tired-woman-in-chair

כיצד תנועה מתמדת בכיסא משפרת ריכוז ומונעת עייפות

יום העבודה של רוב האנשים בעידן המודרני דורש ישיבה ממושכת בכיסא. ישיבה זו יכולה להביא לפגיעה משמעותית בגוף וגם ביכולת הריכוז והמוטיבציה של העובד. הסיבה לכך היא שלרוב הישיבה מתרחשת על כיסא שאינו איכותי מספיק, כך שהגוף אינו נמצא בתנועה. כך נוצר לחץ על אזורים רבים בגוף הגורמת להפרעה בזרימת הדם וכך גם באספקת חמצן לתאים, דבר הגורם לעייפות. לפניכם מספר טיפים לשמירה על בריאות הגב ושמירה על ריכוז גבו במהלך יום העבודה.

בחרו בכיסא המאפשר תנועה מתמדת

מרבית הכיסאות אינם מאפשרים תנועה מתמדת בכיסא משום שהם עשויים מחומרים נוקשים וחלקים נייחים רבים. היעדר תנועה זו מונעת כל אפשרות של שחרור עומס ולחצים מחוליות עמוד השדרה. זו הסיבה בגינה עובדי משרד רבים סובלים מכאבי גב טורדניים הנמשכים גם הרבה מעבר לשעות יום העבודה. בנוסף, האיכות הירודה של הכיסא יוצרת הפעלת לחצים על האגן ועל הרגליים, כך משתבשת זרימת דם המובילה את אספקת החמצן לתאי הגוף. כאשר לא מגיע מספיק חמצן לתאים ובכלל זה למוח מתחילה תחושת עייפות וחוסר ריכוז, אשר משפיע על איכות התפוקה של העובד וגם על המוטיבציה.

כאשר מתקיימת תנועה דינמית בכיסא ישנה הקלה רבה בלחצים המופעלים על אזורים שונים בגוף. כך ניתן להבטיח שהעובד לא יסבול מכאבי גב וגם זרימת הדם בגוף תשתפר, כך בעצם ישתפרו יכולות הריכוז, תהיה תחושה של ערנות והמוטיבציה תתעצם בהתאם. לכן, חשוב מאוד לבחור בכיסא המאפשר דינמיות תנועתית. איזה סוג של כיסאות מאפשרים זאת? כל התשובות בפסקה הבאה.

כיסאות ארגונומיים לשיפור התנועה במהלך יום העבודה

ביססנו את החשיבות של שמירה על תנועה במהלך יום העבודה, כדי למנוע עייפות ולשפר את יכולת הזיכרון ואת המוטיבציה. כמו כן, הדגשנו כי חשוב לבחור בכיסא אשר יאפשר תנועה גם במהלך הישיבה. כיסא ארגונומי דינאמי הוא הכיסא המתאים ביותר למטרה, זאת משום שהרעיון מאחוריו מבוסס על התאמת הישיבה למשתמש בצורה אופטימלית, תוך הרחבת טווח התנועה בזמן הישיבה.

כיסאות ארגונומיים בנויים כך שהיושב ייהנה מתמיכה מלאה לגב, לאגן ולרגליים בזמן ישיבה. לצד תמיכה זו, כיסא ארגונומי גורם לשרירים לעבודה באמצעות זה שהוא מחייב את היושב לנוע בזמן הישיבה. זאת בזכות קפיץ אנכית וזרוע המביאים לכך שהכיסא מלווה את היושב בתנועתו. בנוסף, כיסאות אלה אינם מאפשרים שקיעה בתוך הכיסא, דבר המביא לא פעם למצב של גב כפוף בו שרירי הליבה באזור הבטן והזוקפים שבאזור הגב אינם פועלים כלל. כך נוצר לחץ גדול ביותר על הדיסקים הבין חולייתיים בעמוד השדרה היוצרים כאבי גב גדולים.

ישנם אפילו כיסאות ארגונומיים שאין להם משענת כלל, כך שהגוף מחויב להישאר ביציבה אופטימלית כדי לאפשר את הישיבה בכיסא. כיסאות אלה הם בעלי זרוע גמישה המאפשרת תנועה בכיסא בטווח של 360 מעלות, כך שהכיסא בעצם מעודד את תנועת היושב בכל עת.

טיפים נוספים לשמירה על ריכוז ובריאות הגב

בנוסף לבחירת הכיסא המושלם, תוכלו לסגל לעצמכם גם הרגלים נוספים שיעזרו לכם למנוע עייפות ולשמור על בריאות הגב. הקפידו לקום מדי כשעה וחצי והתהלכו מעט במשרד כדי לעודד את זרימת מחזור הדם. נסו לעשות מתיחות לגב, לאגן ולרגליים גם במשרד כדי לשחרר את השרירים. הקפידו לשבת במרחק נכון מהמחשב כדי שלא לאמץ את העיניים, את הגב והצוואר. לסיכום, ישיבה נכונה והקפדה על תנועה במהלך יום העבודה יסייעו לכם ליהנות הרבה יותר ולהגיע לתוצאות נפלאות.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169