people-at-gym

אחת ולתמיד – מהו משך הפעילות הגופנית המומלצת ביום

ידוע לכל שלעסוק בפעילות גופנית על בסיס קבוע היא חלק חיוני מקיום אורח חיים מלא בחיוניות ובריאות. ישנם יתרונות רבים המתלווים לפעילות גופנית כמו שיפור סיבולת הלב והריאה, חיזוק השרירים, שיפור הביטחון העצמי ומצב הרוח. אך נשאלת השאלה מהו משך הפעילות הגופנית המומלצת ביום? לפניכם התשובה.

כמה זמן עלי להתאמן בכל יום?

ישנה בהחלט המלצה ברורה על כמה פעילות גופנית ביום כדאי לעשות. ההמלצה היא לעשות אימוני אירובי של מאה וחמישים שעות בחודש, בשילוב עם אימוני כוח פעמיים בשבוע. שימו לב אם כן, שאין מדובר רק על משך האימונים, אלא גם איזו פעילות גופנית מומלצת יש לעשות. כשמחלקים את שעות האימון הללו בכל ימות השבוע, ניתן לראות שכל שעליכם לעשות הוא להתאמן במשך חצי שעה בכל יום.

על אף ההמלצות, חשוב לקחת בחשבון גם מרכיבים נוספים כאשר קובעים כמה זמן ביום יש להתאמן. למשל, יש לשקול את גיל המתאמן, שכן ילדים או מתבגרים יכולים להתאמן במשך זמן רב יותר וליהנות מתוצאות נהדרות עוד יותר. לעומת זאת לאנשים מבוגרים ונשים בהריון מומלץ להימנע מאימוני כוח ולהתמקד אך ורק בפעילות אירובית בעצימות נמוכה. מרכיב נוסף שיש לחשוב עליו הוא האם ברצונכם רק לשמור על אורח חיים בריא או שאתם מכוונים גם לירידה במשקל. אם ברצונכם להיפטר מקילוגרמים עודפים מומלץ להקפיד על אורח חיים פעיל יותר מהזמן המומלץ ולעשות גם אימונים בעצימות גבוהה, לצד אכילה נכונה ומאוזנת כמובן.

מרכיב נוסף חשוב ביותר שעליו יש לתת את הדעת הוא אורח החיים שלכם במהלך היומיום. לדוגמה, אנשים רבים עובדים במשך שעות ארוכות אל מול המחשב. לפעמים יום העבודה יכול לארוך גם כעשר שעות של ישיבה ממושכת. במקרים שכאלה פעילות גופנית של חצי שעה במשך כל יום ממש אינה מספיקה כדי למנוע את הנזקים הנגרמים מזמן הישיבה הארוך. אז כיצד נשארים פעילים מספיק במהלך יום העבודה מבלי לעשות אימונים של שעתיים בכל יום? המשיכו לקרוא ותגלו את התשובה.

couple-at-gym

הקפידו על אורח חיים ארגונומי

אנשים העובדים מול מחשב במשך כל היום מוצאים עצמם יושבים על הכיסא במשך שעות ארוכות. לישיבה הממושכת הזו ישנן השפעות מזיקות על הגוף כמו העלאת הסיכון לחלות במחלות שונות, כאבי שרירים בגב, בצוואר ובכתפיים ואפילו ירידה ביכולת הקוגניטיבית. אם אתם נמנים עם האנשים שיום העבודה שלהם נראה כך, בהחלט מומלץ לעסוק בפעילות גופנית התואמת לנזקים העלולים להיגרם מסגנון העבודה שלכם. למשל, מומלץ לעשות ספורט למניעת כאבי שרירים כמו יוגה, פילאטיס, שחייה ואפילו הליכה. ספורט עוזר נגד כאבי גב בפרט משום שהוא מסייע בחיזוק שרירי הגב ושרירי הליבה, כך שהיציבה שלכם נשארת איתנה גם כאשר אתם יושבים על הכיסא מול המחשב.

מעבר לקיום פעילות גופנית מומלץ לקיים אורח חיים ארגונומי המאפשר לכם לשלב תנועתיות גם במהלך היום, מעבר לאימונים. ראשית, כדאי להשקיע בכיסא ארגונומי, שביסודו נועד למנוע את נזקי הישיבה הממושכת. כיסא זה מאפשר תנועה גם בזמן הישיבה, הוא מאפשר התאמה מושלמת לגוף היושב והוא גם מספק תמיכה לעמוד השדרה למניעת כאבים. בנוסף, נסו להקפיד על תנועה יזומה מחוץ לכיסא. למשל, ערכו שיחות טלפון בזמן עמידה או הליכה במרחב. במקום להתקשר לקולגות במשרד לכו לחדרם כדי להרוויח תנועתיות. תוכלו גם לעשות מתיחות או תרגילים סולידיים שאותם ניתן לעשות במשרד. אפשרות נוספת היא לבחור במדרגות במקום במעלית כאשר יש לכם את האפשרות כדי להזיז את הגוף מתי שרק ניתן.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169