ההרגלים שמונעים מאיתנו עמידה וישיבה זקופה

העידן המודרני הביא עימו נוחות רבה ואפשרויות מגוונות לתעסוקה שאינה מצריכה מאמץ גופני. רוב האנשים מבצעים את עבודתם במשרדים ממוזגים, מול מסכים ולא נדרשים לעבודה פיזית כפי שהיה בעבר. אבל לסוג זה של עבודה יש גם חסרונות כתוצאה מחוסר התנועה והפעלת הגוף, ואנשים רבים מבלים את יומם בישיבה הגובה מחיר גבוה מהגוף.

גוף האדם נועד לזוז, אנחנו מצוידים בשרירים ובמפרקים והם צריכים להיות בפעולה כדי לאפשר לדם לזרום היטב ולהיות חיוניים ואנרגטיים. כולנו מכירים את ההרגשה של גוף מאובן וכואב אחרי ישיבה ממושכת, כשהצוואר כואב, הגב התחתון מקשה עלינו להתיישר וההרגשה הכללית היא של עייפות. אתם ודאי שואלים את עצמכם למה הגוף מתעייף כשאתם בעצם נמצאים במנוחה – והתשובה היא שישיבה לאורך זמן בלי להפעיל את הגוף אינה מנוחה – היא נזק מצטבר.

לא זזים מהכיסא

אנשים רבים עושים פעילות גופנית בשנים האחרונות, וזו דרך לגרום לגוף להיות בתנועה כפי שהוא צריך להיות גם במהלך היום. בישיבה ממושכת במהלך יום העבודה הגוף מצוי במצוקה, הגב אינו זקוף, אין תנועה במפרקים, בעצמות, הדם אינו זורם ואתם מרגישים חוסר ריכוז וישנוניות. הגוף מראה את המצוקה שלו גם כשאתם קמים והולכים: ההליכה שפופה, הצוואר מאובן, היציבה לא משוחררת. לאורך זמן הרגלים אלה פוגעים קשות במערכת השלד, החוליות נדחסות זו אל זו ויש נזקים בלתי הפיכים המקשים על ההליכה הזקופה ועל ישיבה נוחה.

הינה כמה הרגלים שגורמים נזק ליציבה, להליכה ולישיבה נכונה:

יושבים לאורך שעות בגב כפוף

רוב האנשים יושבים לעבוד מול שולחן משרדי ומול מחשב, הידיים מונחות על השולחן או על המקלדת והגב סופג את כל העומס. הישיבה הזו אינה טבעית לגוף וגורמת לכאבי גב תחתון, צוואר ולפעמים לנימול ברגליים. ישיבה זקופה עם גב יציב הייתה יכולה למנוע מהחוליות לקרוס זו על זו ולגרום כאבים שמורגשים גם בעת הליכה.

כאבי גב בעבודה

יושבים על כיסאות מרופדים

בעבר חשבו שאם יושבים על כיסאות מרופדים עם משענות ידיים וראש זה יאפשר נוחות. היום כבר יודעים שככל שהכיסא רך ומרופד יותר הוא מונע תזוזה של הגוף ומקבע את התנועות. דווקא הצורך בתזוזה של הגוף הוא הדרך לגרום לתנועתיות טבעית ובריאה שמשאירה אתכם חיוניים וערניים.

לא קמים מהכיסא

ישיבה ממושכת בזמן העבודה או הלימודים היא פעמים רבות צורך בשגרה של כולנו, אבל כדי למנוע נזקים חמורים שתצטרכו לחיות איתם שנים ארוכות צריך לעשות הפסקות יזומות ולקום, לצעוד, לעלות ולרדת במדרגות אם אפשר ולגרום להפעלת השרירים ולהזרמת הדם. כדי להמשיך ללכת עם גב זקוף צריך לנטרל את התנוחה המזיקה של הישיבה.

לשבת בלי נזק

אחת ההמצאות המתקדמות היום בתרבות העבודה המשרדית היא כיסא ארגונומי, פיתוח ייחודי ופטנט רשום המאפשר לשבת על מושב שממשיך להפעיל את התנועתיות בכל רגע נתון. כיסא לכאבי גב הוא ה־Swopper, הגורם לישיבה פעילה וטבעית, המשפרת את היציבה ומאפשרת הליכה זקופה ושמירה על החוליות. את הכיסא הדינאמי הייחודי הזה פיתחו מהנדסים במטרה למנוע את האפקט המזיק המצטבר, ולמנוע את הפגיעה ביציבה ובהליכה כתוצאה מישיבה ממושכת. המושב מונח על קפיץ דינאמי ללא משענת, כך שהוא גורם להפעלת שרירי היציבה ולחיזוקם גם במהלך העבודה. הפעלת השרירים ותנועת החוליות יוצרים ריכוך, מפעילים את השרירים ומזרימים את הדם, וכך גם לאחר שעות אתם חשים רעננים, נמרצים, זקופים וקלילים. גם אם לא קמתם מהמושב לאורך זמן רב, התחושה היא שהפעלתם את השרירים.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169