חמש דרכים לשמור על בריאות עמוד השדרה

חמש דרכים לשמור על בריאות עמוד השדרה

כאבי גב יכולים לנבוע ממספר סיבות ולעתים לוקח זמן לאבחן את הגורם. בינתיים, אתם מנסים לנווט בין בדיקות רפואיות, עבודה, משפחה וגורמי סטרס יומיומיים, כל זאת בזמן שאתם מתמודדים עם כאבי גב.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות עם כאבי הגב שלכם בזמן הזה, באמצעות חמש שיטות פשוטות ובדוקות שיסייעו לשפר את בריאות עמוד השדרה:

1. כשאתם ישנים, תנו לעמוד השדרה לנוח

בזמן שכיבה במיטה, כל החלקים בעמוד השדרה שלכם שעבדו קשה כל היום סוף סוף מקבלים הזדמנות להירגע ולהתחדש. כדי למצות את זמן המנוחה כמה שיותר, אתם זקוקים למזרן ולכריות שמאפשרים לעמוד השדרה לנוח במנח נייטרלי ונתמך וכמובן גם נוח. כל זמן בחרו מזרון שמבטיח תמיכה טובה לגב בכל תנוחות השינה שלכם ובהתאם למצבכם הבריאותי.

2. התעמלות של שרירי ליבה מחזקת את הבטן והגב

שרירי הליבה שלכם – הגב התחתון ושרירי הבטן, חייבים להיות חזקים וגמישים על מנת לתמוך בעמוד השדרה ולהוריד לחץ מהגב התחתון. למרבה הצער, רוב בני האדם סובלים משרירי ליבה חלשים ולרוב אנו לא עושים בהם שימוש במהלך הפעילות היומיומית. לכן, על מנת לחזק שרירים אלו, יש צורך בפעילות גופנית ספציפית וממוקדת לאזורים הרלוונטיים. תרגילים לחיזוק שרירי הליבה הם פשוטים וניתן לבצע אותם למשך 20-30 דקות בלבד, כחלק משגרת אימונים יומית.

3. גם הנעליים שלכם צריכות לתמוך בעמוד השדרה

בין אם אתם הולכים בשביל הספורט ובין אם אתם סתם רוצים להגיע ממקום למקום, הנעליים שאתם נועלים משחקות תפקיד חשוב בתמיכה בגב התחתון. נעליים טובות הן כאלה המספקות בסיס תומך, שמסייע לעמוד השדרה להישאר מיושר. חשוב לוודא שאזור העקבים בנעליים שלכם "מחבק" את העקב ותומך בו, מבלי ללחוץ עליו. זאת מאחר והתאמה טובה של נעל באזור העקבים מונעת מכפות הרגליים לקרוס פנימה וכן מונעת תזוזה של כף הרגל בתוך הנעל.

4. תיהנו מעיסוי טוב

לעיסוי יש יתרונות רפואיים רבים, מלבד היותו פתרון טוב להקלה על סטרס. עיסוי מוצלח גורם להפרשה מוגברת של אנדורפינים בדם, אותם הורמונים בעלי תכונות נוגדות כאב. מחקרים מראים שאנשים שמקבלים עיסויים באופן קבוע נזקקים לפחות תרופות נגד כאבים. עיסוי יכול גם לסייע בשיפור זרימת הדם. זרם הדם מסיע חומרים מזינים ומרפאים לאזורים פגועים ויכול לזרז החלמה. אמנם אין תחליף לביקור אצל מעסה מקצועי, אבל גם כורסאות עיסוי יכולות להיות דרך פרקטית וקלה ליהנות מחלק מהיתרונות שיש לעיסוי להציע.

5. השתמשו בכיסא ארגונומי וצמצמו זמני ישיבה

החוליות שבגב התחתון סובלות מפי 3 עומס עליהן בזמן ישיבה מאשר בזמן עמידה. לכן, פרקי זמן ממושכים בישיבה עלולים ליצור החמרה בכאבי גב. יתרה מכך, כשאתם יושבים על יד שולחן עבודה או מסתכלים על מסך מחשב, הנטייה הטבעית היא לרכון קדימה, מה שמוסיף לחץ על החוליות. בחירה של כיסא ארגונומי משרדי וטוב ותרגול של יציבה נכונה בזמן ישיבה משחקים תפקיד חשוב מאין כמוהו לשימור היציבה ולתמיכה בקימורים הטבעיים של הגב.

בנוסף, נסו לצמצמם את פרקי הזמן בהם אתם יושבים. קומו ובצעו מתיחות או צאו להליכה קצרה, גם במשרד, בכל חצי שעה בערך, נסו לעבוד על יד שולחן עמידה לפחות בחלק מהיום, או הקפידו ללכת במהלך שיחות טלפון. עמוד השדרה נועד להיות בתנועה על מנת להישאר בריא.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

התמודדות עם כאבים כרוניים
כאבי גב
כאבי גב בעבודה

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169