chiropractor

סיבה מרכזית לכאבי גב – תנועה מועטה במהלך יום העבודה

הגב שלנו רגיש לפגיעות. הוא האיבר הגדול ביותר בגוף שנושא עליו משקל, עומס. בהמשך לכך, שמונה מתוך עשרה אנשים סובלים מכאבי גב במהלך חייהם. חיים בצל כאבי גב אינם רק קשים עקב הסבל הרב שהם גורמים. הופעת כאבי גב מעידה במקרים רבים על בעיה בריאותית של ממש, פגיעה במבנה הגב התקין.

כיום אנו מודעים לסכנות החבויות בישיבה ממושכת. ניתן לומר באופן ודאי שאחד מהגורמים העיקריים לאותן בעיות גב הוא ישיבה ממושכת, לרוב בתנוחות שאינן בריאות לגוף. אותה ישיבה מלווה לרוב בחוסר תזוזה משמעותי לאורך שעות רבות, דבר שמחמיר את התוצאה. במאמר זה נסביר את הקשר שבין כאבים שונים בגב לאורח חיים משרדי שפוגע בשגרה בריאה.

מאמץ הרסני

אנשים רבים העובדים במשרד, נוטים לפתח בעיות גב של "ספורטאים". הכוונה לפציעות מאמץ מהסוג שאותו אנחנו רגילים לראות אצל ספורטאים המתאמנים שעות רבות, כגון: פריצות דיסק, בלטי דיסק, דיסקים דחוסים בעמוד השדרה, מאמץ יתר של השרירים, נקעים וכאבים.

מדוע כל אותן פציעות מתרחשות במצב הנראה כמנוחה גמורה?

הישיבה הממושכת, במיוחד לאורך זמן, דורשת מאמץ רב מהגוף, גם אם איננו מתכוונים לכך. העומס הרב של משקל הגוף העליון מכביד על הפלג התחתון, מעמיס לחץ על האזור המותני ושוחק את עמוד השדרה באופן הדומה למאמץ ספורטיבי קשה, גם כאשר הגב לא זז. הגב, שמתאמץ להתיישר בזווית "בריאה" אך ללא תמיכה נכונה, נחלש ומתעוות.

כאבי גב

הגב התחתון מושפע מהישיבה ברמה הגבוהה ביותר, אך במקרים רבים ישנם גם כאבים בגב העליון. רוב המתלוננים על כאבי גב עליון וצלעות עוסקים בעבודה משרדית. הגורם המשמעותי לכך הוא היעדר יציבה נכונה. שעות רבות של מאמץ ללא תזוזה, בזווית לא מתאימה ונכונה, צוברות נזק אשר נשאר גם לטווח הארוך. הכאב מושלך לכיוון הצלעות, שכן תפקידן לתמוך ולייצב את עמוד השדרה.

הדרך המוכחת לשפר את אותם כאבי גב עליון היא לעבוד על יציבה נכונה, תוך שמירה על תנועה והליכה. התנועה, שמזרימה את הדם וממלאת את הגוף בחמצן ואנרגייה, היא חלק גדול מהתרופה לכל אותם מקרים. מומלץ מאוד לשלב הליכה בשגרת היום. מספיקות מספר דקות מידי חצי שעה כדי לאפשר לגוף לשמור על רעננות ותפקוד מקסימלי.

חלק חשוב נוסף בתהליך החלמת הגוף ככלל והגב בפרט, הוא ביצוע מתיחות. מתיחות לגב תחתון ועליון, מותניים ומפרקים. המתיחות מחממות את המפרקים, מפחיתות צמיגיות ברקמות ומונעות את התכווצותם.

back pain at home

תנועה בזמן העבודה

גם אם אנו מקפידים על הפסקות פעילות בזמן העבודה, עדיין נבלה את רוב הזמן ישובים על הכיסא. חשוב מאוד לבחור את הכיסא הנכון ביותר לצורכי גופינו, ולהקפיד שיכלול את הטכנולוגיה המתאימה לטיפול בבעייתנו. כיסא אגרונומי עונה לתנאים אלה. הכיסא מיועד לעידוד תנועה בזמן העבודה, ולנוחות המשתמש.

כיסא ארגונומי לכאבי גב מתוכנן בצלם הגוף האנושי. הריפוד הטוב וצורתו המדייקת מתאימים לקימורי הגוף. הכיסאות האורתופדיים מגיעים בצורות שונות ומתאימים לטפל בבעיות שונות. כיסא בעל משענת אורתופדית מתוכנן לתמיכה מדויקת בגב, כולל תמיכה מיוחדת באזור המותניים והגב התחתון. הכיסא "חובק" את הגב, משמר אותו בזווית בריאה ובכך גם מונע כאבים. כיסא ללא משענת מיועד לחיזוק הגב.

בהיעדר משענת שעליה הגב יוכל "לנוח", אנו מתיישרים בזווית טבעית ולא כואבת. התמיכה החשובה והנוחה היא באזור הישבן, אשר מרופד בהתאם. בכיסא זה, אנו זוכים ליתרון נוסף – מרחב תזוזה. באופן טבעי, כשאין ידיות ומשענות, הגוף מרגיש חופשי לנוע הרבה יותר, לכיוונים שונים וגם בטווח המעגלי. ניתן בקלות ובנוחות לבצע תרגילי מתיחות על הכיסא, בזכות המרחב הרב.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169