טיפולים אלטרנטיביים בפריצת דיסק

טיפולים אלטרנטיביים בפריצת דיסק

כל מי שסבל או סובל מפריצת דיסק, יודע עד כמה ההתמודדות עם הכאבים העזים בגב התחתון והרגליים היא קשה ופוגעת באיכות החיים. מכיוון שלרפואה הקונבנציונלית אין פתרונות לכאבים הנלווים לפריצת דיסק – מלבד משככי כאבים, שלרוב בקושי מעבירים את הכאב, וניתוחים, שרק אחוז קטן מהחולים מופנה אליהם, רבים פונים אל הרפואה המשלימה ולטיפולים חלופיים. בכתבה הזאת נציג כמה מהם.

טיפולים אלטרנטיביים בפריצת דיסק

עיסוי – כשמדברים על טיפול אלטרנטיבי בכאב, מיד חושבים על עיסויים. במקרים של כאבים בגב התחתון, העיסוי צריך להיות מלווה בליטוף ולישה בתנועות אשר מגבירות את זרימת הדם, את אספקת החמצן ואת ייצור האנדורפינים, אשר משככים את הכאב באופן טבעי. אם העיסוי נעשה באופן מקצועי ומבוקר, אמורה להירשם הקלה בכאבים ללא תופעות לוואי, אבל חשוב לדעת שטיפול בעיסוי לא הוכח כטיפול רשמי בפריצת דיסק והוא נחשב לטיפול משלים בלבד.

דיקור סיני – טיפול נפוץ נוסף ברפואה האלטרנטיבית הוא הדיקור הסיני, המבוסס על האמונה שאם הצ'י (הכוח והאנרגיה) שלנו חסום, הגוף מגיב באופן אוטומטי על-ידי יצירת מחלות וכאבים. השיטה מאמינה שבאמצעות החדרת מחטים דקות באזורים שונים בגוף, ניתן לשחרר את הצ'י. מה שהדיקור עושה בפועל, הוא לגרות את האזור הכואב בעמוד השדרה לייצר אנדורפינים וסטרואידים טבעיים המפחיתים את הכאב באופן משמעותי. חשוב לזכור, שהדיקור הסיני נמצא כיעיל יותר כשהוא נעשה מיד עם הופעת התסמינים הראשונים של פריצת הדיסק.

הקלה על הכאבים באמצעות פעילות גופנית

ברור לנו שהדבר האחרון שאדם שסובל מפריצת דיסק מעוניין לעשות הוא פעילות גופנית, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שהיא נחשבת לאחת הדרכים הנפוצות ביותר לטיפול בבעיה. הפעילות הגופנית לא רק מסייעת בהפחתת הכאב על ידי הזרמת החמצן בגוף, אלא גם תורמת לשמירת הבריאות לטווח הארוך. אל דאגה, אף אחד אינו מצפה מכם להרים משקולות ולהיכנס למשטר אינטנסיבי של אימונים, אבל אימוני יוגה, פילאטיס, טאי צ'י, מתיחות ופעילות אירובית מתונה ששמה דגש על שרירי הגב התחתון והבטן, כמו כפיפות בטן, הליכה או שחיית גב, בהחלט יעשו את העבודה.

כיסא ארגונומי לסובלים מפריצת דיסק

ידוע שאחד הגורמים העיקריים לפריצות דיסק הוא עיסוק בעבודות המאמצות את עמוד השדרה כמו הרמת משאות כבדים. לכן, אם אתם רוצים להקל על עצמכם, הדבר הראשון שעליכם לעשות אחרי האבחון הוא לשנות את הרגלי העבודה שלכם, להיפטר מהכיסא הישן שלכם ולעבור לכיסא ארגונומי איכותי, שיעניק לגב את התמיכה שהוא זקוק לה. ישיבה על כיסא ארגונומי מנטרלת את הלחץ על הדיסקים הבין חולייתיים ומשאירה אותם גמישים. בזכות השמירה על פלג גוף עליון ישר וזקוף, גם הסרעפת משתחררת, דבר שתורם גם בהזרמת מחזור הדם וגם בשיפור מצב הרוח.

קראו על הכיסאות הארגונומיים שלנו ועל יתרונותיהם הבריאותיים>>

כמו בתחומים רבים, גם לטיפול בתסמינים של פריצת דיסק יש יותר מדרך אחת אפשרית, והמטרה של כולן היא להקל על הכאבים ולהפוך את החיים של החולים לרגועים ונסבלים יותר. אפשר לשלב בין טיפולים קונבנציונליים ואלטרנטיביים, ובכל מקרה יש להתייעץ עם הרופא המטפל.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169