טיפים למשרד ארגונומי

ארגונומיה היא מדע העוסק בעיצוב סביבת העבודה כך שתתאים ליכולות ולמגבלות של העובדים.

ארגונומיה משרדית מתמקדת בסביבת העבודה המשרדית, ומטרתה היא להתאים את הכיסאות, השולחנות, המחשבים והציוד המשרדי לעובדים כך שהם יעבדו בנוחות, יסבלו פחות מעייפות ומכאבים, וכתוצאה מכך – גם יהיו יעילים ופרודוקטיביים יותר בעבודה. 

כמה טיפים לסביבת עבודה ארגונומית במשרד:

  1. במידת האפשר, השקיעו בציוד ארגונומי

סביבת עבודה ארגונומית מאפשרת לשבת בתנוחה טבעית ונינוחה, בניגוד לתנוחה המאמצת את הגוף וכופה עליו פוזיציות לא טבעיות הגורמות למאמץ מיותר. לשם כך, מומלץ להשקיע בציוד ארגונומי המתאים למבנה הגוף של העובד. 

הכיסא הוא אחד הרכיבים החשובים בסביבת העבודה הארגונומית. אידיאלית, מומלץ לשבת על כיסא ארגונומי המעודד תנועה גם בזמן ישיבה באופן שימריץ את זרימת הדם, ישפר את רמת הריכוז וימנע עייפות. 

שולחן העבודה עלול להיות בעייתי למשתמשי מחשב, מכיוון שרוב השולחנות תוכננו למטרות כתיבה ולא הקלדה, ולכן עובדים רבים נאלצים להתכופף כדי להשתמש במחשב או לעקם את פרקי כף היד. הגובה האופטימלי של המקלדת הוא כחמישה סנטימטרים מעל הברכיים. אם שולחן העבודה גבוה מדי, אפשר להשתמש במגש נשלף למקלדת. פתרון נוסף הוא מקלדת ארגונומית מפוצלת ששומרת על פרקי כף היד בתנוחה טבעית וניטרלית. 

טיפים למשרד ארגונומי

  1. מקמו את הציוד המשרדי בחוכמה

לא רק הריהוט המשרדי משפיע על מידת הנוחות אלא כל הציוד שמשתמשים בו במהלך יום העבודה. לכן, חשוב גם להתאים את יתר הציוד המשרדי כדי למנוע מאמץ מיותר. לדוגמה, יש לוודא שעכבר המחשב אינו רחוק מדי ולא צריך להתאמץ כדי להגיע אליו, שצג המחשב בגובה העיניים ולא צריך להתכופף כדי לקרוא ממנו וכן הלאה. אם אתם מביטים בניירת לעתים קרובות, כדאי להשיג מעמד למסמכים ולקרב אותו לצג המחשב. 

  1. השתמשו בסמארטפונים בזהירות

השימוש בטלפונים חכמים מציג בעיות ייחודיות מההיבט הארגונומי. לדוגמה, כיום יותר אנשים סובלים מדלקת אגודל או מתסמונת דה קרוון, דלקת בגיד או בנרתיק הגידים בחלק החיצוני של האגודל, בגלל הקלדה ממושכת בטלפון. פתרון אפשרי הוא להתקין אפליקציית מקלדת המאפשרת השלמות טקסט אוטומטיות או להכתיב הודעות במקום להקליד אותן. למי שמדבר הרבה בטלפון הנייד מומלץ להשקיע באוזניות טובות כדי לא להצמיד את המכשיר לאוזן למשך זמן רב. 

כמו כן, כשמביטים במסך הנייד, אין להשעין אותו קרוב לחזה או למותניים כדי לא לאמץ את שרירי הצוואר בזמן הקריאה. אם לכיסא המשרדי יש משענת יד, אפשר להיעזר בה כדי למקם את צג הטלפון בגובה העיניים, ואם אין – אפשר להשעין את המרפקים על הבטן תוך כדי החזקת הטלפון. 

  1. זוזו לעיתים קרובות, במיוחד אם התנוחה לא נוחה

הטיפ החשוב ביותר הוא גם זה שקשה יותר ליישם אותו: להיות תמיד בתנועה. אם המשרד ארגונומי ואם לא – תמיד מומלץ לקחת הפסקות מהישיבה ולהחליף תנוחה בתדירות גבוהה. ישיבה ממושכת באותה תנוחה מגבילה את זרימת הדם ועלולה להזיק לשרירים. כמו כן, מומלץ לשנות את מוקד המבט אחת לעשרים דקות בממוצע. 

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169