ישיבה בתנועה – הכול תלוי במַחְבֵּר נע בכיוון הנכון

כשחברת aeris השיקה את כיסא swopper ב-1997, הכיסא התלת-ממדי האקטיבי הציג מהפכה של ממש. ל-swopper לא היו מתחרים בתחום התנועה בשלושה ממדים, וגם כיום swopper הוא הכיסא היחידי המאפשר תנועה תלת-ממדית אמיתית בעקביות.

עד השקת swopper איש לא הכיר את המושג ישיבה בתנועה. בשוק שלטו כיסאות מנהלים גדולים עם כל מיני משענות ותמיכות. swopper היה הכיסא הראשון שהכניס את התנועה לישיבה. טווח התנועה הרחב של swopper התאפשר לא רק בזכות הקפיץ האייקוני המאפשר תנועה אנכית, אלא יותר מכול הודות למַחְבֵּר הנע שבבסיסו של הכיסא.

במשך שנים רבות swopper היה הכיסא האקטיבי היחידי בשוק, ואחר כך יצרנים נוספים התחילו להכיר ביתרונות העצומים של תנועה בזמן ישיבה. עם זאת, רוב היצרנים שקפצו על העגלה של תנועה בישיבה מיקמו את המחבר הנע ישירות מתחת למושב הכיסא. כך, במקום לאפשר תנועה בריאה, הכיסאות האלה למעשה מעמידים את היושבים בסיכון של תנועה לא מבוקרת.

כשהמחבר הנע ממוקם ישירות מתחת למושב הכיסא, היושב עסוק בלשמור על יציבות המושב, מהסיבה שקשה לעבוד כשנוטים אחורה או לצדדים. תנועה ישירה של מושב הכיסא מכבידה בעיקר על החוליות המותניות. בתרחיש הכי גרוע יכול להיגרם נזק בלתי הפיך לדיסק הבין-חולייתי. העמוד המרכזי הנוקשה מקנה לכיסא רק מעט מאוד חופש תנועה ומעודד ישיבה בתנוחה לא בריאה, מכיוון שהיושב נאלץ להתאים את החלק העליון של גופו לכיסא, והכיסא אינו מותאם לתנועות היושב. זאת ועוד, תנועה לא מבוקרת מכבידה על הירכיים ועל אזור המותניים ועלולה להזיק.

זאת הסיבה שחברת aeris מיקמה את המחבר הנע בבסיס של swopper, 3Dee, swoppster ו-muvman. היתרונות הם ברורים; המשמעות של תנועה ממושכת יותר היא שליטה טובה יותר והתאמה של המושב לתנועה של כל הגוף. הגב והתומכה הקפיצית יוצרים קו ישר, כך שהגב "מתיישר" אוטומטית. זוהי הדרך היחידה שבה מאפשרים הכיסאות מבית aeris תנועה הצידה ואחורה. בזכות המחבר הנע שבבסיס הכיסא הנטייה הטבעית של האדם לנוע אינה נחסמת אלא זוכה לעידוד. המשמעות היא אימוץ של תנוחה זקופה ובריאה יותר בזמן הישיבה. כך נעלמת הישיבה בתנוחה נוקשה בזווית של 90 מעלות והגוף נשמר בכושר טוב בזכות תנועה רבה יותר ושיפור זרימת החמצן לאיברים. התנועה בישיבה משפרת גם את הערנות, את הביצועים ואת המוטיבציה.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169