back-pain

איזה ספורט הכי עוזר נגד כאבי גב?

הגב שלנו מורכב ממספר שרירים וחוליות רבות המסייעים לנו להתנועע. לא פעם שרירים וחוליות אלה סופגים לחצים רבים הנובעים מיציבה לא נכונה ומישיבה ממושכת, כזו הרווחת בסגנון החיים המודרני. אחת הדרכים הנפלאות להפחית את כאבי הגב ואף למנוע אותם היא פעילות גופנית. ישנם סוגי ספורט המחזקים את שרירי הגב, ובכך תורמים לשיפור היציבה והפחתת הלחץ על החוליות. שילוב של פעילות גופנית לצד פתרונות נוספים יכולים לחולל פלאים עבור הגוף שלכם. הנה כל סוגי הספורט המסייעים כנגד כאבי גב.

יוגה

כבר זמן רב שהיוגה מככבת בקרב אנשים מכל הגילאים והמינים מאז שנכנסה לחיינו המערביים. היוגה ידועה כתרגול התורם רבות לגוף וגם לנפש. חשוב לזכור כי ישנם סוגים רבים של יוגה, חלקם בעלי עצימות גבוהה וחלקם בעלי עצימות נמוכות. עבור אלה הסובלים מכאבי גב מומלץ לבחור ביוגה בעצימות נמוכה, שבה עובדים לאט ומדייקים את תנוחות הגוף.

ישנן מספר סיבות לכך שיוגה טובה כל־כך לכאבי גב. ראשית התנוחות ביוגה מסייעות בהארכה ומתיחה של הגב, כך משתחרר המתח בין חוליות עמוד השדרה. למי שיש כאבי גב תחתון תרגילים מסוימים ביוגה יכולים בהחלט לחולל פלאים.

שחייה

השחייה היא ספורט נפלא לכל מי שסובל מכאבי גב וכאבים בכלל. פעילות גופנית זו מונעת פעולה אגרסיבית של המפרקים והשרירים, שלא כמו בריצה למשל. כמו כן, השחייה היא ספורט שאותו ניתן לבצע באיטיות וברגישות לתנועות הגוף, כדי למנוע מאמץ לא נכון שיוביל לכאבי גב בהמשך. מי שסובל מכאבי גב יכול לבנות לעצמו תוכנית אימונים לכאבי גב תחתון המשלבת סגנונות שחייה כמו שחיית חזה או שחייה על הגב. נסו להימנע מסגנונות כמו חתירה או פרפר, הדורשים תנועה רבה של הגב.

הליכה

אם אתם נהנים מפעילות גופנית באוויר הפתוח הליכה היא ללא ספק הבחירה הנכונה עבורכם. שלא כמו בריצה, בזמן הליכה הגוף אינו סופג זעזועים רבים, וכך יש הרבה יותר הגנה על המפרקים וכמובן על עמוד השדרה. ההליכה מעודדת זרימת דם בגוף ומשפרת את סיבולת הלב והריאה ואף מחזקת את שרירי הגוף כולו. חשוב לזכור לשמור על יציבה נכונה במהלך ההליכה כדי שלא לסכן את הגב בכאבים. למי שיש כאבי גב תחתון תסמינים כמו תחושות של דקירה או שריפה שאינם חולפים במשך זמן רב. הליכה בהחלט יכולה למנוע תסמינים אלה ולהפחית אותם אם הם כבר קיימים.

אל תשכחו להישאר פעילים גם במהלך יום העבודה

רבים מאתנו עובדים במשרות הדורשות ישיבה ממושכת מול המחשב. ישיבה זו יכולה להביא סיכונים בריאותיים רבים, הכוללים לרוב כאבי גב, כתפיים וצוואר. כדי למנוע את ההשלכות השליליות הללו, חשוב להיות מודעים לכך ולנקוט בצעדים אקטיביים למניעתן. רכשו עבור הגב שלכם כסא ארגונומי לישיבה ממושכת המספק תמיכה טובה לגב ומונע לחצים על עמוד השדרה. כסא ארגונומי ללא משענת יעודד את הגב לשמור על תנועתיות ויחזק את שרירי הגב כדי שגם היציבה תשתפר.

דרך נוספת לשמור על הגב במהלך יום העבודה היא לבצע תרגילים לגב תחתון בעמידה או תרגילים לגב בכלל. כמובן שבמשרד אינכם יכולים להשתטח על הרצפה כדי לבצע תרגילים, אך ממש אין צורך. ראשית, מתיחות יכולות לחולל פלאים שכן הן מסייעות בשחרור של השרירים, שחרור המתח בין החוליות והזרמת דם בגוף. נסו להתגלגל מטה לכיוון הרגליים כשהראש מוביל ונסו לגעת בכפות הרגליים. זו המתיחה הטובה ביותר לגב התחתון והיא פשוטה מאין כמוה.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169