כאבי גב בעבודה

מדוע גוף האדם נפצע ומתנוון במהלך ישיבות ממושכות לטווח ארוך

מאז ומעולם, גוף האדם היה נתון למאמץ רב בעקבות עבודה פיזית קשה. האדם היה מורגל לריצה, טיפוס, צייד, עיסוק בחקלאות ושאר עבודות שהמשותף ביניהן הוא הקושי הפיזי אשר גורם לחיזוק השרירים.

כיום הדבר שונה לחלוטין. בעולם המודרני, עבודות רבות אינן דורשות מאמץ גופני אלא הפוך מכך, הן מאלצות את האדם לשבת שעות רבות, ללא תנועה רבה, אל מול המחשב. מאחר והגוף אינו מיועד מטבעו לישיבה ארוכה כל כך, הדבר גורם לנזקים בריאותיים רבים.

מהן ההשלכות של ישיבה ממושכת?

ישיבה לאורך זמן עלולה להוביל לקשת של קשיים בריאותיים, שאינם בהכרח קשורים רק לשרירים, אלא גם למערכות נוספות. עובדים רבים מתלוננים על כאבי שרירים בעבודה, כאבי מפרקים במהלך הישיבה וכאבים שונים לאורך חוט השדרה. פציעה לטווח ארוך מישיבה ממושכת היא שכיחה מאוד, שכן הבעיות הבריאותיות הנגרמות מהישיבה מתבטאות לרוב בצורה כרונית.

מקרים רבים של פריצות דיסק ובלטי דיסק נגרמים כתוצאה מישיבה ארוכת שעות. הישיבה מסיטה את חוליות עמוד השדרה אחורנית, דבר שגורם לחוליות המותניים לדחוק את הדיסקים החולייתיים לכיוון תעלת עמוד השדרה. הלחץ על החוליות גורם להקטנת הרווחים שבין חוליות עמוד השדרה. והלחץ על הדיסקים שבין החוליות עולה וגורם לכאבים קשים.

חוליות המותניים ועצם הזנב הם האיברים שנושאים את מסת פלג הגוף העליון תוך תמיכה בגב. באופן טבעי, הם סופגים רבות מהלחץ. הישיבה הממושכת פוגעת בהם וכאבים באזור מתפתחים.

כאבי גב תחתון ועליון, גפיים וברכיים עלולים להיגרם מכיווץ השרירים האינטנסיבי והלחץ שבישיבה ממושכת. הרקמות הרכות שבמפרקי הגב והברכיים מתנוונות, זאת כתוצאה מנעילת המפרקים בישיבה בנוסף, התגלה כי הישיבה הרבה מזיקה גם לפעילות התקינה של מערכת הדם, מערכת העיכול ופוגעת בכושר הגופני.

back-pain-in-office

כיצד למנוע את אותן התחלואות?

הרפואה המודרנית ככלל ותורת הארגונומיה בפרט מצאו פתרונות מתקדמים לטיפול ומניעה של התופעות והכאבים. הכיסא הארגונומי הוא כיסא ייחודי אשר מותאם במדויק לצרכיו של הגוף. הוא יהיה מרופד ונוח יותר, ויאפשר בזכות הטכנולוגיה המיוחדת שלו לשרירי הגוף לנוח ולהיתמך כהלכה.

מומלץ מאוד לעבור לשימוש בכיסא ארגונומי, מכיוון שהוא בולם את הלחץ המופעל על השרירים והחוליות. הכיסא בנוי כך שהוא ניתן לכיוון והתאמה לאדם היושב עליו בהתאם לגודלו וגבוהו. על הכיסא ניתן לנוע באופן קליל ותזזיתי תוך ישיבה דינאמית, ובכך להפחית את חוסר התזוזה שבה אנו נתונים מול המחשב. לכיסא ארגונומי נטול משענת ישנו יתרון נוסף – חיזוק ואימון שרירי הגב, תוך שמירה על תנועה חופשית ורכה באזור התחתון של הגוף.

אחת ממטרות הכיסא היא עידוד תנועה מתמדת בעבודה. בשנים האחרונות אנחנו מודעים יותר לחשיבות התזוזה אשר מזרימה את החמצן בדם, מרעננת ומפעילה את השרירים באופן בריא. התנועה במשרד חשובה לא רק באמצעות הכיסא, חשוב לקבוע הפסקות התאווררות, כדי להקל על השרירים בנוסף לביצוע תרגילים המתאימים לשחרורם.

הפגיעות הגופניות המתרחשות כתוצאה מישיבה מקשות על אורך החיים, וכן על הריכוז ואיכות העבודה, שניזוקות עקב הכאבים המציקים. לשמחתנו, זוהי אינה גזירה משמיים. בכל גיל עלינו לשמור על חסינות גופינו, שכן הבעיות האלו מחמירות בעתיד. אורח חיים בריא, כיסא מתאים, תנועה רבה של הגוף ומתיחות מתאימות, יסייעו לכם לשמור ולהגן על החוליות והשרירים, ימריצו את הדם בגופכם ויקלו על המפרקים, מערכת העיכול והריכוז המנטלי. אין טעם להתעלם ולסבול מהכאבים, זוהי ירידה באיכות החיים שניתן לפתור אותה בקלות בעזרת המכשירים המתקדמים והתמדה בתרגילים.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169