טיפים לעבודה נכונה של כל השרירים במהלך יום עבודה

אם גם אתם מבלים את רוב יום העבודה שלכם בישיבה מול מחשב, אתם ודאי מכירים היטב את המכאובים המתלווים לכך. ישיבה ממושכת יוצרת לחצים על הדיסקים הבין-חולייתיים בעמוד השדרה, משבשת את זרימת הדם, מגבילה את אספקת החמצן לתאים ומעלה את הסיכון להשמנה. אך אין זו גזרה משמיים, באמצעות עבודה נכונה על השרירים במהלך יום העבודה תוכלו למזער נזקים בצורה משמעותית. כך תוכלו לעשות זאת.

הקפידו לנוע

אחת הבעיות המרכזיות שאותן מביאה ישיבה ממושכת היא חוסר תנועתיות. אט אט אנשים מוצאים עצמם שוקעים אל תוך הכיסא, עמוד השדרה מתעקם, לחץ נוצר על כלי הדם ומתח מצטבר לו בכתפיים. כשאינכם נעים מספיק במהלך יום העבודה, אין לגוף יכולת לשחרר את המתחים המצטברים בו והשרירים אינם פועלים. אין זה מספיק רק לשלב שגרה של פעילות גופנית לפני או לאחר שעות העבודה, עבודה נכונה במהלך יום העבודה דרושה גם כן.

הדרך למניעת נזקי ישיבה רצופה היא באמצעות תנועה, לכן עליכם לסגל לעצמכם הרגלים גם במהלך יום העבודה שיסייעו לכם להישאר דינמיים. אחת הדרכים לעשות זאת היא להקפיד לקום בכל שעה וחצי ולהתהלך מעט במשרד. תוכלו לעשות זאת כשאתם משוחחים בטלפון, ללכת להכין לעצמכם קפה ועוד. כמו כן, אם ישנן שיחות עם קולגות במשרד שעליכם לעשות, העדיפו לגשת אל המשרד שלהם כדי לשוחח במקום להתקשר אליהם או לשלוח מייל.

business-man-preparing-to-run

דרך נוספת להפעיל את הגוף במהלך יום העבודה היא לבצע תרגילים ומתיחות המתאימים לסביבת העבודה. תוכלו להניע את ראשכם בעדינות בסיבובים לשחרור המתח שהצטבר בחוליות הצוואר ובכתפיים. אפשרות נוספת היא לעמוד ולנסות להגיע עם כפות הידיים לקצות אצבעות הרגליים, למתיחת הגב ושרירי הירכיים האחוריים.

בחרו בכיסא הנכון

לא משנה כמה תנסו להוסיף תנועה ליום העבודה שלכם, עדיין תבלו את רוב זמנכם בישיבה. לכן חשוב להקפיד גם על ישיבה נכונה במהלך יום עבודה באמצעות כיסא ארגונומי. ההבדל בין כיסא זה לכיסאות משרדיים רגילים, הוא שכיסא זה מתוכנן בקפידה רבה כדי שניתן יהיה להתאים אותו בצורה אופטימלית לגופו של היושב. בנוסף, כיסאות ארגונומיים מאפשרים ישיבה דינאמית שבה הגוף יכול לנוע בחופשיות.

בתוך הכיסאות הארגונומיים תוכלו לנוע בשלושה ממדים – קדימה ואחורה, לצדדים וגם למטה ולמטה. רק כך ניתן להקל על הלחצים הנוצרים על הדיסקים הבין-חולייתיים שבעמוד השדרה, כמו גם על הרגליים והישבן. כך משתפרת גם זרימת הדם בגוף ומגיעה אספקת חמצן תקינה לכל האזורים. אספקה זו היא שתאפשר לכם להישאר אנרגטיים וחדורי מוטיבציה במהלך יום העבודה. לכן, ישיבה תקינה היא הכרחית לפרודוקטיביות וריכוז.

כמו כן, כיסאות אלה אומנם מעניקים תמיכה לגוף, אך הם אינם מאפשרים ליושב לשקוע בתוכם. כדי לשמור על גב זקוף יש להפעיל שרירי ליבה ושרירי גב, כך אתם למעשה אתם מחזקים את גופכם ומונעים ניוון. בנוסף, הם יאפשרו לכם לשמור על זווית העולה על תשעים מעלות בברכיים, הזווית המומלצת לשמירה על זרימת דם תקינה. ישנם גם כיסאות ללא משענת כלל, המפעילים את שרירי הליבה ושרירי הגב כך שתוכלו לחזק שרירים אלו  בעודכם יושבים.

לסיכום, לדרך שבה אתם דואגים לגופכם ישנה השפעה גדולה ביותר על איכות חייכם ועל ההצלחה שלכם גם בעבודה. אם תקפידו על ישיבה דינאמית ותנועתיות במהלך היום, תוכלו ליהנות מרמות אנרגיה גבוהות, להימנע מלחצים וכאבים מיותרים ואפילו להפחית את הסיכון למחלות שונות. חוויית העבודה שלכם יכולה להשתנות מקצה לקצה.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169