pick-a-chair

טיפים לבחירת כיסא ארגונומי מושלם עבורכם

עולם העבודה בעשורים האחרונים כולל ישיבה מרובה מאד. אנחנו עובדים פחות באופן פיזי, אך משקיעים יותר חשיבה, יותר ישיבה ואין ספור שעות במקום העבודה. עם זאת, לא מדובר בישיבה למנוחה על כורסה נוחה ורכה, אלא על ישיבה של שעות רבות מול מחשב, וזה בהחלט לא תמיד נוח או בריא לגוף. כדי למזער את הנזקים לגוף ואפילו להצליח ליהנות מעבודה בישיבה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור כסא מומלץ לישיבה ממושכת.

לשבת בנוח

הדרך הטובה ביותר לא לאמץ את הגוף היא לאפשר לו תנוחה טבעית. ישיבה ממושכת אינה פעולה טבעית לגוף האדם, אך הטכנולוגיה המתקדמת באה לעזרתנו גם בתחום זה, ואנשי הפיתוח העוסקים בהנדסת אנוש פיתחו כסא ארגונומי לישיבה ממושכת. כיסא כזה מאפשר ליושבים עליו לשנות את גובה המשענת, את התמיכה לחוליות הצוואר, לגב התחתון, את התמיכה למותניים ואת גובה הידיות כך שיש פחות עומס על הכתפיים. כיסא ארגונומי פותח כך שיקל על היושבים עליו ויאפשר פחות לחץ וחלוקה מאוזנת יותר של העומסים בגוף גם בישיבה ממושכת. במילים אחרות, ניתן לומר שכיסא ארגונומי נועד להתאים עצמו אלינו יותר משאנו נתאים עצמנו לכיסא.

גובה הכיסא ביחס לשולחן

בישיבה ממושכת רוב האנשים מתלוננים על כאבי גב תחתון או על כאבים בחוליות הצוואר. כסא אורתופדי לישיבה ממושכת מאפשר תמיכה בחוליות הגב התחתונות בגלל היותו ניתן להתאמה, אך חשוב לשים לב לגובה הכיסא ביחס לשולחן כדי למנוע כאבי צוואר וגב. אם הכיסא נמוך מדי, נוצר עומס על חוליות הצוואר בשל הרמת הראש. אם הכיסא גבוה מדי ביחס לשולחן, עלולים להיות כאבי צוואר שנובעים מהטיית הראש למטה. חוסר איזון בגבהים גם יוצר עומס על הכתפיים שנמצאות בזווית לא טבעית ומאומצת שאינה מאפשרת להן לנוח.

גובה הכיסא ביחס לרצפה

ישיבה נוחה אמורה לאפשר לכפות הרגליים להיות מונחות באופן מלא על הרצפה. הרגליים מאפשרות תמיכה המפחיתה את העומס מהגב. כיסא נמוך מדי יפעיל עומס על הישבן ועל החוליות התחתונות של הגב, וכיסא גבוה מדי יגרום לגוף להיות לא יציב וללא תמיכה וייטה קדימה. כיסא ארגונומי כולל דוושה המאפשרת להוריד או להעלות את גובה הכיסא כדי להתאימו למבנה הגוף.

muvman-chair

גודל המושב

נוטים לחשוב שככל שהמושב גדול יותר כך לגוף יש מרווח רב יותר המספק נוחות. למעשה מושב רחב ועמוק מדי (לרוב גדול מ-53 סנטימטרים) יגרום ליושב להחליק לאחור ללא תמיכה, דבר שיגרור כאבי גב. כסא אורתופדי לבעיות גב מאפשר להתאים את המשענת המתכווננת לרוחב ולעומק כך שתתאים לכל מבנה גוף, כמו גם את זווית המשענת.

תנועת העובדים

בנוסף לכל האמור יש כמה אלמנטים שחשוב להתייחס אליהם בבואכם לבחור כיסא:

  • גלגלים – חשוב שלעובד תהיה יכולת תנועה חופשית ללא מאמץ.
  • תנועה מלאה – חשוב שלכיסא תהיה אפשרות להסתובב באופן מלא כדי למנוע עומס על הגב בתנועות גדולות.

בד הריפוד

בחירת בד הריפוד של הכיסא המשרדי אולי נשמעת פחות חשובה, אך למעשה זה בדיוק להיפך. כיסא יהיה נוח לא רק במבנה שלו, אלא גם בבד הריפוד, ובעיקר כשמדובר על ישיבה ממושכת. ריפוד שאינו אוורירי יגרום למושב להתחמם ולכם להזיע. לא נעים להרגיש רטיבות במושב במהלך העבודה, ולכן זה אחד הנושאים החשובים לשים לב אליהם כשאתם בוחרים כיסא. כסא ארגונומי מומלץ יהיה כזה בעל בד נושם המנדף ומפחית זיעה, כמו גם בעל ספוג קשיח, אשר מאפשר ישיבה יציבה וזקופה.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169