כאבי גב במשרד

כאבי אגן – ממה הם נובעים?

אתם יושבים או שוכבים ולפתע מתחיל כאב חד באחד הצדדים באזור האגן. הכאב ממשיך במהלך היום ואתם מרגישים אותו ברכב, בהליכה בחוץ ואפילו בזמן פעילות גופנית. אינכם לבד. כאבי אגן הם תופעה נפוצה שיכולה להתחיל בשל מספר גורמים. במאמר זה נעמוד על הגורמים השונים ועל דרכי הטיפול להפחתת הכאב.

ישיבה ממושכת

אחת הסיבות הנפוצות לכאב קשורה לדפוסי העבודה הנפוצים במאה ה-21. אנו יושבים זמן רב. ישיבה ממושכת מזיקה לאגן ויכולה לגרום לאורך זמן לנזק לעמוד השדרה. רופאים רבים מממליצים לקום מדי פעם ולנוע ולא להישאר שעות ארוכות על אותו הכסא. אך, למרבה הצער, מרבית מקומות העבודה אינם מאפשרים לעובדים ללכת ולנוע במשרד בשעות היום.

הדרך הטובה ביותר לפתור זאת היא באמצעות כסא שעוזר נגד כאבי אגן. הכסא לא רק מפחית את הכאב, אלא מסוגל לאפשר לכם לנוע בצורה חופשית. הוא בנוי מבסיס גמיש המעניק לגוף אפשרות לנוע מעלה ומטה ולצדדים, בזווית של 360 מעלות. תנועה זו במהלך היום יכולה להוות תחליף להליכה למי שאינו יכול להרשות לעצמו שעות עבודה גמישות על הכסא.

prolonged-sitting-office

דלקת באזור האגן

סיבה הנוספת שיכולה לגרום לכאבים באזור האגן היא דלקת. הדלקת יכולה להיות בחלק האחורי, הקדמי או לצד הגוף ולהשפיע על התנועה הטבעית של המפרקים השונים. הגבלת התנועה מובילה לכאב ולכן הוא מתעצם. יש רופאים הממליצים על טיפול תרופתי לפתרון הדלקת, ובמקביל אפשר למצוא גם דרכים אחרות. אם תחפשו דלקת באגן טיפול טבעי תגלו כי כסאות ארגונומיים מיוחדים יכולים לעזור להפחית את הסימפטום של הכאב ולהפחית את הלחץ על המקום שבו הדלקת נמצאת.

סיבות אורתופדיות

אפשרות נוספת היא אבחון על ידי אורתופד ובחינה של הסיבות לכאב. אם אתם חשים כאב קבוע באזור עצם הזנב יתכן וחוליה כלשהי נעה או יצאה ממקומה. כתוצאה מכך, נגרמת בעיה שכיחה באיזור עמוד השדרה הנקרא פריצת דיסק הגורם לשחרור של נוזל מאיזור החוליות אשר נוגע בעצבים מסביב לעצמות. מבחינה רפואית תוכלו לקבל את ההמלצה האורתופדית לאביזרים שונים שעוזרים לגב התחתון ויכולים לעזור גם לכאבי הגב. גם במקרה זה כסא ארגונומי נגד כאבי אגן יכול לפתור את הבעיה ולמנוע כאבים נוספים לאורך זמן.

כאבים כרוניים

לצד הכאבים המתרחשים באופן זמני, ישנם אנשים הסובלים מתופעה של כאב לאורך שנים. טיפול בכאב אגן כרוני הוא מורכב יותר משום שהוא יכול לנבוע מעומס יתר על הגב התחתון לאורך זמן המשפיע על כל אזור האגן. במקרים אחרים יתכן ומדובר בכאב שממשיך לאזור הירכיים ומשפיע גם על ההליכה. גם פה, שימוש בריהוט ארגונומי שמיועד לכאבי אגן יכול לעזור בצורה משמעותית.

איך למנוע כאבים בעתיד?

אם היום אינכם חשים כאב באזור האגן, אלא באזור הגב, יתכן ואתם יכולים למנוע מהכאב להתפשט לאזורים נוספים. התחילו להקפיד על היציבה שלכם בזמן העמידה וגם בזמן שאתם יושבים. מומלץ לכוון את מסך המחשב למיקום שבו לא תצטרכו להיות כפופים כדי לעבוד. יש דרכים למניעת כאבי אגן שאינן מצריכות השקעה כספית גבוהה בציוד רפואי. כל שעליכם לעשות הוא רק לשנות את פינת העבודה שלכם מעט, להוסיף את הכסא הנוח והמתאים ביותר לישיבה ממושכת ולהתאים את גובה השולחן לגובה שלכם.

לסיכום, אם אתם סובלים היום מכאבי אגן או מעוניינים למנוע כאבים עתידיים, מומלץ להתחיל כבר היום לשנות את דפוסי הישיבה שלכם. שעות העבודה הממושכות מול המחשב פוגעות בגופנו לאורך זמן, ולכן חשוב כבר מגיל צעיר להתחיל להרגיל את גופנו לישיבה באופן הנכון והבריא ביותר. תנו לגוף לנוע בנוחות על כסא מתאים וגלו את ההבדל.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169