friends-stretching-in-office

כיצד כיסא בלי משענת יכול לעזור ליציבות הגב?

כולנו מכירים את זה – ישיבה ממושכת היא חלק מההתנהלות השגרתית של רובנו. העידן המודרני הביא את רוב האנשים לעבוד בסביבה משרדית על כיסא מול מסכים, ואנו נאלצים לבלות כך שעות רבות. כל מי שיושב זמן רב מכיר את התחושה של גוף מאובן, של הירדמות הרגליים, של דם שאינו זורם, של כאבי גב וצוואר. דווקא ישיבה גורמת לנו להרגיש עייפים. הסיבה שאנו מרגישים כך היא, שזו אינה תנוחה טבעית לגוף האדם, שנועד להיות בתנועה מתמדת.

להיות בתנועה

לישיבה על כיסא לאורך שעות רבות יש נזק מצטבר לגוף, וחלק מאותם נזקים הם בלתי הפיכים. כשאנו יושבים זמן רב אנחנו גורמים לשרירים להיות בחוסר תנועה, דבר שגורם לדם לא לזרום, כך הגוף נכנס למצב רדום, ואנו יכולים להרגיש זאת. כשאין תנועה והדם אינו ממריץ את הגוף יש חוסר ריכוז, תחושת כבדות, כאבי ראש, עייפות, ועוד לא דיברנו על הנזקים לשלד. גוף האדם נועד להיות בתזוזה ובפעילות, וכשאנו עושים ספורט אנחנו מרגישים נמרצים, מצב הרוח עולה, החיוניות מרקיעה שחקים, הריכוז גובר וזה תורם רבות לבריאות לאורך זמן. כשגורמים לגוף לישיבה בצורה נייחת זמן רב נוצר עומס על חוליות הגב, אשר נדחסות זו על זו והנזקים עלולים להיות בלטים ופריצות דיסק.

איך אפשר לשבת לעבוד על כיסא ליד שולחן מול מסכים ועדיין להימנע מהנזקים הכבדים העלולים להיגרם לבריאות? הרי את העבודה לא ניתן להחליף, וכפי שזה נראה אנחנו נמשיך להימצא ליד שולחן ומחשב גם בשנים הבאות, אם כן מה ניתן לעשות?

ישיבה פעילה

על השאלה הזו חשבו מומחים לארגונומיה ופיתחו כיסא ייחודי אשר מאפשר לגוף להישאר בתנועה גם בישיבה. כיסא בלי משענת גורם לגוף לתנוחה של ישיבה זקופה במקום קריסה של החוליות, תוך כדי תנועה מתמדת. יציבות הגב נעשית באופן טבעי כשהגוף מחזיק את עצמו על כיסא ללא משענת והחוליות נעות באופן טבעי כל העת. באופן זה גם הדם ממשיך לזרום אל פלג הגוף התחתון, השרירים עובדים, העצמות נעות, הריכוז משתפר, אין עייפות ויש הרבה יותר חיוניות.

שירה טוויד מקעקעת

 

ישיבה נכונה היא כזו שמפעילה את הגוף באופן טבעי כשהידיים נמצאות גם הן בפעילות ולא מונחות על השולחן ומשאירות את העומס לחוליות עמוד השדרה. כשאנו יושבים במושב שבו אנו שוקעים, כפי שקורה בכיסאות משרדיים או בכורסאות מנהלים מרופדות, אנחנו לא מצליחים להזיז את הגוף, אבל אם יושבים על כיסא שאין לו משענת אנו מאלצים את הגוף לזוז.

הכיסא הייחודי שפותח על ידי מומחי הנדסת אנוש הוא פטנט עולמי המציב את המושב על קפיץ דינאמי שזז עם תנועת הגוף. כך המפרקים נמצאים בתזוזה ולא פסיביים, אפשר לקום בקלות, לשלוט במנח הגוף ולשנות את היציבה. הידיים אינן מונחות על משענת המקבעת את מקומן ומנטרלת את יכולת התזוזה שלהן ואת הסיוע שלהן לתנועת הגוף.

הישיבה על הכיסא הייחודי הזה דואגת שהגוף לא ישקע ושהשרירים ימשיכו לעבוד. ולא מדובר רק על שרירי הרגליים או הגב. גם שרירי הבטן והשרירים הפנימיים נאלצים לעבוד כדי לנוע עם הגוף באופן טבעי וכך אפשר למנוע כאבי גב ולשמור על זקיפות התנוחה. בעיות נשימה, בעיות מפרקים, לחצים על דיסקים בחוליות, עייפות, חוסר ריכוז – כל אלה ייעלמו כשהישיבה תהיה פעילה עם יכולת תזוזה של 360 מעלות על המושב הארגונומי הייחודי שגורם להזרמת דם כפי שהגוף צריך כדי להיות בשיאו.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169