3 טיפים להפחתת כאבי גב תחתון

אנשים רבים סובלים מכאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם. הגב התחתון הוא אזור רגיש הממוקם בתחתית עמוד השדרה ונתון תחת עומס רב במשך רוב שעות היום.

כאבים אלו עלולים להתפתח מסיבות שונות, בין אם מדובר בפציעה או מתיחה פתאומית של הגב, או בליקוי כלשהו בעמוד השדרה, ואורח החיים המודרני הכרוך בישיבה מרובה עלול להוות גורם סיכון משמעותי לכך.

סיבות נוספות להיווצרות כאבים בגב התחתון עשויות להיות עישון, הריון וחוסר פעילות גופנית.

ריכזנו עבורכם שלושה טיפים להפחתת כאבי גב תחתון שחשוב להכיר.  

השתדלו לשמור על יציבה נכונה

אחת הסיבות לכאבי גב תחתון עשויה להיות יציבה לקויה. לכן, יש להקפיד על גב זקוף תמיד, גם בעת ישיבה וגם כאשר הגוף נמצא בתנועה. מכיוון שרבים מאיתנו יושבים שעות רבות אל מול המחשב, מומלץ לשבת על כיסא ארגונומי כמו 3dee או swopper המעודדים תנועה טבעית וכך שומרים על גב זקוף ויציבה נכונה של הגוף גם בעת ישיבה.

לנשים מומלץ להימנע מנעילת נעליים בעלות עקב גבוה ולהחליף אותן בנעליים שטוחות או בעלות עקב נמוך, שכן עקבים גבוהים עלולים להגביר את הלחץ על עמוד השדרה ולפגום ביציבת הגוף. הנעל השטוחה מספקת תמיכה מאוזנת לכף הרגל.

הימנעו מהשמנת יתר

שמירה על אורח חיים בריא, תזונה בריאה ופעילות גופנית עשויים להקל משמעותית על כאבי הגב התחתון. אנשים הלוקים בעודף משקל נוטים לפתח כאבי גב תחתון בגלל העומס הנוצר על עמוד השדרה.

הימנעו מישיבה ממושכת

אורח החיים המודרני מאלץ אותנו לבלות זמן רב בישיבה, בין אם בזמן העבודה או כאשר אנו נחים בבית ורובצים אל מול הטלוויזיה. גם כאשר אנו נמצאים בעבודה, רצוי לקום מהכיסא אחת לכמה זמן ולהפעיל את שרירי הגוף השונים באמצעות מתיחות קלות לשחרור הגב או באמצעות הליכה בחדר ולאורך המסדרון. אורח חיים בו האדם רגיל לשבת רוב שעות היום עלול להוות גורם סיכון להתפתחות כאבים בגב התחתון.

אנא אל תשכחו שמרבית העבודה של הגב ומניעה של הכאב נמצאת בידיים שלכם. בעזרת פעילות גופנית, הימנעות מתנועות כיפוף, שיפור ותיקון ארגונומי של סביבת העבודה שלכם וכמובן שמירה על גוף בריא יסייעו בהפחתת כאבי הגב.

Ergonome Logo
רוצים להתנסות באחד הכיסאות?