stretching-in-the-office

תרגילים מומלצים לשחרור שרירים במשרד

כיום, רבים מאיתנו מבלים חלק גדול משעות היום מול המחשב. השגרה הזו אומנם הכרחית לאנשים רבים, שעבורם זוהי פרנסתם, אך היא חושפת את הגוף לסכנות.

ישיבה ממשוכת אינה דבר טבעי עבור גופינו, לכן תוך זמן קצר אנו עלולים לפתח כאבי גב, צוואר, וכאבי מפרקים בעקבות הלחץ החזק על עמוד השדרה.

לחץ רב מופעל גם על השרירים, דבר שגורם ל"התפסותם" ולכאבים. עקב מחסור בזרימת דם, מתנקזים מצבורי דם ברגליים. מחסור בזרימת דם לטווח הרחוק עלול להוביל למחלות לב וכלי דם.

החדשות הטובות הן, שבעזרת ישיבה בכיסא הנכון והתומך ביותר יחד עם תרגילים פשוטים אשר ניתן לבצע מידי יום, אפשר למנוע בעיות בריאותיות רבות ו"לשחרר" את השרירים הכואבים.

מהי  ישיבה נכונה?

לאורך השנים התפתחה חשיבה מוטעית, אשר לפיה ישיבה זקופה וישרה לגמרי היא הישיבה הנכונה. אך למעשה, אין הדבר נכון, שכן ישיבה כזו היא מאוד מאומצת ולא ניתן להחזיק בה לאורך זמן.

ישיבה נכונה תתבצע כשהגב מוצמד אל משענת הכיסא, בצורה כזו שבה הוא נתמך לגמרי על ידי המשענת. על המשענת להיות בזווית של 100–110 מעלות למנח מושלם של הגב. כאמור, זו אינה זווית ישרה אלא כהה, שלא מאמצת את השרירים. כיסא ארגונומי חובק את הגב באופן מדויק כמו כפפה ליד, מאחר ועוצב בדיוק בהשראת הגב האנושי.

את הישבן יש להצמיד אחורנית, כך שהישיבה תהיה הרבה יותר נוחה. במקרה של כיסא ללא משענת, אפשר לשבת בתנוחה טבעית של זקיפות, והיעדר המשענת יגרום לחיזוק שרירי וזוקפי הגב. יש להקפיד להניח את כפות הרגליים על הרצפה כך שכל כף הרגל צמודה ונחה על הרצפה.

חשוב לשמור על ראש זקוף מעל הכתפיים וכך להימנע מכפיפות. צוואר ישר יחד עם סנטר מוכנס כלפי פנים מקלים באופן משמעותי מאוד על הגב והצוואר. ככל שהסנטר מוטה יותר קדימה, משקל הראש על עמוד השדרה עולה באופן ניכר.

נפלאות הכיסא הארגונומי

היתרון הענק שבכיסא הארגונומי הוא, שהכיסא מותאם לגופינו ולצורתו באופן מושלם. הוא מספק את התמיכה הנכונה לגב, לידיים, לאזור הישבן ולעצמות הישיבה, ובכך מקל על השרירים.

ישיבה ארגונומית תאפשר תזוזה נוחה וטבעית של הגוף בקלילות רבה, ובכך תספק תחושה טבעית. את הכיסא ניתן לכוונן בצורה מדויקת לגבהים הנכונים. הגובה הנכון חשוב כדי שנוכל לוודא שאנחנו בזווית הנכונה אל מול המסך, ולא פחות חשוב מכך, לוודא שאנו יושבים בגובה המאפשר לברכיים להיות נמוכות מגובה המותן. מונחות בזווית של למקם אותנו מול מעלות.

כושר גם במשרד

תרגילי כושר נגד ישיבה ממושכת חיוניים להקלה על השרירים הכואבים ומניעת שרירים תפוסים עתידיים. המטרה היא לבלות כמה שפחות שעות בישיבה, ולצבור כמה שיותר דקות בתזוזה, מתיחות והרפיה.

כל מחצית השעה, מומלץ לקום ולהתהלך בחדר למשך חמש דקות, למתוח את השרירים ובכך להזרים את החמצן בדם.

תרגילים נגד שרירים תפוסים מצוינים לשמירה על הגמישות והעמידות של השרירים. אלו  תרגילים שאינם לוקחים זמן ואפשר לבצע באותם בקלות על הכיסא במשרד. מומלץ לשלב תרגילי כושר לגב, תרגילים לגב תחתון, תרגילים לצוואר תפוס וכן תרגילי כתפיים. בכך תשמרו על האלסטיות של עמוד השדרה, שהוא האיבר שהכי נפגע מהישיבה.

אנשים רבים העוסקים בספורט, אך מבלים שעות מול המחשב סובלים גם הם משרירים תפוסים ובעיות גב. שגרה ספורטיבית היא בריאה, אך אינה מספקת לשמירה טובה על עמוד השדרה. רכישה של כיסא אגרונומי מומלץ, בשילוב עם שגרת עבודה שמתחשבת בצורכי הגוף, יכולות לעשות פלאים לבריאות ולשרירים הכואבים.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169