בחירת כסא משרדי

מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים כיסא לישיבה ממושכת במשרד?

מחלת הישיבה הממושכת של העידן המודרני, שמתחילה עוד בביה"ס ונמשכת לתוך חיי העבודה שלנו כמבוגרים, הפכה את כאבי הגב ותפיסות השרירים והשלד לאחת הבעיות הבריאותיות הרווחות ביותר בימינו. בחירת כיסא משרדי נכון שיתמוך בצוואר, בגב ובמותניים שלכם תשנה את איכות חייכם ותשמור עליכם מפני נזקי גוף.

מבוא לקניית כיסא משרדי איכותי

אולי לא ידעתם זאת, אבל אחד מהגורמים העיקריים – אם לא העיקרי שבהם – לכאבי הגב של העידן המודרני הוא עודף שעות הישיבה שלנו על הכיסא. אם זה מול המחשב, או בישיבות עסקים, בלימודים או בעבודה – הישיבה לאורך שעות ארוכות גורמת לבעיות כמו בלט דיסק, פריצת דיסק, היצרות של התעלות שבהן עוברים העצבים לאורך עמוד השדרה, ללחץ על השרירים, ועוד.

מחלת ה"ישיבה הממושכת" הזו, שמתחילה עוד בילדות, כשאנו יושבים שעות ארוכות במוסדות החינוך, מגיעה גורמת עם השנים לנזק מצטבר בגב. העובדה שכאבי גב הפכו לתופעה רווחת כמובן לא הופכת אותם לגזרה שאנו נאלצים לקבל כמובנת מאליה. לאורך זמן תהליכים ניווניים של המפרקים, העצמות והשרירים גורמים לכך שאנו מאבדים מגמישותנו וסובלים כאבים בהתכופפות ובהתרוממות מישיבה וחולשה בזמן הליכה. היעדר תנועה מספקת גורם לאובדן הגמישות של השרירים ושל רקמות החיבור שבגופנו. לצד זאת, הרכינה מעל המחשב והניירת גורמת לעקמת בגב העליון ולכאבים בצוואר, בשכמות ובכתפיים.

בקיצור – הצרות המתגלגלות האלה מחייבות מענה, כשתשובה הבסיסית לכך הם עיצובי הכיסאות המשרדיים המודרניים. מסיבה זו, בבואנו לבחור כיסא מתאים לישיבה ממושכת במשרד (או מהבית, אם אנחנו עובדים מהבית) יש לדעת על מה להקפיד כדי להבטיח את בריאותנו. וזו כבר תורה שלמה.

 ארגונומיה

ההבדל בין כיסא רגיל לכיסא המותאם לישיבה ממושכת ותומך גב הוא שהאחרון – שנקרא כיסא ארגונומי (כזה שמותאם להנדסת אנוש) – נועד לתמוך בעקמומיות הטבעית של עמוד השדרה, לקדם יציבה נכונה ולהפחית את הסיכון לבעיות שרירים ושלד. לפיכך, כשאתם באים לבחור כיסא שכזה – חפשו כיסאות עם יכולת כוונון של גובה המושב, שמספקים תמיכה למותניים ושיש בהם משענות ידיים כדי להבטיח התאמה אישית מרבית.

כוונון והתאמה

יכולת ההתאמה של הכיסא היא המפתח לסוגי גוף שונים ולהעדפות אישיות. בבואכם לבחור בכיסא – בדקו שהוא מתכוונן מבחינת גובה המושב, גובה משענת היד וההטיה של מסעד הגב. נסו את הכיסאות בחנות, נועו עליהם שמאלה-ימינה, העלו והורידו את המושב ואת הידיות, ובדקו שהוא מתאים לגוף שלכם ותומך בו, תוך ישיבה לא מאומצת לאורך כמה דקות. הכיסאות האיכותיים באים עם משענת ראש מתכווננת – בדקו גם את התאמתה לצוואר ולעורף שלכם.

תמיכה מותנית

כדי לתמוך בעקומה הטבעית של עמוד השדרה התחתון יש לספק למותניים תמיכה. כוונון משענת הכיסא, והמבנה הארגונומי התומך בחלקו התחתון של הגב יסייעו למניעת כאבי גב תחתון. חלק מהכיסאות האיכותיים באים עם כרית תמיכה מתכווננת לעצם הזנב ומושב אורטופדי, ולעיתים גם תוסף מיוחד לקביע התנגדות של משענת הגב.

מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים כיסא לישיבה ממושכת במשרד

נוחות המושב

כולנו מכירים את הביטוי "כואב לי הטוסיק". הכאב הזה הוא תוצאה של מושב שאינו מרופד דיו ובנוי ארגונומית כדי לספק תמיכה לירכיים ולישבן. הקפידו גם על כך שבין קצה המושב לחלק האחורי של הברכיים יהיה מרווח של כמה סנטימטרים, כדי לאפשר זרימת דם מספקת.

ניידות וסיבוב

היות שאנחנו נעים במהלך יום העבודה עם הכיסא לתחנות העבודה שלנו, מהשולחן ואליו, מהשולחן לחלקים אחרים של החדר, מסתובבים על מקומנו כדי ליטול חפצים ולהתרומם ממנו – יש להקפיד על כך שהכיסא יאפשר תנועה חופשית ללא מאמץ. חשיבות מיוחדת יש לסוג הגלגלים – כאלה שעשויים מגומי או פלסטיק שאינו נשחק בקלות, עדיף עשויי סיליקון, ואינם מתפרקים בקלות מרגל הכיסא. כיסא שמסתובב בקלות מסייע להפחית גם את העומס על הצוואר והגב כשאתם מושיטים יד לפריטים שעל השולחן.

חומר ועמידות

ההבדל בין כיסאות בינוניים לכיסאות איכותיים נמדד קודם כל בחומר שממנו הם עשויים – פלסטיק שלא יעמוד בעומס לאורך זמן, למול פלסטיק קשיח ואלסטיות שמאפשרים עמידות, קלות ורכות תנועה, יציבות וביטחון לכל חלקי הגוף. רשת נושמת – הן בגב הכיסא והן בחיפוי המושב – או בד נוח יקנו חוויית ישיבה נעימה יותר, ויש כאלה הדוחים נוזלים וזיעה. איכות הבוכנות של הכיסא (אלה שעליהן מורכב המוט המרכזי של מושב הכיסא) גם היא משתנה מכיסא לכיסא – בין היתר תוכלו למצוא בוכנות גז חזקות.

אסתטיקה

ככל עיצובי המוצר המתקדמים בימינו, גם הכיסאות זוכים לעיצובים שנראים לעיתים כפיסול מודרני או כמיני-חלליות. האסתטיקה חשובה במיוחד כשמתאימים כיסא למשרד מעוצב בקפידה. מעצבי הפנים אמונים גם על הריהוט, וכיסאות המשרד הם חלק בלתי נפרד מהמראה הכללי שלו, מצד אחד, וכאלה שישקפו את סגנון החיים והטעם האישי שלכם מצד שני. העיצוב של הכיסאות ושולחנות המשרד הוא חלק מהנראות שלו, מהמסר שהוא רוצה לשדר לאורחים וללקוחות, וכמובן בעל משקל מרכזי ביצירת האווירה הנעימה ומעוררת ההשראה עבור העובדים. תוכלו למצוא כיסאות בגימורים שונים, ביניהם אלומיניום יוקרתי מרשים במיוחד.

תקציב

כיסא ארגונומי איכותי אינו זול, אבל ההשקעה בו תבטיח את בריאות הגב שלכם ואת רווחתכם – נושא שלא הייתם רוצים להתפשר עליו כשאתם יושבים על כיסא לאורך שעות ארוכות מדי יום, במשך שנים. השוק מציע המוני כיסאות בכל טווחי המחירים – ועליכם לחפש את נקודת המפגש שבין התחושה הטובה שלכם, כשאתם מתיישבים על הכיסא, לבין העלות. ברוב המקרים כיסא זול יספיק לתקופה קצרה, אבל לא ימנע את כאבי הגב שלכם.

היכן נקנה את הכיסא המומלץ?

אחרי שעקבנו אחרי פרמטרים חשובים בבחירת כיסא למשרד, חשוב לחשוב היטב "היכן לבחור את הכיסא". אפשר ללכת לחנות רהיטים או חנות משרדית, לשבת על הכיסא ולרכוש אותו. לחלופין, אפשר גם לרכוש כיסא נוח דרך חנות אינטרנטית. המלצה שלנו – אם אתם לא יושבים על הכיסא לפני הרכישה ובודקים אותו בעצמכם, נסו להתייעץ עם חברים או מכרים ושאלו אותם – היכן הם רכשו את הכיסא המשרדי שברשותם. אפשר גם לנסות להתחקות אחר ביקורות שקיבלו כיסאות אלו ואחרים ברשת האינטרנט, במטרה למצוא את הכיסא המושלם שיעניק לכם נוחות, יציבות, וישיבה בטוחה ונעימה לאורך שעות העבודה הארוכות.

שיהיה המון בהצלחה!

 

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

11_3dee_swopper_ambience
משרד ביתי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169