התמודדות עם כאבים כרוניים

כאבי גב, כיסא אורתופדי, כיסא ארגונומי ומה שביניהם

[mk_page_section bg_image="https://ergonome.co.il/wp-content/uploads/2021/08/depositphotos_118559634_xl-2015.jpg" bg_position="center top" bg_repeat="no-repeat" bg_stretch="true" video_color_mask="#222222" sidebar="sidebar-1"][vc_column][mk_padding_divider size="249"][vc_column_text el_class="blogt" css=".vc_custom_1627905471957{margin-bottom: 0px !important;}"]

כאבי גב, כיסא אורתופדי, כיסא ארגונומי ומה שביניהם

[/vc_column_text][mk_padding_divider size="200"][/vc_column][/mk_page_section][vc_row el_class="postext" css=".vc_custom_1503517813536{padding-top: 0px !important;padding-right: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 0px !important;}"][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][mk_padding_divider size="50"][vc_column_text css=".vc_custom_1627909460088{margin-bottom: 0px !important;}"]

רבים מכם ודאי מכירים את התחושה של כאב גב טורדני אשר אינו מרפה. ככל שהכאב ממשיך ומלווה אותנו, כך עולה גם התסכול. למרבה הצער אנשים רבים סובלים מכאבים בגב בעקבות ישיבה ממושכת במהלך יום העבודה או יום הלימודים. הפתרון לכאבים הללו צריך להיות כזה המשתלב באורח החיים, והסוד הוא ישיבה נכונה. שכן הישיבה הממושכת היא אינה הגורם הבלעדי, אלא גם צורת הישיבה משפיעה רבות על הגוף. באמצעות כיסא המשלב איכויות ארגונומיות ואורתופדיות, תוכלו להקל על גופכם משמעותית.

office back pain

הקשר בין כאבי גב לכיסא מחשב שאינו איכותי

אם רוצים להבין בדיוק מה הקשר בין כסא מחשב לכאבי גב צריך להבין מה גורם לכאבים להופיע. הגב מורכב ממספר שרירים, עצמות, כלי־דם וכמובן חוט השדרה המורכב מחוליות רבות, ובתוכו נמצאת מערכת העצבים המרכזית. בעת ישיבה הפוגעת ביציבה, מנח הגב משתבש, ונוצר לחץ מופרז על חלקים מסוימים בו. כמו כן, בעת ישיבה ממושכת ישנו גם לחץ על כלי־דם, כך שזרימת הדם נעשית לקויה. מצבים אלה המתרחשים על בסיס יומי, גורמים להופעת כאבי גב טורדניים.

כיסא מחשב שאינו איכותי הוא כזה שאינו מסייע ליושב עליו לשמור על יציבה זקופה, ואינו מעניק תמיכה נכונה לגוף. לעומת זאת, כסא לכאבי גב הוא כזה המעניק תמיכה רבה לגופו של היושב, אך גם מעודד הנעה של הגוף ודינמיות. כסאות אורתופדים אומנם מאפשרים התאמה של גובה ומנח הגב, אך כאן פחות או יותר נגמרת ההתאמה לגוף המשתמש. לכן, עליכם לשאוף להשתמש במוצר המשלב איכויות אורתופדיות עם איכויות ארגונומיות.

כל היתרונות בכיסא אחד

לפני שנדבר על יתרונות השילוב בין איכויות ארגונומיות לאיכויות אורתופדיות, כדאי שנתמקד רגע בארגונומיה בלבד. יתרונות כסא ארגונומי מתחלקים בגדול לשניים – הפחתת לחצים והגדלת התנועה. הפחתת הלחצים מהגב נעשית באמצעות הענקת תמיכה מקיפה לגוף. פעמים רבות נראה בכיסאות שאינם מתאימים למניעת כאבי גב, חוסר תמיכה באזור המותניים. חשוב לדעת כי לחצים בחוליות עמוד השדרה הנמצאות באזור המותניים משפיעות גם על שאר החוליות, כך שייווצרו כאבים גם באזור הכתפיים ואפילו הצוואר.

גם למושב של כסא ארגונומי ישנם יתרונות, שכן לא מדובר בשכבת ספוג אחידה, אלא בשכבות אווריריות המפחיתות לחצים באזור הישבן והירכיים. כך מתאפשרת זרימת דם תקינה המשפיעה גם על הגב בסופו של דבר. זכרו כי מערכת העצבים המרכזית עוברת לאורך הגב, ולכן כאשר ישנם לחצים גדולים המופעלים על השרשרת האחורית בחלק התחתון של הגוף, נחווה כאבים גם בפלג הגוף העליון.

swopper-ambience_14

באשר לתנועה, הכיסא הארגונומי מתוכנן בקפידה בצורה שתאפשר מרחב תזוזה גדול יותר באופן ניכר מזה האורתופדי הפשוט. מתאפשרת הנעה של הגוף לכיוונים שונים להפחתת לחצים קבועים מאזורים מסוימים. כמו כן, מאחר ולא ניתן לשקוע לתוך המושב, היושב שומר על גב זקוף ופעיל בכול עת.

כאשר משלבים את האיכויות הארגונומיות עם האיכויות האורתופדיות, אנו יכולים ליהנות מהתאמה מושלמת ואישית לגוף. אפשר להתאים את הגובה ולכוונן את המשענת, לצד מבנה שהוא מראש מכוון ליצירת ישיבה בריאה ונכונה.

לסיכום, ניתן בהחלט ליהנות מכל העולמות ולמנוע כאבי גב הפוגמים באיכות החיים. באמצעות שילוב המבנה הארגונומי והמאפיינים האורתופדים בכיסא אחד, תחוו חווית ישיבה שונה לגמרי. יום העבודה או יום הלימודים לא חייבים להשאיר אתכם מותשים פיזית. עם הכיסא הנכון היום שלכם יהיה נוח הרבה יותר, ותישארו מלאי אנרגיה.

[/vc_column_text][mk_padding_divider size="50"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][/vc_row]

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169