כאבי גב

איך להתמודד עם כאבי גב בעבודה משרדית?

ישיבה ממושכת בכיסא המשרד ליד שולחן ומול מסך המחשב, עשויה לגרום לתופעות שונות, בינן: כאבי ראש, מיגרנות, צוואר תפוס וכמובן כאבי גב בדרגות חומרה שונות. העובדה כי ישיבה אינה מאפשרת תנועתיות לגוף, גורמת לאיברים שונים להתנוון מעט בשעות אלו וגורמת לכאבים ולאי נוחות.

אף על־פי שישיבה היא חלק מצורת העבודה של רבים מאיתנו, כאבי הגב אינם חייבים להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. ישנן שיטות שונות, פעולות מסוימות ודרכים מגוונות להקל על כאבים אלו במהלך יום העבודה, ואף להימנע מהם לחלוטין.

בחירת הכיסא הנכון ליום עבודה חופשי מכאבי גב

חשיבות גבוהה במיוחד יש לתת לבחירת כיסא ארגונומי שיתאים למבנה הגוף, לעמדת המחשב ולדרך ומשך העבודה בישיבה.. חשוב לבחור כיסא שניתן לכוונן אותו בהתאם לצורך, לבדוק שמושב הכיסא ניתן להגבהה או להנמכה ולבחון אם אתם זקוקים למשענות ידיים וראש או שמא אתם מעדיפים כיסא בלעדיהם שמחזק את זוקפי הגב העליונים והתחתונים.

כדאי לוודא כי גם משענת הגב ניתנת להזזה כך שתעניק תמיכה מדויקת. הדרך לעשות זאת היא תוך כדי ישיבה, כשהישבן נמצא בצמוד למשענת הגב. הרגליים צריכות להיות ב-90 מעלות ביחס למושב כמו גם הגב ביחס למשענת.

איך למקם נכון את הכיסא בעמדת העבודה שלכם?

אם בחרתם לרכוש כיסא אורתופדי, השלב הראשון למקם ולכוון אותו כך שיתאים למידות גופכם, לעמדת העבודה, לאופן שבו אתם יושבים בעמדתכם, לדרך ההקלדה וכדומה. זאת כדי לסייע לכם להפחית את העומס מהגב ושרירי הצוואר ככל הניתן.

תחילה יש למקם אותו ישירות מול מסך המחשב ולכוון את הגובה כך שהראש יהיה מעט מעל המסך והעיניים יצפו בו בזווית גבוהה יותר בכ-20-10 מעלות.

אם בחרתם בכיסא בעל משענות הידיים יש לכוון אותן כך שיהיו בגובה השולחן, כדי שהידיים ינוחו עליהן ולא יופעל עליהן עומס או לא יידרש מהן מאמץ נוסף מלבד כתיבה או הקלדה. אם בחרתם בכיסא ללא משענות ידיים ודאו כי גובה הכיסא מותאם לגובה שולחן העבודה שלכם כך שידיכם תהיינה מונחות ללא כל קושי.

הגב צריך להישען בנוחות על משענת הכיסא בזווית של 90 מעלות וכך גם הכיפוף בברכיים. כפות הרגליים אמורות להגיע אל הרצפה ואם הדבר אינו אפשרי, מומלץ להניח תחתן שרפרף קטן שיסייע במתן תמיכה נוספת.

חשוב לוודא גם כי ישנה תאורה הולמת במקום העבודה שלכם, שכן אור חלש מידי גורם באופן אינסטינקטיבי להתקרבות פיזית אל המסך וליצירת זווית שאינה טובה או נוחה לגב. אל תזלזלו בהתאמת המקלדת והעכבר הנכונים לכף היד שלכם ולצורת ההקלדה, בפרט אם אתם שמאליים, שכן, עזרים אלו מפחיתים את הצורך במאמץ או בשינוי תנוחה, דבר שמוריד את העומס מכל איברי הגוף וגם מהגב.

לקום לסיבוב כל שעה עגולה

תנועה ותזוזה חיוניות תמיד כדי לשמור על יציבה טובה, הימנעות מכאבים והמרצת מחזור הדם. ניתן להחליט על שעות קבועות שבהן אתם קמים מהכיסא ועושים הליכה קצרה במשרד או אפילו עדיף מכך, בחוץ ברחוב.

אפשר להחליט לעלות במדרגות שתיים או שלוש קומות אפילו באמצע היום, ואם אפשר להיכנס לחדר צדדי ולעשות בו כמה תרגילי מתיחה פשוטים כדי להקל או למנוע כאבי גב בהמשך היום. נשמו מספר נשימות עמוקות, הימתחו כלפי מעלה ולאט לאט הורידו את הידיים כלפי הרצפה. שחררו את כל חוליות הגב ועלו חזרה מעלה בתנועה איטית.

תרגילי מתיחה פשוטים

במקרים שבהם הכאב מתחיל לתת את אותותיו, מומלץ להתמודד איתו באופן מידי ולא לדחות את הטיפול למועד מאוחר יותר. תרגיל מתיחה נוסף אשר יסייע לכם מאוד הוא מתיחת הידיים כלפי מעלה בזמן עמידה, ותוך כדי המתיחה, להטות מעט את הגוף ימינה או שמאלה.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

כאבי גב
כאבי גב - כסא ארגונומי
כאבי גב

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169