איך להתמודד עם כאבי גב בעבודה?

בין השנים 2016-17 היו 8.9 מיליון ימי עבודה שהתפספסו בגלל הפרעות בשרירי השלד (האחראיים על תנועות הגוף) הקשורות לעבודה. 38% מהיעדרויות הללו יוחסו לכאבי גב, 45% דווחו על כאבים מתמשכים באזור הצוואר. בקיצור אפשר לומר שאלפי אנ סובלים כל יום מכאבי גב כרוניים…

ניתן להבחין בכמות עצומה של אנשים עם כאבי גב מדי שנה. רבים מייחסים זאת עקב יציבה לקויה או עמדות עבודה לא מתאימות, כאבי גב יכולים להיות מעגל קסמים אך ניתן לצאת מזה על ידי אימוץ הרגלים שונים וטובים יותר. להלן כמה טיפים וכלים יעילים ביותר שאפשר ליישם כדי למנוע כאבי גב בכלל ובמקום העבודה בפרט.

תורידו את רמות הלחץ שלכם.

בטח חשבתם לעצמכם שהדבר הראשון שנפתח איתו, הוא כיסא ארגונומי או לפחות ארגונומיה. אבל לא! הדבר הראשון שחייבים לדבר עליו הוא הלחץ שאתם חווים בעבודה. ההשפעה של מתח וחרדה משפיעה על גופינו מאוד ומחלישה אותו בלי שנשים לב, לא הרבה יודעים את זה. לעתים קרובות, בריאות הנפש שלנו והמצב המנטלי משפיע ישירות על הכאב הפיזי שאנו חווים.

רמות גבוהות של לחץ משפיעות על מערכת העצבים האוטונומית ועל יותרת המוח שמחובר לציר ההיפותלמוס (HPA) אשר תורמים באופן ישיר למצב הרוח שלנו וכיצד אנו מרגישים ומעבדים את הכאב.

אז אם אתם מרגישים שאתם נמצאים תחת לחץ רב בעבודה קחו לכם כמה רגעים לחשוב על היציבה שלכם. תאמצו תרגילים דלים מבחינה פיזית כמו הרכנת הראש וסיבובו כדי לשחרר את שרירי הצוואר.

שינויים בעמדת העבודה שלכם.

אם אתם קוראים קבועים שלנו, אנחנו כמעט בטוחים שאתם מודעים לארגונומיה במשרד ושיש לכם כיסא ארגונומי טוב. המודעות כיום לעמדות הישיבה בזמן העבודה גבוהה במיוחד וטוב שכך.

הגדירו את הכיסא שלכם בצורה אופטימלית כך שתוכלו לעבוד בצורה קלילה יותר. אחת העצות שלנו היא להרים מסכים. הגבהת המסך לגובה הנכון ימנע ממכם לשמוט את הצוואר כדי לצפות במסך, זה ימנע ממכם כאבי צוואר הקשורות לכך. כלל אצבע הוא לוודא שהמסך נמצא במרחק של הזרוע שלכם, והחלק העליון של המסך צריך להיות שווה בקו אווירי לגבות שלכם.

התעמלות תוך כדי עבודה.

הודות למכוניות, לעבודה בישיבה, לטלוויזיה, למדיחי כלים ועוד שאר מכשירים שעושים עבורנו את העבודה, צמצמנו באופן דרמטי את כמות הזמן שאנו מבלים על הרגליים. לא, אנחנו לא מעודדים אתכם עכשיו להצטרף למחנות אימונים, אבל אנחנו מאמינים שאפשר לסחוט יותר תנועה ודינאמיות בחיי היום יום שלנו. כמו לשתות הרבה מים במהלך היום כדי שגם תצטרכו לקום לשירותים ולעשות פעילות גופנית על הדרך או לעבור לכיסא swopper שהוא גורם לתנועה במהלך הישיבה ועוד מגוון דוגמאות שתוכלו להמציא.

כדי להקל על כאבי גב כרוניים נמליץ לכם על תרגיל בעוצמה נמוכה כגון שחייה או פילאטיס כדי לתמוך את שרירי הגב בלי לעבוד קשה מידי.

אם אתם חווים כאבי גב במרחב העבודה שלכם כאמור אתם צריכים לעשות שינוי בעמדת הישיבה שלכם. זה הצעד הראשון לשיפור איכות החיים שלכם בעבודה.

קחו אחריות על צורת הישיבה שלכם

בסופו של דבר קחו אחריות על צורת הישיבה שלכם בזמן העבודה ונסו לחשוב על האופן שבו תוכלו לעזור לעצמכם. לא משנה כמה עמדת העבודה שלכם מוגדרת או כמה הוצאת כסף על כיסא ארגונומי, בשורה התחתונה צורת הישיבה תלויה בכם, איך אתם מתייחסים לטיפול בבעיית הישיבה ואיך אתם משנים הרגלים מזיקים כמו ישיבה מזרחית על כיסא או ישיבה על כיסא שלא מתאים לישיבה ממושכת.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

התמודדות עם כאבים כרוניים
כאבי גב
כאבי גב בעבודה

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169