swopper-ambience_14

מדוע כיסא בתנועה עדיף על כיסא סטטי?

ישיבה ממושכת היא פעולה הרסנית. כיום, אורח החיים של מרבית האנשים כולל ישיבה מרובה, כאשר חלק משמעותי ממנה מתרחש בשעות העבודה. לאורך הזמן, נזקי הישיבה מצטברים, גורמים לשינויים בעמוד השדרה, באורך השרירים, בתקינות הרקמות הרכות שבמפרקים ואף במערכת העיכול וכמו כן גורמים לכאבים עזים ולאובדן הכושר הגופני.

לא ניתן להימנע מהישיבה, אך בהחלט אפשר להפחית משמעותית את הנזקים ולהפוך אותה לפעילות בריאה בעזרת הכיסא הנכון.

אז מה בעצם הבעיה בכיסא סטטי?

המושג כיסא סטטי מתייחס לכיסא משרד "רגיל", שלא מותאם לתזוזה ובנוי עם משענת גב ומשענות ידיים יציבות המקובעות במקומן. נזקי כיסא סטטי נגרמים כתוצאה ממוגבלות התנועה שלו. גופינו סגור בגבולותיו, "מקובע" ותזוזתו מוגבלת, מה שמוביל לשעות ארוכות כמעט ללא תזוזה, באותה התנוחה שגורמת ללחץ על המותניים, הגב התחתון ועצם הזנב, דוחקת את חוליות עמוד השדרה, גורמת לכיווץ השרירים ומנוונת את פעילות המפרקים.

כאבי גב בעבודה

מהו כיסא בתנועה?

כיסא ארגונומי הוא כיסא שמותאם לתנועה תוך כדי ישיבה. לא מדובר בפריט אורתופדי פשוט, אם כי הוא מותאם במדויק לצורת הגוף האנושי ולתמיכה נכונה בו, זהו מוצר המעודד ישיבה אקטיבית במטרה לצמצם ככל האפשר את השלכותיה של הישיבה, ולמעשה להפוך את הישיבה לתזזיתית ופעילה.

מהם יתרונות כיסא ארגונומי?

תנועה-הכיסא בנוי כך שמתאפשרת בו תנועה טבעי, חופשית, לכל הכיוונים. חלק מהכיסאות אינם בנויים עם משענת, כדי לפטור את הגוף ממגבלותיה ולאפשר לו להתאמץ ולהזדקף בכוחות עצמו, ואילו הפריטים שכן כוללים משענות מתהדרים במשענת קעורה המספקת זווית נוחה ובריאה לגב (ובדגמים מסוימים גם לכתפיים ולצוואר) שאינה יוצרת לחץ אחורי. בנוסף לבריאותה, התחושה החופשית שמספקים כיסאות אלו נוחה במיוחד ואף מהנה.

חיזוק השרירים- באופן טבעי, תנועתיות ותזזיתיות מפעילות את הגוף, ובכך גם מחזקות את השרירים. הפריטים הארגונומיים גורמים לגוף לשנות תנוחה לעיתים קרובות, מאלצים אותו לנוע לכל הכיוונים תוך הקפדה על גב ישר (שנותר זקוף גם כשרוכנים מעל שולחן העבודה), כך ששרירי הגב, הבטן והרגליים עובדים באופן רציף.

הגברת הריכוז והאפקטיביות- תזוזה משחררת לחצים עצורים וגורמת לתחושה טובה. אחד החשובים מבין יתרונות כיסא שמעודד תנועה בישיבה הוא המרצת מחזור הדם תוך תנועה, זרימת הדם מוגברת (בניגוד למצב סטטי מקובע, שבמהלכו יעילותה נפגעת ומחזור הדם אינו זורם כהלכה), מה שמוביל לאספקת חמצן אופטימלית לכל חלקי הגוף. כאשר החמצן מתפזר בגוף ביעילות, אנו חשים ערניים, פעילות המוח מתחדדת ואנו נהנים ממחשבה בהירה שמגבירה את תפוקתנו בעבודה, כך שאנו יעילים יותר, אפקטיביים יותר ואף חשים טוב יותר.

הקלה בכאב- הכאבים הרציפים שמלווים רבים מהאוכלוסייה תוך כדי העבודה פוגעים ביעילות המחשבה, באיכות החיים ובתחושה הכללית. נתוניו של כיסא ארגונומי מבטיחים תמיכה מוגברת בנקודות הלחץ (הנקודות בגוף שעליהן מופעל משקל רב הפוגם בהן, כמו הגב התחתון וחוליות עמוד השדרה), כך שהמשקל הכביר המופעל עליהן מתמתן, וכתוצאה גם הכאב החד נרגע.

הפחתת הסיכון להתפתחות מחלות- הפגיעה בזרימת הדם אשר לה גורמת הישיבה הסטטית הממושכת מגבירה משמעותית את הסיכון להתפתחות מחלות, דוגמת פגיעה בכלי הדם (לחץ בוורידים ובעורקים), מחלות לב ואפילו סרטן. התנועה, שמפחיתה ברמות הקורטיזול- הורמון הלחץ שבדם, מצמצמת את הסבירות למחלות שונות ושומרת את הגוף בריא ופעיל. בנוסף, הכיסא הארגונומי מסייע במניעת תחלואות אורתופדיות דוגמת פריצת דיסק, בלט דיסק ופגיעות נוספות במבנה עמוד השדרה והעצמות, בכך שכאמור הוא מקטין את הלחץ שדוחק באגרסיביות את החוליות.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169