיג את הלחץ מהרגליים ומהגב התחתון, הוסרו משענות הגב והידיים מהכיסא. המושב הקמור שלו מונע היווצרות של לחץ בחלקו התחתון של הירך וחמש השכבות של ריפוד ה-AIR שלו, משחררות לחץ ומווסתות את החום.
על-ידי שמירה על תנועה מתמדת, כיסא ה-swopper מאמן את שרירי הבטן, הגב והרגליים, מחזק את רצועות הגידים ושומר על כשירות הגידים והמפרקים. הוא מתאים את עצמו לתנועות שלנו ודואג שהגב ישאר תמיד זקוף, דבר שממריץ את מחזור הדם. התנועה התלת ממדית שלו מנטרלת את הלחץ על הדיסקים הבין חולייתיים ומשאירה אותם כשירים וגמישים.