3dee ergonome chair

המדריך לבחירה נכונה של כיסא לעבודה משרדית

עולם העבודה בעידן הנוכחי מנותב בעיקר למשרדים, למחשבים, למסכים והרבה פחות לתנועה גופנית. אם בעבר העבודה התבצעה באופן פיזי, אנשים הלכו יותר ברגל במקום לנסוע ועלו במדרגות ללא מעלית, הרי שהעשורים האחרונים הביאו את רוב האנשים לנוע פחות ולבצע עבודה יושבנית שגורמת ללא מעט נזקים לגוף. בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך שאנשים רבים עושים ספורט כתחביב מחוץ לשעות העבודה, ואחת הסיבות לכך היא שהם זקוקים להניע את הגוף שבמהלך היום מצוי בישיבה. גוף האדם מיועד להיות בתנועה, כך הוא בנוי וכך הוא שומר על יכולותיו. כשאנחנו גורמים לגוף להיות בחוסר תנועה במשך שעות, השלד, השרירים, כלי הדם ואפילו מערכת העיכול מתפקדים פחות טוב ולאורך זמן נגרמים נזקים בלתי הפיכים.

people-sitting-on-office-charis

יושבים נכון

הכיסא המשרדי שבו אנו מבלים שעות רבות משפיע על היציבה שלנו, על ההליכה שלנו, על עמוד השדרה ואפילו על הריכוז שלנו. המושב על כל חלקיו צריך להיות מותאם לממדי גופנו ולסביבה המשרדית. כולנו מכירים את ההרגשה שלאחר ישיבה ממושכת לצורך עבודה, לימודים או אפילו לצורך מציאת מסלול טיול לחופשה, הגוף מאובן, השכמות כואבות, הרגליים רדומות, אנחנו עייפים ולא מרוכזים. יום עבודה כזה שחוזר על עצמו שוב ושוב גורם נזקים, אבל ניתן למנוע אותם אם מקפידים על כסא ארגונומי שמותאם לגוף. הכיסאות הארגונומיים המתקדמים ביותר גורמים לגוף להפעיל את השרירים ולהישאר בתנועה זורמת גם במהלך הישיבה, כך שאין תחושת הירדמות או נימול בגפיים, הדם זורם, אין עייפות וחוסר ריכוז והכי חשוב – אין לחץ סטטי על חוליות הגב.

בוחרים מושב מותאם

כסא אורטופדי המאפשר את כיוונון גובה המושב, המשענת ומשענות הידיים מפחית את העומס על הגב, הכתפיים והצוואר. כיוון שעובדים רבים מבלים שעות רבות על הכיסא המשרדי, חשוב שהוא יהיה לא רק נוח אלא גם מאפשר תנועה טבעית של הגוף. כשיושבים בעבודה הגב צריך להיות זקוף ולא לקרוס אל תוך המשענת, לכן המשטח שעליו יושבים צריך להיות מותאם לממדי הגוף ולא גדול מדי, שכן כך אין כל תמיכה לגב התחתון. לכן, גם אם כורסת מנהלים נראית מפתה, צריך לבדוק שאינה גדולה מדי למידות גופכם ואתם תשקעו בה. באותו אופן חשוב לשים לב לגובה הכיסא ביחס לרצפה וביחס לשולחן, כך שלא יהיה מאמץ רב מדי על הכתפיים, הצוואר והגב. מושבים שניתנים לשינוי גובה חשובים להתאמת העמדה לגוף היושב. יש אנשים הזקוקים לתמיכה בעורף, ולכך יש משענות המספקות תמיכה לצוואר, כך שאפשר להישען ולתת לצוואר לנוח מהמאמץ.

סיפורי בדים

אחד הנתונים החשובים בבחירת מושב ומשענת הוא הבד שממנו הם עשויים. אומנם עור או דמוי עור נראה מהודר ומפואר, אבל ביום קיץ חם או לאחר שעות עבודה אחדות התחושה על הכיסא יכולה להיות לא נעימה. יש בדים שגורמים להזעה, יש ריפודים שאינם נושמים, אינם רכים או גמישים מספיק וכדאי לקחת זאת בחשבון בבחירת הריפודים שישמשו אתכם שעות רבות.

עובדים בתנועה

בעבודה משרדית יש צורך בתנועה שיכולה להתבטא בתזוזה של הכיסא. לכך חשוב לדאוג שהכיסא יוכל לנוע בנוחות, ואת זה ניתן לבצע אם יש לכיסא גלגלים וניתן לקרב או להרחיק אותו משולחן העבודה. כדי שהגב לא יצטרך לעמוד בעומס גדול, חשוב לבחור מושב שניתן להניע לפי הצורך לכל הצדדים בנוסף להתאמת הגובה. ככל שהכיסא מאפשר מספר צירי תנועה רבים יותר, כך ניתן להתאימו באופן מדויק יותר לאדם היושב עליו ולפזר את העומסים.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169