chiropractor

טיפים לשמירה על עמוד שדרה בריא

העידן המודרני הביא איתו הרבה מאוד יתרונות ואפשרויות, ואנו יכולים לעבוד פחות באופן פיזי ויותר ללחוץ על כפתורים שיעשו עבורנו את העבודה הקשה. גוף האדם מיועד להיות בתנועה שמפעילה את השרירים, מזרימה דם ושומרת על תנועתיות וגמישות החשובות כל כך ליציבה, לשלד ולמערכות הגוף הפנימיות. בעשורים האחרונים, עם כניסת המחשוב לחיינו, העבודה נעשית לרוב מול מסכים, מקלדת ובישיבה. אומנם ישיבה היא תנוחה נוחה, אבל ישיבה לאורך שעות רבות מול מסך אינה טבעית לגוף והנזקים בעמוד השדרה מצטברים. אנשים רבים סובלים מכאבים כרוניים בעמוד השדרה, מפריצות דיסק ומבעיות בחוליות שהן פעמים רבות תוצאה של ישיבה ממושכת לצורך עבודה או לימודים. אומנם נראה שבשנים הקרובות אנו נמשיך לעבוד באופן ממוחשב וניאלץ לשבת ביום העבודה מול המחשב, אך יש פעולות שתוכלו לעשות כדי לשמור על הגוף. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למזער נזקים ולמנוע כאבים.

שומרים על תנועתיות

ישיבה ותנועתיות נשמעות אולי כמילים מנוגדות, אך הטכנולוגיה המתקדמת והתאמת הנדסת אנוש לצרכים של המאה ה־21 הביאו לפיתוח של כסא ארגונומי שמאפשר לגוף לשמור על תנועתיות של החוליות, הגפיים והשרירים ובכך לנטרל את הנזק שנגרם מלחץ החוליות זו על זו לאורך זמן. כדי למנוע שחיקה של חוליות הגב והצוואר, חשוב לאפשר תנועה טבעית של הגוף גם בעת ישיבה.

הפסקות יזומות

כל מי שעובד שעות רבות בישיבה ודאי מכיר את התחושה של הירדמות, חוסר ריכוז, כבדות של הראש, העיניים ותחושה של נימול ברגליים ובישבן. תחושות אלה מרמזות לכם שהגוף במצוקה וזה הזמן לזוז. אל תחכו לרגעים האלה, עשו לעצמכם הרגל לקום מהכיסא ולנוע, לעלות במדרגות אם יש כאלה בסביבה, להניע את הראש, להפעיל את השרירים ולתת לגוף להתאושש. מיד תרגישו שהלחץ על חוליות עמוד השדרה נרגע והגוף מתעורר.

התאימו את גובה הכיסא

צורת העבודה מול מחשב גורמת לנו להניח את הידיים על השולחן ועל המקלדת, ובכך אין תמיכה לחוליות הגב והצוואר. כשהשולחן נמצא בגובה נמוך מדי, הידיים והכתפיים נדרשות למאמץ גדול יותר וחוליות הצוואר סופגות עומס רב שעלול להזיק. אם הכיסא גבוה מדי והרגליים שלכם אינן מגיעות לקרקע, התנועתיות נפגעת, השרירים פחות פעילים, הגוף לא יציב והעומס על החוליות גדל. כסא אורטופדי שניתן להתאים לגובה השולחן, לגובה שלכם ולמבנה הגוף יכול לסייע בהפחתת העומס ולמנוע כאבים לאורך זמן.

מצמצמים את גודל המושב

אחת ההנחות השגויות היא שככל שהמושב של הכיסא גדול, רך ומרופד יותר כך הוא שומר על הגב. מושב רך וגדול מדי שבו שוקעים הוא בדיוק הדבר שגורם לקריסה של הגוף ולחוסר תמיכה. חשוב להתאים את גודל המושב למבנה הגוף כך שהמשענת תהיה קרובה לגב ותספק תמיכה. באופן זה לגוף יש יכולת תנועה והוא לא מקובע וקורס, דבר שגורם עם הזמן לנזקים לחוליות.

גובה המסך

חוליות הצוואר נוטות להיות הראשונות שנפגעות מישיבה ממושכת, ואחת הסיבות היא תנוחת הראש מול המסך. כיוון שישיבה על כיסא לאורך זמן גורמת לנו קושי להישאר זקופים, העומס מיד עובר לצוואר, ואנחנו מהר מאוד מרגישים כאבים וכבדות בשכמות. כדי שאפשר יהיה לשמור על יציבות ועל תנוחה נכונה של הראש, כך שלא יקרוס לְפַנים, חשוב שהמסך לא יהיה גבוה מדי ויגרום ללחץ על החוליות באופן שניתן יהיה לשלוט על שרירי זוקפי הגב. שבו כך שהכתפיים משוכות מעט לאחור ולמטה והצוואר גבוה וזקוף, ומדי פעם הפנו את הראש לצדדים ואפשרו לצוואר תנועה.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
כאבי גב - כסא ארגונומי
כאבי גב

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169