פרודקטיביות בעבודה

טכניקות מוכחות לשיפור היעילות בעבודה

כיום אין ספק שכדי להגיע רחוק- צריך לדעת לעבוד כמו שצריך, וכדי לעבוד כמו שצריך- צריך להיות יעילים. זה המפתח להצלחה מקצועית ויצירת איזון בריא בין העבודה לחיים. קיימות שלל טכניקות מוכחות שונות שיכולות לעזור לאנשים לשפר את היעילות שלהם בעבודה ובעקבות כך את הרווחה שלהם, ונציג חלק מהן ממש כאן לפניכם.

הפסקות לפעילות פיזית

פעילות גופנית, גם אם מינימלית, הוכחה כדרך טובה להגביר את התפקוד הקוגניטיבי בעבודה. לכן חשוב לשלב הפסקות של פעילות גופנית קצרה במהלך יום העבודה שלכם. כך תוכלו להמריץ את עצמכם מחדש ולשפר את יכולות המיקוד. זה יכול להיות הליכה מהירה בחלל, מתיחות פשוטות או כמה תנוחות יוגה- אלה יכולים לשפר את זרימת הדם, להגביר את הערנות ולהפחית כל מתח שהצטבר במהלך היום.

יצירת סביבת עבודה ארגונומית

כשאתם עובדים- חשוב שיהיה לכם נוח. לכן כדאי להשקיע בסביבת עבודה ארגונומית, שכולל כיסא נוח שתומך בכם. ודאו שהכיסא שלכם מספק תמיכה בגב ובמותניים ושהוא מאפשר לכם לשמור על הרגליים על הקרקע. כך תהיו בתנוחת ישיבה נכונה שתמנע נוקשות. בנוסף, כדאי למקם את מסך המחשב בגובה העיניים (כך תמנעו מאמץ בצוואר), להשקיע בעכבר ומקלדת ארגונומיים ועוד. כשאתם מפחיתים אי נוחות- אתם יכולים להיות יעילים יותר ולהתמקד במשימות שמולכם.

טכניקות לניהול זמן

ניהול זמן נכון ויעיל הוא הבסיס לשיפור של היעילות שלכם בעבודה. קיימות שלל טכניקות שונות, לדוגמה שיטת הפומודורו- שאומרת לכם לעבוד 20 דקות רצוף ואז לקחת הפסקה קצרה מיד אחר כך. דבר זה מאפשר לכם לבצע משימות מהר ולאורך זמן, כי אתם יודעים שיש מסגרת זמן מוקצבת לכל דבר. חשוב שתייצרו עבורכם תיעדוף משימות נכון על פי התנאים השונים, שתקבעו לעצמכם דדליינים מציאותיים לסיום ביצוע המשימות וכדומה. כדאי גם לפרק פרויקטים גדולים לתת משימות, כך שתוכלו לנהל אותן היטב בהתאם ללוח הזמנים שלכם. דבר זה יעזור במניעת תחושה של הצפה בעבודה, ואתם תוכלו להישאר יציבים ופרודוקטיביים מבלי להיבהל מכל הדברים הגדולים שיש לכם לעשות.

יעילות בעבודה

להשתמש בתוכנות מחשב ייעודיות

המחשב והאינטרנט כאן כדי לעזור לנו- וזה נכון גם לשיפור היעילות בעבודה. אם זה שימוש באפליקציות יומנים שיעזרו לכם לסדר את הלו"ז ולזמן לפגישות, או אם זה תוכנות ייעודיות לניהול פרויקטים שעוזרות לכם לשפר את התקשורת בתוך הצוות ואת הארגון של המשימות השונות- כל אלה יכולים גם לחסוך לכם זמן וגם למזער את הסיכוי שתטעו או תפספסו משהו. באופן זה אפשר להתמקד בהיבטים המורכבים והיצירתיים יותר של העבודה שלכם, ולהיות יעילים לאורך זמן.

מיינדפולנס

עוד טכניקה ידועה שהוכחה כאחת שעוזרת לאנשים בשגרת העבודה שלהם היא מיינדפולנס. היא כוללת תרגילי מדיטציה ונשימה שיכולים להוריד את הלחץ, לעודד מוטיבציה ולשפר את המיקוד. אפשר לשלב פעם ביום או אפילו כמה פעמים הפסקות לצורך מיינדפולנס, מה שיתרום לסביבת עבודה רגועה יותר.

לסיכום

לסיכום, יש כמה טכניקות שונות ומוכחות שיעזרו לכם להתייעל, חלקן הוליסטיות וחלקן פרקטיות. על ידי יישום כל אלה תוכלו לייצר סביבת עבודה שמקדמת פרודוקטיביות ומייצרת אווירה נעימה ובריאה יותר.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

פתרונות ארגונומיים לעבודה מהבית
כסא ארגונומי
כאבי גב

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169