dynamic motion

מדוע תזוזה תמידית ודינמית חשובה לבריאות הגוף והנפש

באורח החיים המודרני אנו חוטאים לא פעם בנייחות מתמשכת. שעות העבודה הארוכות במשרדים מול המחשב, גורמות לנו לשבת לאורך שעות ארוכות וכך הגוף אינו נע מספיק. אפילו מי שמקפיד על קיום פעילות גופנית עדיין לא מעניק לגופו מספיק תנועה במהלך היום. לחוסר תזוזה ודינמיות ישנן השפעות שליליות רבות על הגוף וגם על הנפש, אך החדשות הטובות הן שניתן למנוע את ההשלכות הללו בקלות.

dynamic motion

כיצד חוסר תזוזה ודינאמיות משפיעות על הגוף והנפש?

רוב העבודות בעידן הממוחשב דורשות ישיבה ממושכת מדי יום. גופנו אינו מיועד להיות נייח במשך זמן רב כל כך ויש לכך השלכות רבות על הגוף והנפש. אחת הבעיות הגדולות בישיבה לאורך זמן היא הלחץ הנוצר על אזור הישבן והרגליים. הלחץ הזה גורם לפגיעה בזרימת הדם, שכן חלק מכלי הדם נמצאים במצב מכווץ לאורך זמן. הפגיעה בזרימה מגדילה באופן משמעותי את הסיכון ללחץ דם גבוה, אירוע מוחי, מחלות לב ועוד.

בעיה נוספת הנגרמת כשאין תנועתיות במשרד היא לחץ על חוליות עמוד השדרה. אותו לחץ מביא במקרים רבים לכאבים גב, לכאבי שרירים ולכאבים בצוואר שאינם חולפים. כאבים אלה יכולים לגרום להידרדרות גם במצב הנפשי של האדם בשל תחושת תסכול וקושי. כמו כן, עקב הישיבה הממושכת שרירי הליבה התורמים ליציבתנו כמעט ולא עובדים. שרירים אלה חשובים מאוד לתמיכה של הגב וההתנוונות שלהם מביאה לכאבים באזור זה גם כן.

חשוב לזכור גם כי תנועה ודינמיות משחררת בגוף האדם הורמונים רבים התורמים לשיפור מצב הרוח. זו הסיבה שאנו חשים לא פעם אופוריה גדולה לאחר אימון. כשהגוף אינו נע מספיק ההורמונים הללו יורדים והאדם עשוי להידרדר לדיכאון של ממש.

woman in the air with notebook

מה הפתרון? דינמיות ותנועה במשרד

כפי שרמזנו עוד קודם, ניתן לפתור את חוסר התנועה במשרד. הסוד לפתרון הוא רכישת כיסא דינאמי המאפשר תנועה. כיסאות אלה מעוצבים בצורה המאפשרת ואף מחייבת את היושב לנוע בזמן הישיבה. הדרך שבה כיסאות אלה עושים זאת היא על ידי שילוב של קפיץ או מפרק דינמי בבסיס הכיסא. כך ניתן לנוע קדימה, אחורה ולצדדים במהלך הישיבה. תזוזה דינאמית בכיסא מאפשרת שחרור של לחצים המופעלים על השרירים השונים ועל חוליות הגב. כיסא ארגונומי איכותי יאלץ את היושב עליו לייצב את גופו באמצעות שימוש בשרירי הליבה, כך שהתמיכה בגב תהיה טובה יותר.

אך מעבר לעבודה של שרירי הליבה, ישנם גם מאפיינים נוספים השומרים על היציבות. כיסא התורם ליציבות הגב הוא כזה המותאם בצורה אידיאלית לגופו של היושב. זהו כיסא שאינו מאלץ את היושב לרכון ואינו מאפשר שקיעה במושב ופגיעה במנח עמוד השדרה. בכיסאות בעלי משענת העשויים בצורה ארגונומית, תתאפשר גם התאמה של המשענת לתמיכה מקסימלית בגב התחתון. אך זוהי תמיכה שאינה מעודדת נייחות ורפיון של השרירים כלל, אלה מעודדת את פעילות הגוף.

לצד השימוש בכיסא איכותי חשוב גם להקפיד על תנועה במשרד ככל הניתן. למשל, קבעו לעצמכם הפסקות קבועות, שבהן אתם מתהלכים במשרד. נסו לקיים שיחות טלפון בתנועה ולא בישיבה. כמו כן מומלץ להקדיש מספר דקות בכול שעתיים־שלוש, כדי לבצע מתיחות דינמיות שיניעו את השרירים וישחררו לחצים. מתיחות דינמיות הן כאלה שהגוף אינו מוחזק אלא נמצא בתנועה. זה בדיוק הדבר שיסייע לגוף שלכם לשחרר הורמונים התורמים גם למצב בריאות הנפש.

אם תקפידו לשלב בין כיסא נכון לתנועה מכוונת במהלך שעות העבודה תגלו שבריאותכם משתפרת פלאים ומצב הרוח מרומם בצורה משמעותית.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169