פרודקטיביות בעבודה

כיצד תנועתיות משפרת פרודוקטיביות וערנות ביום העבודה?

עבור רובינו, יום העבודה (ופעמים רבות גם השעות שאחריו) מתבצע בישיבה. אומנם, רבים מאיתנו רגילים לישיבה זו, אך אין הדבר אומר שהישיבה הממושכת בריאה לגוף. נזקי הישיבה, ביניהם דחיקת הדיסקים החולייתיים (מה שמוביל לבלט או פריצת דיסק), צמצום הרווחים בחוליות עמוד השדרה ושיבוש בפעילות מערכת הדם והעיכול, מקשים על אורח החיים ובאופן אירוני, גם על הישיבה עצמה. בנוסף, "נעילת" הגוף במצב סטטי זמן רב כל כך גורמת לניוונו- כמו ניוון תנועת המפרקים וניוון שרירי הגב. מאידך, להקפדה על תנועתיות, בעיקר בשעות העבודה הארוכות, יתרונות בריאותיים רבים – ביניהם גם שיפור הריכוז והפרודוקטיביות. כיצד?

מה התועלת בתנועתיות לאורך היום?

לתנועה חשיבות רבה. היא מונעת פגיעות בריאותיות בשלד ועמוד השדרה, מצמצמת את נזקי הישיבה, עוזרת לנו לבצע ביתר קלות ונוחות פעולות יומיומיות ומסייעת במניעת כאבים. מלבד הפן הבריאותי, ישנם עוד יתרונות שאפשר להשיג דרך תנועתיות- שחרור מתח, ריכוז ופרודוקטיביות.

המתחים (הפיזיים והנפשיים) המצטברים באופן טבעי, לא משתחררים ללא תזוזה מספקת. כשאנו יושבים ללא תזוזה, מופעל לחץ כבד על נקודות בגופינו- מה שפוגע בסדירות מחזור הדם, וכתוצאה מכך, לפגיעה בהספקת החמצן לתאי הגוף. התוצאה של מצב זה הוא תחושת עייפות כרונית העלולה להתבטא גם בחוסר ריכוז.

כשאנו משלבים תנועתיות בשעות העבודה, קורה ההפך מכך- זרימת הדם היא אופטימאלית, וחמצן מגיע לכל חלקי הגוף במהירות, מה שמגביר את יכולת הריכוז והערנות.

happy-coworkers

כיסא ארגונומי- לתנועה בזמן העבודה

כדי להבטיח תנועה תקינה, מומלץ להשתמש בכיסא מתאים שיאפשר זאת. מרבית הכיסאות ה"רגילים" לא מאפשרים תווך רחב של תנועה- הם מקבעים את הגוף במקומו ומגבילים את תנועתו עם משענות הגב והידיים.

כיסא ארגונומי הוא מושב דינמי המעוצב כך שהוא מותאם לאדם היושב עליו- מתכוונן למידותיו, תומך בגופו אורתופדית ומתנועע בחופשיות, בהתאם לתנועתו הטבעית של היושב. הודות לעיצוב הייחודי ולטכנולוגיית הקפיץ שבכיסאות אלה, המושב מאלץ את הגוף לזוז, ולא מאפשר לו להישאר במקומו, "לשקוע" בריפוד או לעבוד עם גב כפוף ולא יציב. הכיסא "מלווה" אותו בכל תנועה, כך שהתחושה היא נוחה וטבעית.

כיסאות מומלצים ליום מלא בתנועה

ה-Swopper: זהו כיסא ארגונומי דינאמי ללא משענת. היעדר המשענת משחרר את הגוף מהצורך "להיכלא" במקום, מסייע לו להתנועע בחופשיות תוך חיזוק השרירי הגב, הבטן והרגליים, ומאפשר למפרקי הידיים לנוע באופן מתמיד, מה שמעודד ייצור נוזל סיכה (מונע שחיקה ומחלות) במפרקים ומחזק את הרצועות. הודות למושב הקמור, לא נוצרים לחצים על הגב התחתון והירכיים- כך שנמנעות פריצות דיסק וכאבי גב. צורתו הייחודית וטכנולוגיית הקפיץ התזזיתית מאלצות את היושב לשנות תנוחה באופן מתמיד, כך שהגב תמיד נותר זקוף והתנוחה היא יציבה ובריאה.

ה-3Dee: בדרך כלל כיסא ארגונומי תומך בתנועתיות המשתמש. ה-3Dee מאפשר תנועתיות זו מבלי לצאת מאזור הנוחות- לכיסא משענת גב קעורה המפעילה לחץ נגדי על הגב, מה שגורם לישיבה נכונה ובריאה וריפוד נוח המונע היווצרות נקודות לחץ. הוא עוקב אחר תנועותיו של היושב עליו, מתאים את עצמו אליהן ומוודא שגבו יישאר זקוף שגופו ישנה תנוחה לעיתים קרובת. התנועה של  3Deeהיא תלת ממדית, כלומר, הוא נע בחופשיות לכל כיוון, לצדדים ומעלה-מטה, מה שמוריד לחץ מהדיסקים שבין החוליות ומסייע לכשירותם וגמישותם, מקל על חוליות הגב ומאפשר להסדיר נשימות עמוקות. כדי לאפשר גם תנועה במרחב החדר, הוא מתהדר בבסיס אלומיניום יציב עם גלגלים המתחבר למפרק כדורי תלת ממדי, המסתובב בקלות.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169