כללי מפתח לבחירת כיסא עבודה לישיבה ממושכת

כללי מפתח לבחירת כיסא עבודה לישיבה ממושכת

שעות העבודה הרבות שאנו מבלים בישיבה מול מחשב, בבית או בעבודה, עלולים לתת את אותותיהם בדרך של כאבי גב, כאבים בצוואר, תחושת נימול בכפות הידיים ובאצבעות ואף בשינוי היציבה וההליכה שלנו.

גם אם בעולם המודרני שעות העבודה הממושכות הן חלק בלתי נפרד מהחיים, אי הנוחות והכאבים אינם חייבים להיות כאלה.

כדי להימנע מכך, כדאי לבחור כיסא משרדי שיתאים בדיוק למבנה הגוף שלנו, להציב אותו בצורה הנכונה מול המחשב וחשוב מכך, להקפיד על סיבוב קצר כל שעה או שעתיים.

לפניכם מספר כללים חשובים לבחירת הכיסא הבא שלכם.

people-working-in-office

מהו כיסא ארגונומי והאם כדאי לרכוש אותו?

אחד המונחים הנזרקים לחלל האוויר בעת קניית כיסא למשרד הוא – כיסא ארגונומי. הכוונה היא לכיסא המיוצר בשיטת ארגונומית, שיטה הבוחנת את הקשר בין האדם לסביבה ומתוך הממצאים הללו, יוצרת מוצרים מתאימים ומותאמים לסביבת העבודה ולאדם המשתמש בהם.

כיסא ארגונומי מיועד להעניק נוחות מרבית בעת השימוש בו, גם אם הוא נעשה לפרק זמן ארוך במיוחד. הוא כולל פונקציות תמיכה המאפשרות תזוזה של כל חלקי הגוף ללא מגבלה של משענות לידיים או תמיכה לראש.

רכישה של כיסא ארגונומי תאפשר למשתמש בו עבודה משרדית לאורך זמן ללא כאבים.

מה חשוב לדעת בעת בחירת הכיסא?

כיסא משרדי, במיוחד אם הוא כיסא לישיבה ממושכת, צריך להתאים לאדם היושב בו, שכן יש משתנים שונים שאינם דומים בין אדם אחד לאחר או בין עמדות עבודה שונות, כגון נתונים פיזיים של העובד, יד דומיננטית, עמדת העבודה הרגלי עבודה וכדומה.

  • התאמת גובה הכיסא – אחת הפונקציות החשובות ביותר בכיסא היא האפשרות לשנות את גובה הכיסא בהתאם לצורך. כיוון שגובהו של אדם ישפיע מאוד על גובה הכיסא, האפשרות להגביה או להנמיך אותו חיונית וקריטית ביותר. התאמת הגובה תעשה ביחס לגובהו של היושב וכן ביחס לגובהו של השולחן.
  • רובנו רגילים לשבת על כיסאות בעלי משענות לידיים ולראש, אך אלו אינם מסייעים בהפגת הכאבים כי אם מרגילים את הגוף לשבת שתנוחה שאינה נכונה לו, תנוחה שמכווצת אותו במקום לדרוש ממנו לחזק את זוקפי הגב ולייצב את הישיבה שלנו כשישיבה נכונה, בריאה וזקופה יותר לגב.
  • כיסא מסתובב וגלגלים לתנועה – עמדת העבודה המשרדית כוללת לא רק את שולחן העבודה כי אם אזורים נוספים הכוללים בין היתר את המדפסת הממוקמת מאחור, שידה המגירות התחתונה, מדפי הקלסרים וכן את העמדות של הקולגות מימין או משמאל. יכולת התנועה עם הכיסא חשובה מאוד, שכן כך ניתן להגיע לכל האזורים הללו בקלות, וללא צורך לקום בכל רגע ועבור כל פרט מהכיסא.
  • ריפוד הכיסא – בנוסף לפונקציות השונות הדרושות לכיסא עבודה מבטיח במיוחד, כדי שיהיה עשוי ריפוד נעים, כרית נוחה לישיבה, הקריטריונים הללו חשובים לא פחות כיוון שריפוד שאינו נעים למגע, לא יעניק תחושה נעימה בזמן הישיבה, במיוחד אם היא ממושכת. וכרית ישיבה שאינה רכה מספיק, תעניק תחושה של ישיבה על משטח קשיח כגון רצפה, וגם כן לא תהיה נעימה ונוחה.

אין כיסא אחיד לכולם

בחירת כיסא אורתופדי שנכון עבורכם היא משימה שיש לתת עליה את הדעת, במיוחד אם שעות הישיבה עליו ארוכות ועוד יותר אם כבר קיימת אצלכם היסטוריה של כאבי גב או כאבי צוואר. חשוב לזכור שכיסא נוח ופונקציונלי עבור אחד, לא בהכרח יהיה נוח עבור אדם אחר, ולכן עליכם לבחור את הכיסא שנוח לכם וזה שישרת אתכם לאורך זמן וללא כל תחושת כאב גם בימים שבהם אתם יושבים שעות ארוכות.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
כאבי גב - כסא ארגונומי
כאבי גב

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169