Ergonomic chair

מה ההבדלים בין כסא ארגונומי עם משענת ובלי משענת?

בעולם המודרני ישנן לא מעט עבודות הדורשות ישיבה ממושכת ללא הפסקות. למעשה, ישנם תחומים רבים שבהם העבודה נעשית בישיבה בלבד, כמו בתחום ההיי-טק, בתחום רפואת השיניים, בתעשיית המוזיקה ובתעשיית הקוסמטיקה והקעקועים. אין זה סוד כי ישיבה רבה יכולה להביא לפגיעה משמעותית בבריאות וליצור נזק לטווח ארוך המתבטא בכאבי־גב, לחץ דם גבוה, השמנת יתר וניוון של היציבה.

 

כדי לפתור בעיות שנגרמו עקב ישיבה רבה, ולמנוע את הופעתן של בעיות נוספות, יש לבחור בכיסא ארגונומי המספק תמיכה נאותה לגב, מאפשר חופש תנועה, מנטרל לחצים המופעלים על חוליות הגב ומעודד יציבה נכונה. כיום תוכלו למצוא שני סוגים שונים של כסאות ארגונומיים: כסא ארגונומי ללא משענת וכסא ארגונומי עם משענת. לכל אחד מסוגי הכסאות הללו יתרונות שונים משלו, וכל אחד יכול למצוא כסא ארגונומי מומלץ עבורו.

 

כסא ארגונומי עם משענת

 

זוהי ללא ספק הגרסה המוכרת יותר של כסא אורטופדי לבעיות גב המשפר את איכות חייהם של אלה היושבים זמן ממושך. כסא זה כולל משענת המספקת תמיכה לגב אך בשל היותו ארגונומי הוא אינו מגביל את תנועת היושב. שמירה על תנועה במהלך הישיבה חיונית לשיפור תפקוד מחזור הדם ומניעת בעיות גב. בנוסף, המשענת מאפשרת באמצעות כוונון אישי יצירת זווית תמיכה מושלמת המורידה לחץ גם מאזור המותניים של היושב.

 

ישנם שלל יתרונות של כסא ארגונומי עם משענת לבעלי מקצוע הנדרשים לשבת שעות ארוכות. ראשית, כסא זה מאפשר כוונון של גובה הכסא כך שמתאפשרת התאמה לגובה שולחן העבודה וגישה נוחה למטופל לדוגמה. ישיבה בגובה נכון מונעת כיפוף של חוליות הצוואר והגב, כך שלא נוצר מתח המביא לכאבים.

 

שנית, הכסא הארגונומי מאפשר תנועה רבה עם הכסא כך שמצד אחד נשמרת התמיכה הנפלאה ומצד שני מתאפשרת דינמיות ליושב, דבר התורם לבריאותו. לכסאות מסוג זה ישנה היכולת להביא להקלה משמעותית בכאבי גב, תופעה נפוצה בקרב אנשים היושבים שעות ארוכות במהלך יום העבודה. משענת הכסא מעוצבת בצורה כזו המתאימה לקימורי הגב. התוצאה של צורת כסא זו היא הפחתת לחץ על הדיסקיות שבין החוליות לכל אורך עמוד השדרה, החל מהצוואר ועד המותניים.

 

חשוב לציין פרט נוסף שאינו זניח כלל. ישיבה בכסא ארגונומי המונע כאבים ומפחית לחצים על הגוף, תוביל בסופו של יום לעבודה הרבה יותר פרודוקטיבית מבעבר.

Ergonomic chair

כסא ארגונומי ללא משענת

 

זהו סגנון של כסא ארגונומי חדש יחסית, אך הוא גורף תשבחות רבות מכל אדם המנסה אותו. כסא ארגונומי בלי משענת הוא כסא המאפשר תנועתיות רבה יותר מאשר זו המתאפשרת בכסא הכולל משענת. אחת הבעיות הגדולות ביותר הנגרמות מישיבה ממושכת היא שהגוף אינו נע כלל. חוסר התנועתיות מביא לניוון של שרירי היציבה, כאבים בגב התחתון, לחצים ברגליים עקב ליקויים בזרימת הדם ועוד. הכסא ללא המשענת מחייב את היושב לנוע כל כמה דקות, דבר המפחית לחצים מהגב התחתון ומדרבן את שרירי הבטן וזוקפי הגב לעבוד כדי לתמוך בישיבה הזקופה.

 

אולי תופתעו לגלות שהפעילות הפיזית הנדרשת מהגוף בעת הישיבה על הכסא הדינמי הזה מעודדת נשימה טובה יותר. מאחר והשרירים נמצאים בעבודה הגוף מזרים יותר דם לאזורים השונים בגוף, מה שאומר למעשה שמגיע חמצן רב יותר לתאים. נשימה טובה מביאה לעלייה ברמות האנרגיה, כך שתרגישו הרבה יותר מוטיבציה וחיוניות במהלך יום העבודה. כסא מסוג זה יתאים למקצועות שבהם נדרשת דינמיות רבה, כמו מקעקעים, רופאי שיניים וקוסמטיקאיות.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169