3dee chair

יתרונות וחסרונות של כיסא ארגונומי

יושבים שעות מול מחשב בעבודה, כך נראה יומם של רוב האנשים בתרבות העבודה בעידן הטכנולוגי. רוב האנשים נוטים לחשוב שישיבה היא מנוחה לגוף, וכי עמידה או הליכה ארוכה הן אלה המעייפות את הגוף. אך מתברר כי האמת היא בדיוק הפוכה. ישיבה סטטית היא זו שגורמת לעייפות, להרגשה של נימול, לתחושת קיפאון ולנזקים גופניים. מדוע זה כך? גוף האדם נועד להיות בתזוזה רוב הזמן, כך קורה אפילו כשאנו ישנים משום שהגוף שלנו זקוק לכך. המפרקים, השרירים והגידים נועדו להביא את גופנו לפעילות, ובכך ליצור זרימת הדם טובה לאיברי הגוף החיוניים. אם כך, כיצד אנו יכולים לעבור את שגרת העבודה בישיבה סטטית ובכול זאת להמשיך להפעיל את הגוף?

3dee chair

זזים בישיבה

פעילות גופנית עם ישיבה מול מחשב ביום עבודה נשמע כמו דבר והיפוכו, אך הטכנולוגיה התגייסה לסייע להשגת הדבר, וכדי למנוע נזקים גופניים הומצא כיסא ייחודי אשר פועל באופן שונה ממה שהכרנו עד כה. כסא ארגונומי טוב יותר לישיבה קצרה או ארוכה, המאפשר לגוף להמשיך את התנועה הטבעית שלו. הכיסא, אשר לו כמה גרסאות, פותח על ידי מהנדסים העוסקים בהנדסת אנוש במטרה לשפר את החיים ולהתאים מוצרים שונים באופן טוב יותר ובריא יותר לגוף האדם. יתרונות כיסא ארגונומי מביאים לידי ביטוי את התנועה של הגוף גם כשהם נמצאים בישיבה ממושכת. כיצד הטכנולוגיה הזו עובדת?

לא עוד כיסא

הכיסא הייחודי והמתקדם הוא לא עוד כיסא, הוא לא כיסא אורתופדי ולמעשה הוא פועל בטכניקה שונה לחלוטין. כיסא מנהלים מבטיח ישיבה נוחה ומרופדת יותר, מאפשר לגוף תמיכה וזה בדיוק מה שהגוף לא צריך. התמיכה היא זו שגורמת לו להיות פחות בתנועה והדבר מזיק לו. כסא ארגונומי בריא יותר לעמוד השדרה ובנוי על מוט גמיש המאפשר למושב לנוע עם הגוף במקום לקבע אותו. כיסא זה מומלץ לאנשים שנוהגים לשבת שעות רבות וגם לכאלו שיושבים ועומדים לסירוגין כיוון שהכיסא מסייע גם בתנועת הקימה. המושב הגמיש זז עם תנועות הגוף ומאפשר בכך גם לרגליים לעבוד. כך למעשה הוא שומר על זרימת דם תקינה ועל חיוניות. ישנם כמה סוגי כיסאות ארגונומיים לבחירה, חלקם עם משענת ואחרים ללא משענת. הלחץ המופעל על הכיסא תלוי במשקל היושב ומתאים עצמו אליו. כול מי שהתנסה בישיבה על כיסא בטכנולוגיה הייחודית הזו, אינו יכול לחזור לאחור ומבין כיצד כסא ארגונומי מונע בעיות גב.

back pain

לא מתפשרים על הבריאות

כשמדובר בבריאות שלנו אסור לנו להתפשר, את זה הבינו כבר לא מעט אנשים, וכשמדובר על מוצר שבו עושים שימוש שעות כה מרובות ביום, מדובר על חשיבות משמעותית ביותר. לא מדובר בשדרוג קל או בהוצאה על אקססוריז, מדובר במוצר שיכול למנוע נזקים בריאותיים ולכך אין מחיר. הגב הוא איבר הנתון ללחצים רבים כיוון שהוא נושא את הגוף ונמצא בפעילות רבה לאורך השנים. חוליות עמוד השדרה נדרשות לעמוד בעומס גדול, ואחת הבעיות הנפוצות בגוף האדם היא שחיקה של הסחוסים המצויים בין החוליות. מצב כזה הוא בלתי הפיך ויכול לגרום כאבים עזים עד כדי צורך בניתוח. מלבד נזקים הנובעים מלחץ על החוליות בגב או בצוואר, ישנן בעיות שאותן ניתן לחוש לאחר ישיבה ממושכת על כיסא שאינו ארגונומי. תחושת הירדמות, ערפול, כאבי ראש ומפרקים הנובעים מחוסר תזוזה של איברי הגוף. לאחר הישיבה חשים לפעמים שהגוף מאובן ואינו מתפקד, זה בדיוק הדבר שניתן למנוע עם כיסא שפותח כדי לסייע לגוף ולמנוע נזק בריאותי.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169