עבודה מהבית

עבודה מהבית: טיפים ליצירת פינת עבודה בריאה ואפקטיבית

 

מאז מגפת הקורונה, לא רק עצמאיים ופרילאנסרים עובדים מהמשרד הביתי, אלא אנשים רבים עברו לעבודה מהבית, ועד היום עבודה מהבית היא אקטואלית, בין אם היא מתקיימת באופן חלקי או מלא. המצב הזה העלה את  הצורך ולסדר פינת עבודה נעימה בבית בה אפשר יהיה לעבוד ביעילות ובנוחות, עמדת עבודה שתאפשר לנו להתרכז ולפתח את היצירתיות והפרודוקטיביות בעבודה. אבל איך אפשר להכניס את העבודה לבית באופן אופטימלי? הכנו כמה טיפים לארגון ועיצוב פינת עבודה כיפית, בריאה ומתאימה בבית.

מבחינת פינת עבודה, צריך לזכור שמדובר באזור בו אנחנו צריכים להיות מרוכזים ומפוקסים כדי לעבוד ביעילות. כשעובדים מהבית יש הרבה פיתויים שמהווים מכשולים בריכוז שלנו בעבודה, כמו זמני עבודה לא מסודרים והסחות דעת שונות מצד בני הבית  והמתרחש בבית.

תכנון נכון של יצירת עמדת עבודה מתאימה יעזרו לכם לרצות להתיישב בה ולעבוד, להתגבר על ההתקלות מהסביבה ויעזרו לכם להתמקד בעבודה.

לפני כל הטיפים, הדבר הראשון שמומלץ לעשות כשרוצים ליצור פינת עבודה, הוא לאמץ את מוטיב הטבע היפה והמינימליסטי. משמע ננסה לשלב פריטים בעיצוב עדין ופשוט, העשויים מחומרים טבעיים לתחושה של חיבור בין החוץ לפנים. חומרים טבעיים שיתאימו במיוחד הם במבוק, עץ , טקסטיל של פשתן וכותנה, צמחייה ירוקה ואולי אלמנט של מים לתחושת זרימה. כל אלו ישרו אווירה חיובית בפינת העבודה שלכם.

עבודה מהבית

4 טיפים שהם א'-ב' ליצירת סביבת עבודה ביתית שתהיה נוחה, נעימה ותתרום לפרודוקטיביות

  1. דאגו למשטח עבודה נקי ופנוי – הסדר והארגון מטרתם למנוע הסחות דעת, גירויים שונים ועומס ויזואלי שיכול גם להפריע בעבודה וגם לגרום לעייפות. שמרו על מרחב עבודה מסודר ופנוי מחפצים מיותרים, את מה שיש לכם לאחסן דאגו לשמור בסלסלות או מגירות ייעודיות. גם חוטי חשמל וכבלים עלולים להפריע ולהציק בעין, נסו להסתיר אותם עד כמה שאפשר כדי שלא יסרבלו את מרחב העבודה.
  2. נוחות לפני הכל – השעות בעמדת העבודה חולפות מהר ואנחנו נוטים לשבת שעות רבות בעמדת לכן חשוב מאוד שנרגיש נוח. שימו לב לגובה שולחן העבודה שלכם, לבחירת כסא שיהיה לכם נוח וייתן תמיכה לגב, איכות הישיבה והיציבה בזמן יציבה חשובות מאוד למניעת נזק בריאותי. דאגו לעצמכם לכיסא גמיש, שיהיה מותאם לתנועתיות שאתם זקוקים לה ויאפשר לכם לשבת ולעבוד בנוחות מרבית לאורך זמן.
  3. 3. אור ואוויר – אם אתם יכולים, עדיף שתמקמו את פינת העבודה שלכם באזור בבית שמואר באור טבעי באור טבעי עם חלון לאוורור. גם אם ליד עמדת העבודה אין חלון, נסו ליצור תאורה מלאכותית שתדמה אור טבעי – המלצה – מקמו מראה גדולה ליד העמדה.
  4. 4. ארגון וסידור המחשב – סידור מרחב העבודה הדיגיטלי חשוב לא פחות מארגון שאר עמדת העבודה. כולם תמיד אומרים שהם יעשו את זה אבל בפועל, הדסקטופ של רובנו הוא בגדר תוהו ובוהו. אז שנסו מותניים, מיינו תיקיות, נקו קבצים מיותרים, מחקו מדיה לא רלוונטית ופנו את המרחב הוויזואלי של הדסקטופ. את כל החומרים שנשארו ארגנו בתיקיות מסודרות ושמרו בשמות ברורים שיקלו עליכם להתמצא כאשר תחפשו אותם.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
ישיבה ממושכת
ארגונומיה ושינה

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169