כסא לעבודה ממושכת מול מחשב

איך תבחרו כיסא מתאים לישיבה ממושכת מול מחשב?

העשורים האחרונים מתאפיינים בישיבה ארוכה מול המחשב, במיוחד במקצועות כמו: תכנות, כתיבה, עיצוב גרפי, ומקצועות נוספים שדורשים ישיבה זמן רב. למרבה המזל, כיום יש מגוון רחב של כיסאות ארגונומיים שיכולים לתת תמיכה לגב, ולהפוך את זמן העבודה לזמן שבו הגוף יכול לנוח. במאמר זה נדון בהרחבה איך לבחור את הכיסא הנכון עבורכם.

התאמה מושלמת לגובה השולחן

הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא ההתאמה של הכיסא לגובה השולחן שלכם. חשוב להתאים את הגובה באופן שאינכם צריכים לכופף את הראש מטה או להחזיקו גבוה מדי כאשר אתם מקלידים על המקלדת של המחשב. הידיים שלכם צריכות לנוע בקלות על המקלדת, והשולחן צריך להיות בגובה שבו לא תרגישו לחץ על הכתפיים כאשר אתם כותבים. שולחן גבוה או נמוך מדי עשויים לפגוע בגוף. לכן, הדרך הקלה ביותר היא לבחור כסא מתכוונן.

כיסא ארגונומי עם הטיה טבעית קדימה של המושב

אם אתם רוכנים מעט קדימה לכיוון השולחן אתם יכולים לשבת ישר יותר. כאשר הגב ישר אינכם מונעים מהריאות לנשום עמוק. רבים חושבים שרק כיסאות עם משענת מסוגלים להיות נוחים. בפועל, כאשר עובדים, כמעט ולא נשענים על משענת זו. לכן, מצאו כסא לישיבה מול מחשב שמאפשר לכם לבחור את הזווית שבה תרכנו.

כיסא המאפשר לכם לשנות תנוחה בקלות

הידעתם כי יש היום כיסאות שמאפשרים שינוי תנוחה בקלות? טכנולוגיה חדשה מאפשרת לחלק את בסיס הכיסא למפרקים, וכך ניתן לנוע על הכיסא בזמן העבודה. הכוונה אינה לנדנוד מסוכן של כיסא שאינו מיועד לכך, אלא שימוש בכיסאות נוחים שנבנו מראש עם טווח צידי רחב, המאפשר לזוז בנוחות לרדיוס של סיבוב מלא (360 מעלות).

כסא לעבודה ממושכת מול מחשבכיסא שמתאים עצמו למשקלכם

כאשר בוחרים כסא ארגונומי לישיבה ממושכת, חשוב לקחת בחשבון גם את ההתאמה למשקל הגוף שלכם. אם הכסא מגיב למשקל ומסוגל לנוע בנוחות רבה באמצעות קפיץ המותקן בבסיסו, התוצאה תהיה הקלה על הדיסקים הנמצאים בין החוליות בגב שלכם. בנוסף, הדבר גם מסייע לזרימת דם קלה יותר בגוף, וכך המוח שלכם זוכה לחמצן רב יותר ומאפשר לכם להיות יותר פרודוקטיביים.

בעיות גב? אל תתפשרו על הכיסא

אם אתם סובלים מבעיות של גב תחתון, אמצעי או עליון חשוב במיוחד לא להתפשר על איכות הכיסא. בחרו כסא אורטופדי לבעיות גב שיוצר במיוחד לאנשים הסובלים מליקוי זה. אין זה משנה מה הגורם לכאבי הגב, הבעיות יכולות לנבוע מתאונה, ישיבה ממושכת במשך שנים רבות או מפגיעה. אם אתם נעזרים בכיסא מתאים, תוכלו לשבת זמן ארוך יותר בלי לסבול מהכאבים.

עיצוב הכסא

עד כה דנו רק בשיקולים הפיזיולוגיים לבחירת כסא לעבודה מול המחשב. אם אתם עובדים במשרד יש עוד שיקול שכדאי לקחת בחשבון והוא עיצוב הכסא. היום, אינכם חייבים לבחור בכסא מנהלים מרשים למשרד, אלא נהוג לבחור בעיצוב קליל ומודרני יותר. אפשר לבחור גם בכיסא צבעוני עם עיצוב מעט שובב שיוסיף צבע וטוויסט חדשני למשרד.

המלצות על הכסא

הפרמטר האחרון שנבדוק הוא המלצות על הכסא. רצוי למצוא כסא ארגונומי מומלץ, שבו משתמשים כיום אנשים העובדים במקצוע שלכם. יש כיסאות המתאימים לתנועה קבועה במהלך היום, כסאות עם גלגלים שמאפשרים תנועה נוחה ממקום למקום וכסאות עם משענת שמאפשרים לעצור רגע ולחשוב על המשימה הבאה.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים את הכסא הבא שלכם, בדקו את דפוסי הישיבה שלכם בבית ובמשרד, והתחילו לדאוג לבריאות הגב שלכם. ככל שתעברו מהר יותר לכיסא ארגונומי, כך תשמרו על עמוד השדרה שלכם טוב יותר ולאורך זמן.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169