התמודדות עם כאבים כרוניים

דרכי התמודדות עם כאבים כרוניים במהלך עבודה משרדית

איך לצלוח יום עבודה כאשר סובלים מכאבים כרוניים? כאב יכול להשפיע על כל דבר, להפריע בביצוע משימות מורכבות וקלות כאחד וגם במהלך עבודה משרדית. ישיבה ממושכת ליד שולחן, הקלדה במחשב וביצוע תנועות רוטיניות, עלולות להחמיר מצבי כאב כרוניים. עם זאת, יש אפשרות להקל על כך בדרכים שונות. להתאים תנוחות ועזרים, לשנות התנהלות, לבצע תרגילים שונים ועוד. במאמר שלפניכם אספנו מספר טיפים להתמודדות עם כאב המופיע במהלך עבודה משרדית. אתם מוזמנים לקרוא.

כיצד להתמודד עם כאב כרוני במהלך עבודה משרדית

עבודה במשרד היא אמנם אינה פיזית אך היא יכולה לגרום לכאב מתמשך, בעיקר בשל ישיבה ממושכת הגורמת לכאבי גב וליציבה לא נכונה המקצרת את השרירים וגורמת לכאבים כרוניים. ככל שהם נמשכים, כך דחוף יותר לטפל בהם ובסיבות בגללן הם נגרמים. הנה כמה דרכים להתמודד עם כאב כרוני בעבודה משרדית:

1.      הגדרת סביבת עבודה אגרונומית

מומלץ להשקיע זמן ומשאבים ביצירת סביבת עבודה אגרונומית, הן עבור אנשים הסובלים מכאב כרוני והן עבור אלו שלא, כדי שלא יפתחו אותו בעתיד. כסא המספק תמיכה נאותה לגב, שולחן עבודה הנמצא בגובה הנכון וצג מחשב בגובה העיניים. גם מקלדת ועכבר אגרונומיים יכולים להפחית כאב נמשך בתרומתם למנח ידיים טבעי ורפוי והקטנת מתח מיותר בכתפיים.

2.      הפסקות קבועות ומתיחות

ישיבה ממושכת עלולה להחמיר כאב כרוני. בשל כך כדאי לשלב הפסקות קבועות במהלך יום העבודה כדי לעמוד, להתמתח ולנוע. תרגילי מתיחה פשוטים כגון סיבובי צוואר, גלגול כתפיים ומתיחת הרגליים יכולים לסייע ולהקל על נוקשות השרירים ולשפר את זרימת הדם לאברים השונים.

כיצד להתמודד עם כאב כרוני במהלך עבודה משרדית

3.      מודעות לאופן הישיבה

כדאי לשמור על יציבה נכונה לאורך כל היום כדי למזער את העומס על השרירים והמפרקים. כששמים לב שיושבים כפופים, חשוב להזדקף, לשבת עם גב ישר, כתפיים רפויות שלא מתאמצות יתר על המידה ורגליים הניצבות שטוחות על הרצפה. אפשר גם להשתמש בכרית קטנה כדי לתמוך בעקומה הטבעית של הגב התחתון.

4.      אפשרויות ישיבה חלופיות

כדאי לבחון אפשרויות ישיבה אחרות במקום כסא. לדוגמא כדור פילאטיס או כסאות ארגונומיים "המחנכים" את הגב ליציבה טובה יותר. חלופות אלו יכולות לסייע בחלוקת משקל הגוף באופן שווה יותר ולהפחית את הלחץ על אזורים ספציפיים המועדים לכאב כרוני.

5.      טכניקות הרפיה

שילוב נשימות עמוקות, מדיטציה או יוגה בשגרת היומיום יכולות לסייע בהרפיה והפחתת המתח, לשפר את הרווחה הכללית ובכך להפחית הכאב.

6.      אפליקציות לניהול כאב

קיימות אפליקציות המתאימות למכשירים ניידים שמסייעות בניהול כאב כרוני. באמצעות אפליקציות אלו ניתן לעקוב אחר רמות הכאב, לבצע תרגילים מודרכים ולקבל תזכורות להפסקות. אפליקציות אלו הופכות את הכאב לכזה שניתן לשלוט בו.

לסיכום, ניהול יעיל של כאב כרוני במהלך עבודה משרדית דורש גישה משולבת וביצוע שינויים הן בסביבת העבודה הפיזית והן בהרגלים האישיים. על ידי יישום אסטרטגיות אלה, ניתן לטפח סביבה נוחה ותומכת יותר ולשפר את היכולת לנווט באתגרים של עבודה משרדית תוך התמודדות עם כאב מתמשך. חשוב גם להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום הבריאות בעבודה ולקבל ייעוץ מותאם אישית.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
כאבי גב בעבודה
ישיבה ממושכת

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169