ארגונומיה ושינה

מדוע בחירת כיסא ארגונומי הוא חשוב כמו בחירת מזרן שינה מצוין

בני אדם מבלים כשליש מחייהם בשינה. ההמלצה הגורפת היא לישון כשמונה שעות בלילה כדי שהגוף יוכל למלא מצברים כראוי. אין זה מפתיע שאנשים רבים בוחרים להשקיע סכום גדול במזרן איכותי, שכן שינה לקויה משפיעה על הבריאות הפיזית והנפשית לרעה, כך שאיכות היום נפגמת גם כן.

אך מדוע איננו משקיעים בצורה דומה בכיסא משרדי איכותי? הרי אנו מבלים בין 10–14 שעות בישיבה במהלך יום העבודה. אולי הסיבה לכך היא שרבים לא מודעים לסכנות שבישיבה ממושכת הנעשית על כיסא משרדי רגיל. הרשו לנו להסביר מדוע רכישת כיסא ארגונומי חשובה לא פחות מבחירת מזרן איכותי לשינה.

sleeping matress

מדוע שינה טובה וישיבה נכונה דומות זו לזו?

אולי לא תאמינו, אך ההשפעות המזיקות לגוף בשל שינה לקויה וישיבה לקויה הן דומות מאוד. למשל כאשר אנו סובלים ממחסור בשעות שינה עקב חוסר נוחות, הסיכון ללקות במחלות לב, סרטן ואפילו סוכרת עולה. איכות הישיבה בעבודה עשויה להגביר את הסיכוי לחלות במחלות הללו גם כן, כאשר היא מונעת תנועה ודינמיות. הלחץ הנוצר על כלי הדם בזמן הישיבה גורמת לעלייה בלחץ הדם ומביאה להתפתחות של מחלות וסקולריות. ישיבה ממושכת עשויה לגרום גם להשמנת יתר שיכולה בין היתר לגרום להתפרצות של סוכרת.

שינה על מזרן שאינו איכותי יכולה לגרום גם לכאבים בגוף והיחלשות של השרירים, זאת משום שהתמיכה אינה טובה ונוצר לחץ על חוליות עמוד השדרה לכול אורכו. גם ישיבה על כיסא שאינו איכותי תוביל לבעיות אלה ממש. כאשר הגוף לא נמצא במנח נכון במשך שעות ארוכות יתחילו להתפתח כאבים בגב ובצוואר, ושרירי הליבה המסייעים ביציבה יאבדו מכוחם משום שאינם נמצאים בעבודה.

שינה לקויה וישיבה לקויה משפיעות גם על המצב הנפשי. עייפות בשל חוסר שעות שינה יכולה להביא לדיכאון, בשל חוסר היכולת לתפקד במהלך היום, פגיעה בייצור הורמונים המשפרים את מצב הרוח ובעיות זיכרון. ישיבה ממושכת וחוסר תנועתיות של הגוף גם היא יכולה לגרום להופעה של דיכאון, גם כן בשל מחסור בהורמונים חיוביים כמו דופמין וסרוטונין.

sitting in the office

באיזה כיסא כדאי להשקיע?

אפשר להבין כי השקעה בכיסא המביא נוחות מקסימלית בעבודה חשובה ממש כמו ההשקעה מזרן מצוין. אך כעת עולה השאלה, באיזה כיסא עלינו להשקיע כדי למנוע את כל הסכנות שציינו קודם? ובכן, הכיסא הנכון הוא כזה שיעניק מצד אחד תמיכה מקסימלית לגוף ויתאים עצמו לגוף היושב, מצד שני עליו לאפשר דינמיות ותנועה בזמן הישיבה. לכן אנו ממליצים על השקעה בכיסא ארגונומי המאחד את כל התכונות הללו.

הייחודיות של כיסאות ארגונומיים היא המבנה המדהים שלהם, מבנה שתוכנן בקפידה כדי לאפשר התאמה מוחלטת לגופו של היושב. מבנה זה גם תוכנן בצורה כזו שתעודד את היושב לשמור על מנח נכון ובריא לגוף. כמו כן, התאמת הכיסא יכולה להיעשות אופטימלית עוד יותר גם בצורה ידנית, למשל כוונון התמיכה בגב התחתון.

בנוסף להתאמת הכיסא הארגונומי לגוף, הוא גם מאפשר דינמיות רבה בזמן הישיבה ותנועתיות. ישנם כיסאות המורכבים על זרוע ייחודית, בעלת קפיץ, שמעודדת את הגוף לנוע בצורה אנכית. תנועה זו מסייעת בשחרור לחץ מחוליות הגב, מסייעת בשחרור זרימת הדם בפלג הגוף התחתון ומשפרת את בריאות היושב. ישנם גם כיסאות ארגונומיים בעלי זרוע המורכבת על מפרק תלת-ממדי, המאפשרת תנועה של 360 מעלות בזמן הישיבה. מבנה זה מעודד את הגוף לנוע במהלך הישיבה, ואף להפעיל את שרירי הליבה המעניקים תמיכה הכרחית

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169