ergonome-in-office

ארגונומיה מודרנית וחשיבותה במקומות העבודה

אנו חיים בעידן שבו מקצועות רבים דורשים ישיבה ממושכת במהלך היום אל מול המחשב. בעבר, בני האדם עסקו הרבה יותר במלאכות שאפשרו יותר תנועה במהלך היום. גופנו אינו נועד להישאר סטטי לאורך זמן רב, ולכן ישיבה ממושכת יכולה לגרום לנזקים משמעותיים לא רק לגוף אלא גם לנפש. תחום הארגונומיה המודרנית מבקשת לספק פתרונות יעילים לאורח החיים המודרני.

מהי ארגונומיה מודרנית?

הארגונומיה היא מדע העוסק בהנדסת אנוש והיא בודקת כיצד מתקיימים יחסי הגומלין בין האדם והסביבה. אין ספק שסביבת בני האדם השתנה לאין שיעור מאז שהגיעה לחיינו הטכנולוגיה. אנו יושבים הרבה יותר בחללים סגורים, כשאנו ישובים במשך שעות ארוכות ועובדים מול המחשב. הארגונומיה המודרנית רותמת תחומים כמו פיזיולוגיה, הנדסה ופסיכולוגיה כדי להתאים את סביבת העבודה לגוף האדם, וכדי למנוע את הנזקים העשויים להיגרם מישיבה ממושכת.

כיצד משפיעה ישיבה ממושכת על הגוף והנפש?

ישיבה ממושכת נוגדת לגמרי את הדרך שבה גופנו אמור לפעול כדי לקיים אורח חיים בריא. ישיבה במשך שעות ארוכות יכולה למשל להגדיל את הסיכון להשמנת יתר המביאה עמה סכנות בריאותיות רבות. כמו כן, היא עשויה להגדיל את הסיכון לחלות במספר סוגים של מחלות כמו סכרת, סרטן ואפילו מחלות לב. כמו כן, הישיבה הממושכת מפעילה לחצים גדולים על עמוד השדרה ועל שריר הגב, הצוואר והכתפיים, כך שעשויים להופיע כאבים טורדניים המשפיעים על התפקוד. לבסוף, לישיבה ארוכה יש גם השלכה על המצב הנפשי והיא עלולה לפגוע במוטיבציה ואפילו בתפקוד המוח.

כיצד משתלבת הארגונומיה המודרנית במקומות העבודה?

שילוב של ארגונומיה בעבודה מבקשת ליצור לעובדים סביבת עבודה המאפשרת תנועה ותמיכה לגוף. כיסא ארגונומי מיוצר מתוך מטרה לספק ליושב תמיכה ראויה לחוליות עמוד השדרה, לשפר את יציבת היושב כדי למנוע פגיעה בגוף וגם לאפשר לו תנועה ודינמיות בתוך הכיסא. לכן נראה כיום יותר רהיטים ארגונומיים המשולבים בחללים משרדיים, זאת משום שהמעסיקים מבינים כיום כמה חשוב ליצור סביבת עבודה בטוחה לעובד.

happy-employees

ישנם סוגים שונים של כיסאות ארגונומיים שאותם ניתן לשלב בעבודה, תוך התאמה לסוג העבודה. למשל, ישנם כיסאות בעלי משענת המתאימים יותר לעובדי משרד היושבים בעיקר מול המחשב. המשענת מספקת תמיכה לגב וניתן להתאים אותה בדיוק לגב היושב.

ישנם כיסאות ללא משענת כלל, המאפשרים תנועה חופשית עוד יותר במרחב. אלו הם כיסאות המתאימים לטכנאי סאונד, מקעקעים ואפילו רופאים ואחיות הבודקים מטופלים לאורך היום. לבסוף, ישנם כיסאות אקטיביים המאפשרים ליושב להימצא בנקודה המושלמת שבין ישיבה לעמידה, כך שזרימת הדם נותרת והחמצן יכול להגיע לכל קצוות הגוף, אך עדיין מתקבלת תמיכה המפחיתה עומסים מהגב. כיסאות אלה יכולים להתאים למוכרים בחנויות, למעצבים או אדריכלים העובדים לצד שולחן שרטוט וגם עבור עובדים בבתי מלאכה.

דרכים נוספות שבהן משלבים ארגונומיה במקום העבודה הן התאמת גובה השולחן והמחשב לעובד, יצירת סביבה נוחה גם באמצעות תכנון תאורה נכונה, בקרת אקלים נעימה וצמצום רעשים מסיחי דעת.

מדוע חשוב כל כך לשלב ארגונומיה בסביבת העבודה?

כאשר נעשה שילוב ארגונומיה במשרד מרוויחים מכך גם המעסיקים וגם העובדים. עובד הפועל בסביבה השומרת על גופו ועל הנוחות שלו במהלך היום, יישאר ערני יותר, הוא יהיה נעים יותר לסביבתו וגם המוטיבציה ורמת האנרגיה שלו יישארו גבוהות. כמו כן, עיצוב ארגונומי במשרדים מסייע לשמור על בריאות העובדים, דבר המבטיח גם פחות היעדרויות מהעבודה ואובדן של עובדים חיוניים התורמים רבות למקום. אם כן, מדובר בכלי חיוני, ההופך כל סביבת עבודה לאופטימלית לכל השוהים במרחב.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169