תרגילים לכתפיים

תרגילי ספורט לכתפיים וצוואר תפוסים במהלך העבודה

הגוף שלנו נושא אותנו וימשיך לשאת אותנו כל חיינו. הדרך שבה נשמור עליו ונתחזק אותו תקבע כיצד ייראו השנים הבאות, ואפילו הימים הבאים. דרך החיים המודרנית היא "יושבנית", ורובנו מבצעים את העבודה במשרדים בישיבה מול שולחן ומסך. התנועות היום־יומיות של הקלדה יוצרות לחץ על עמוד השדרה וחוסר תמיכה, יחד עם חוסר תנועה. התוצאה היא כאבי גב, צוואר ושכמות.

ההקפדה על עמידה נכונה כמו גם על ישיבה זקופה יכולה לחסוך מכם הרבה סבל בטווח הקצר וכמובן בשנים הבאות, שכן יש לנזקים אלה אפקט מצטבר הגורם נזקים בלתי הפיכים. חוליות עמוד השדרה צריכות לשאת את כל משקל הגוף בישיבה, ואם אנו יושבים כפופים אנו גורמים להן לקרוס זו על זו ולהישחק. לפעמים אנו יוצרים מצבים של חוסר סימטריה בין הצדדים בפעילויות שונות החוזרות על עצמן לאורך היום ויוצרים חוסר יציבות.

ישנם כמה כללים ותרגילים שניתן לעשות במהלך יום העבודה כדי להפעיל את הגוף באופן נכון ולא לתת לו להיכנס לתת־פעילות שגורמת נימול, עייפות וחוסר ריכוז. התרגילים הפשוטים אך החשובים יכולים לשחרר את העומס המצטבר, ומומלץ לבצע אותם מספר פעמים ביום.

מזיזים את הראש

בישיבה על כיסא משרדי יש נטייה להטות את הראש לפנים, דבר היוצר עומס גדול על חוליות הצוואר. תרגילים לשחרור הצוואר חשובים ומנטרלים את העומס המצטבר.

שבו זקוף והחזיקו את הראש ישר כשאתם מביטים קדימה. הטו את הראש כך שהאוזן תתקרב לכתף. הניחו בעדינות את היד על האוזן השנייה כך שהיא תלחץ קלות על הראש. החזיקו את התנוחה במשך כחצי דקה ועשו זאת גם לצד השני.

שבו זקוף והביטו לצד אחד והשאירו את התנוחה כך כחצי דקה. החזיקו עם היד את הסנטר כך שהראש לא יוכל לחזור. עשו זאת גם לצד השני.

מטים שכם

הכתפיים והשכמות הן איברים שנוטים לספוג את העומס הגופני והנפשי, ואחרי יום עבודה וישיבה ממושכת ההרגשה היא של כבדות וכאב, ולעיתים גם כאב ראש. תרגילי ספורט לכתפיים יכולים להזרים דם ולהרפות את הכבדות והכאב. סובבו את הכתפיים והשכמות קדימה במעגלים כחצי דקה, עשו זאת גם לאחור ורצוי לבצע זאת בעמידה. כף הכתפיים שלכם נמתחות בצורה זקופה ואינן מקומרות.

לשבת כמה שפחות

אומנם קשה לעשות עבודה משרדית בעמידה, ולכן הקפידו לקום מהכיסא כמה שיותר והתמתחו, רצוי לפחות אחת לשעה. שלבו את שתי הידיים מאחורי הגב ומתחו לאחור. נסו להתכופף קדימה ולמטה, כשהידיים השלובות מתרוממות מאחורי הגב לכיוון התקרה. הישארו כך כמה שניות ועשו זאת שוב.

back pain at home

לשבת נכון

כיוון שאנחנו נאלצים לשבת שעות ארוכות, חשוב לוודא שהישיבה נכונה, שהרגליים נוגעות ברצפה, שהמחשב נמצא מולנו ולא בצד אחד ושגובה השולחן מתאים לכם ואינו יוצר מתח מיותר.

ישיבה נכונה ומתוחה היא כזו שבה הגוף מצוי בתנועה ואינו מאובן ואינו כפוף. הגב התחתון סופג את מרבית הלחץ והעומס ולאורך זמן נוצר ניוון, לפעמים בלט או פריצת דיסק, ואלה נזקים בלתי הפיכים המשפיעים על איכות החיים. כדי למנוע זאת פותח כיסא ארגונומי, מושב המיוצר בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת לגוף להישאר בתנועה גם בישיבה ומונעת לחצים, שינויים ביציבה ובעיות בריאותיות רבות. הכיסא גורם לגוף לנוע בטבעיות גם בישיבה ובכך מונע עומס מהחוליות, מאפשר לכם להישאר מרוכזים ולא עייפים. כשהגוף נמצא בתנועה הודות לקפיץ הייחודי של הכיסא, הוא נשאר במצב של סימטריה ומשחרר את העומס מהגב, מהכתפיים וגם שרירי הרגליים נמצאים בתנועה ומזרימים דם.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169