how-to-choose-a-chair

מה ההבדל בין כסא ארגונומי לכסא אורטופדי?

רבים מהאנשים מבלים זמן ארוך מהיום בישיבה מול מסך כזה או אחר. ישיבה זו גובה מחיר לא קטן מהגוף אם לא משקיעים זמן ומאמץ כדי למנוע את הסכנות הכרוכות בישיבה ממושכת. אחד מהאמצעים שביכולתם לסייע בכך הוא השקעה בכסא איכותי, המעניק תמיכה לגוף ומפיג את הלחצים המופעלים עליו בעת הישיבה. אך כאשר ניגשים לבחור כיסא, כיצד יודעים מהי הבחירה הנכונה? יתכן ושמעתם על הכסא הארגונומי והכיסא האורטופדי, אך האם אתם יודעים מה ההבדלים בין השניים? נעשה סדר אחת ולתמיד, ונסביר מהם ההבדלים בין שני סוגי הכיסאות הללו ואיך הם משפיעים על הבריאות שלכם.

כיסא ארגונומי

הישיבה הממושכת מול המחשב אינה זרה לאנשים בשלבי החיים השונים ולא מעט סובלים בשל כך. ישיבה ארוכת שעות יוצרת לחץ על האגן, על הדיסקים שבין חוליות הגב, על הצוואר, על הכתפיים והרגליים. כל אלו אינם יוצרים רק כאב טורדני בלבד, אלא יש ביכולתם גם לגרום להופעת מחלות הקשורות בזרימת דם לקויה והפרעה באספקת חמצן לאזורים שונים בגוף. אם כן, נדרש פתרון שיאפשר ישיבה במהלך יום העבודה או הלימודים מבלי לסכן את בריאותינו. כיסא ארגונומי לישיבה ממושכת הוא הפתרון המושלם משום שהוא מעוצב בצורה כזו שהגוף מקבל תמיכה בחלקיו השונים. בנוסף, כסא זה מעודד את הגוף להישאר בתנועה כדי לאפשר הנעה של מפרקים וזרימה תקינה של דם בגוף.

אם אתם שואלים את עצמכם איזה כסא ארגונומי הכי טוב? ישנם מספר פרמטרים שכדאי לבדוק. הראשון – האם הכסא אכן מאפשר ומעודד תנועה בזמן הישיבה? השני – האם ניתן לכוון את התמיכה לגב התחתון, דבר המסייע בהפחתת לחץ בחוליות עמוד השדרה. השלישי – האם הריפוד של הכסא איכותי ומאוורר? כשמחפשים כסא ארגונומי המלצות תמיד יכולות לסייע בבחירה חכמה, אך עדיין יש לרכוש את הכסא מחברה מקצועית המתמחה בכסאות מסוג זה. חשוב לדעת שיש מגוון רחב של כיסאות ארגונומיים וכדי להבין איזה כסא מתאים לשגרת העבודה שלכם יש צורך במחקר קטן העונה על הצרכים שלכם. חלק מהכיסאות מאפשרים תנועה מלאה של הגוף, חלקם סטטיים, ואחרים מתאימים לישיבה גבוהה. דוגמא לכסא ארגונומי דינאמי הוא ה Swopper, המאפשר תנועה מלאה של האגן, הרגליים, וכל פלג גוף תחתון המאפשר ישיבה פעלתנית. בנוסף, ה Swopper, מאפשר תנועה מלאה של 360 מעלות התורם ליציבה אופטימלית ויציבה. אומנם אין לכסא משענת אך הוא מוביל את המשתמש לשבת ישיבה זקופה שמקלה על הלחץ בין החוליות ולבריאות עמוד השדרה. חשוב לציין שכל שינוי תנוחה בכסא ממריצה את תדירות התנועה בכסא שאף תורמת לריכוז גבוה יותר במהלך יום העבודה.

 

swopper-ambienc

כסא אורטופדי

ישנן נקודות השקה מסוימות בין התכונות של הכסא הארגונומי לבין התכונות של הכסא האורטופדי, לכן רבים מהאנשים נוטים להתבלבל בין השניים. התכונות המשותפות לשניים לרוב יהיו הקימור של מושב הכסא, ההקפדה על ריפוד מאוורר ואפשרויות התאמת הכסא לגוף באזורים מסוימים. יחד עם זאת ישנו הבדל אחד מכריע. בכסא האורטופדי מרבית ההתאמה לגוף תעשה בצורה ידנית, בעוד שבכסא הארגונומי המנגנונים נועדו לפעול יחד כדי לשפר את הישיבה. לרוב כשמציינים כסא מנהלים טוב, רבים מעלים בדעתם את הכסאות האורטופדיים המיושנים, שנראים כמו ספה על גלגלים, אך זו לא בחירה מוצלחת במיוחד. למעשה כסא מחשב אורטופדי מומלץ או כסא מנהלים, יהיה כזה שאינו מאפשר הרפיה של הגוף בתוך הכסא. כלומר שעומק הכסא וגובהו מחייבים את היושב ליציבה תקינה ובריאה.

שילוב של אלמנטים ליצירת הכסא המושלם

ישנם כסאות המאפשרים הנאה משני העולמות, הן האורטופדי והן הארגונומי. כסא ארגונומי אורטופדי יספק לגוף את כל התמיכה אשר לה הוא זקוק, תוך אפשרות להתאמה ידנית בחלק מהמנגנונים. הכסא הארגונומי הוא ללא ספק הבחירה הטובה ביותר לישיבה ממושכת מול המחשב, מאחר והוא מיוצר במיוחד כדי לשפר את יציבת היושב להקלה על הלחצים, להפחתת ולמניעת כאבים ועידוד תנועתיות. יחד עם זאת, באמצעות שילוב המאפיינים האורטופדיים ניתן ליהנות מהחופש של כוונון הכסא. אל תתפתו לרכוש כסא גדול ורחב עם ריפוד עור אגרסיבי. אולי כסא זה נראה מרשים, אך בפועל הוא עלול להיות מאוד לא נוח עבורכם, ובמהרה תגלו כאבים חדשים שיצוצו. הכסא הארגונומי־אורטופדי מגיעה בעיצובים אלגנטיים לא פחות, אך הוא דואג ושומר על בריאותכם גם כן.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169