שמירה על ניידות תורמת לזרימת דם טובה יותר

כיצד שילוב תנועתיות ביומיום משפיעה על הבריאות

באורח החיים המודרני שלנו, ישיבה ממושכת הפכה לנפוצה יותר ויותר. אם במסגרת העבודה או שגרת היומיום של אדם חסרים תנועה פיזית, והימים שלו מתאפיינים בישיבה ממושכת לצד תקופות ממושכות של חוסר פעילות, הדבר עלול להשפיע קשות על בריאותו של האדם ועל רווחתו הכללית.

שילוב תנועתיות ביומיום משפיעה על הבריאות

סיבות לעודד תנועתיות בחיינו הן מעבר לשריפת יותר קלוריות. הגוף מסתמך על תנועה מתמשכת כדי לתפקד בצורה אופטימלית; זרימת הדם, העיכול, חילוף החומרים – כל התהליכים האלה דורשים פעילות עקבית. הסיכונים הבריאותיים של אי ביצוע פעולה זו יכולים להיות משמעותיים.

חשבו כמה זמן אתם מבלים בישיבה – בין אם אתם עובדים, לומדים או אפילו מתרועעים. גוף האדם לא תוכנן לשבת לפרקי זמן ארוכים. ישיבה ממושכת מכווצת את כלי הדם שלנו, מורידה את חילוף החומרים ומגדילה את הסיכון לפתח מספר עצום של סיבוכים בריאותיים כגון השמנת יתר, מחלות לב וכלי דם וסוכרת.

ראו בכך קריאה לפעולה כדי לשלב יותר תנועה בשגרת היומיום שלכם. לעמוד כל שעה, לצאת להליכה מהירה, למתוח את הרגליים. קלישאתי ככל שזה יישמע, כל דבר קטן עוזר. על ידי טיפוח ההרגל להישאר פעיל באופן עקבי, אתם משקיעים בסוף בבריאות הכללית וברווחה הכללית.

שמירה על ניידות תורמת לזרימת דם טובה יותר

עידוד פעילות גופנית ותנועתיות באורח החיים הוא לא רק שמירה על המפרקים זריזים, אלא גם נקיטת אמצעים חיוניים לשמירה על זרימת דם טובה. מערכת הדם מתפקדת כאוטוסטרדת התחבורה של גופנו, ומספקת חומרים מזינים וחמצן לכל תא. השגת זרימת דם אופטימלית הופכת לחלק בלתי נפרד משמירה על הבריאות הכללית.

אורח חיים בלתי פעיל מאוד מעכב באופן חמור את תהליך זרימת הדם החזקה. זרימת דם רופפת זו עלולה להוביל לסיבוכים מסכני חיים, כגון פקקת ורידים עמוקים (DVT), שבה היווצרות קרישי דם מתרחשת באופן מסוכן בוורידים העמוקים של הגוף.

מחקרים שונים הראו שוב ושוב כי שמירה על ניידות יכולה לתרום תרומה משמעותית לשיפור זרימת הדם. משימות פשוטות, כגון מתיחות לסירוגין במהלך היום או שילוב תרגילים קלים בשגרת היומיום שלך, יכולות לסייע לזרימת הדם. אפילו החלפת פרקי זמן ארוכים יותר של ישיבה בהליכות תקופתיות יכולה לעזור.

תרגילים לזרימת דם טובה יותר

תרגילים קלים כמו עיגולי קרסול, הרמת שוקיים, או אפילו הליכה קצרה כמו עשר דקות יכול להיות בעל השפעות מדהימות על זרימת הדם. שימוש בשיטות אלה יכול לטפח מערכת דם בריאה, ובכך להגדיל את מצב הוורידים שלך ולהפחית את הסיכון להיווצרות קרישי דם.

תמיד, עידוד ושמירה על ניידות חיוניים לקידום זרימת דם טובה יותר. הוא חיוני למניעת היווצרות קרישי דם וסיבוכים בריאותיים פוטנציאליים אחרים, ומשמש כחומת אש מונעת למצבים בריאותיים שליליים.

בריאות הנפש

ניידות ממלאת תפקיד חיוני בשיפור הבריאות הנפשית. התקפי תנועה או פעילות קבועים מסייעים לייצר אנדורפינים, מצב הרוח הטבעי של הגוף, ובכך להילחם במתח ולשפר את מצב הרוח. נמצא כי מקרים של דיכאון, חרדה ובעיות נפשיות אחרות נמוכים יותר אצל אנשים המקיימים פעילות גופנית סדירה.

תפקוד קוגנטיבי משופר

לא רק שתנועתיות משפיעה על הבריאות הרגשית שלנו, אלא גם מוביל לשיפור התפקוד הקוגניטיבי. גוף פעיל מקדם תודעה פעילה, תורם למיקוד טוב יותר, זיכרון חד יותר ופרודוקטיביות משופרת. למעשה, מחקרים מצביעים על כך שאנשים שממשיכים לנוע במהלך היום שלהם מתפקדים טוב יותר במשימות קוגניטיביות מאלה שמנהלים אורח חיים פחות פעיל.

שמירה על משקל תקין והפחתת הסיכון למחלות כרוניות

ניידות מסייעת גם בשמירה על משקל בריא, הפחתת הסיכון להשמנת יתר. תנועה סדירה תורמת לשמירה על קצב חילוף חומרים אופטימלי, ומסייעת לנהל משקל ביעילות. יתר על כן, פעילות סדירה מסייעת להפחית את הסיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים, ומקדמת אריכות ימים וחיים בריאים יותר. כפי שדיברנו קודם לכן, זה גם מבטיח זרימת דם טובה יותר בגוף.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
ישיבה ממושכת
ארגונומיה ושינה

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169