האם עדיף לעבוד בעמידה או בשילוב עם ישיבה?

העבודה במשרד דורשת לא פעם ישיבה ממושכת מאוד אל מול המחשב. הישיבה אולי נראית תמימה למדי אך האמת היא שישיבה ארוכה מביאה עמה המון סיכונים בריאותיים שאינכם מודעים אליהם. בין הסכנות תוכלו למצוא עלייה בסיכון למחלות לב, סכרת ואפילו סרטן. בנוסף, הישיבה הממושכת מובילה לכאבי גב, צוואר, אגן ועוד, בשל הלחצים המופעלים על הגוף. אם כן, כיצד נוכל להימנע מסיכונים אלה. אחד הפתרונות הטובים ביותר הם עבודה בעמידה, אך רבים עוד שואלים מה עדיף, עבודה בעמידה בלבד או שיש לשלב ישיבה גם כן? הנה התשובות לפניכם.

כיצד משפיעה העבודה בעמידה על הגוף?

בשנים האחרונות עמדת עבודה בעמידה הפכה לפופולרית יותר ויותר בקרב משרדים. זה בהחלט מובן שכן לעבודה בעמידה ישנם שלל יתרונות. לדוגמה, העבודה בעמידה שורפת יותר קלוריות דבר המעיד על כך שהסיכון להשמנה פוחת והגוף נמצא בתנועה רבה יותר, המסייעת בהנעת השרירים, שיפור זרימת הדם, שיפור זרימת האוויר ועוד. יתרון נוסף של עבודה מול מחשב בעמידה הוא העובדה שלא מופעל לחץ על הדיסקים בין חוליות השדרה, דבר המוביל לכאבים בגב, בצוואר ובכתפיים. עבודה בעמידה יכולה סייע גם בשיפור היציבה, אך זאת רק אם ישנה מודעות לגוף ואינכם עומדים כפופים.

העמידה יכולה לסייע גם בהפחתת הסיכון למחלות לב משום שהדם זורם בצורה טובה הרבה יותר. לצד זאת, העמידה גם מסייעת בהורדת לחץ הסוכר בדם, מה שמפחית את הסיכון לחלות בסוכרת. ישנן עדויות לכך שאלה העובדים בעמידה הם פרודוקטיביים הרבה יותר מאשר אלה היושבים, דבר המשפיע גם על מצבם הנפשי של העובדים, שכן הם חשים שהם משיגים הרבה יותר במהלך היום.

לצד כל היתרונות הנפלאים הללו, עמידה ממושכת בעבודה מביאה עמה גם לא מעט חסרונות שיש לקחת בחשבון. על כך נפרט ממש כעת:

חסרונות העבודה בעמידה

ממש כמו ישיבה ממושכת בעבודה גם העמידה יכולה לגרום להופעתן של תופעות לא רצויות. לדוגמה, אומנם כאבי הגב, הצוואר והכתפיים יפחתו, אך יש סיכוי שבמקום יצוצו כאבים ברגליים, בברכיים ובכפות הרגליים. כאבים אלה עשויים להופיע בשל הלחץ המופעל עליהן במשך שעות ארוכות. כמו כן, ישנם מקרים שבהם הדם מצטבר ברגליים בשל העמידה וכך נוצרות בעיות הקשורות במערכת הדם בכל זאת. כמו כן, חשוב לזכור כי העמידה אומנם שורפת יותר קלוריות מישיבה, אך אין ביכולתה להחליף פעילות ספורטיבית לגמרי.

מהו הפתרון? כיסא אקטיבי

שום דבר ממושך וקיצוני לא יכול להביא עימו איזון לגופנו ולמצבו הבריאותי, לכן מומלץ למצוא את העמק השווה בין השניים. הכיסא האקטיבי הוא כיסא ארגונומי המאפשר מעבר דינמי בין עמידה לישיבה ואפילו מציע אפשרות ביניים נהדרת. הכיסא בנוי בצורה המעודדת את העובד לזוז ולשנות תנוחה מעת לעת. התנועה הזו מסייעת בהפחתת לחצים מהמקומות השונים, מסייעת בהזרמת הדם ומאפשרת אספקת אוויר גדולה יותר לגוף.

כיסא זה מאפשר גם מצב ביניים שבו העובד עדיין יושב אך הרגליים מתוחות ולא בתשעים מעלות. מצד אחד לא מופעל לחץ על כפות הרגליים והרגליים עצמן, אך מצד שני הישיבה נעשית בצורה כזו שאינו מכווצת את הרגליים ולוחצת על הגב. את הכיסא האקטיבי ניתן לשאת ממקום למקום בקלות באמצעות ידית נשיאה, כך שבכל אזור במשרד תספקו תמיכה טובה לגוף. גמישות המושב מסייעת גם היא בעידוד התנועתיות ומסייעת בהזרמת הדם בגוף. את מוט הכסא ניתן להניע לכיוונים שונים כדי להעניק למשתמש את מלוא טווח התנועה. זהו ללא ספק הפתרון המושלם שישמור על בריאותכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169