כסא טרגונומי - טכנולוגיה

איך ארגונומיה משפרת את הפרודוקטיביות בעבודה?

סביבת עבודה ארגונומית טובה הן לעובדים והן למעסיקים: עובדים במשרד ארגונומי חולים פחות, מפסידים פחות ימי עבודה ובשל כך מצמצמים את ההפסדים למעסיקים. בנוסף, ארגונומיה במקום העבודה גם תורמת לשיפור שביעות הרצון והמוטיבציה של העובדים. 

התפיסה הזאת נתמכת בכמה מחקרים. לדוגמה, מחקר מ-2003 בדק את ההשפעה של סביבת עבודה ארגונומית על הפרודוקטיביות של עובדים במוקד שירות טלפוני. המשתתפים במחקר נחלקו לשלוש קבוצות, וכל קבוצה עבדה בתנאים ארגונומיים שונים. תוצאות המחקר הראו עלייה של כ-5% בהספק של קבוצת העובדים שנהנו מסביבת העבודה הארגונומית ביותר, לעומת ירידה של כ-4% בהספק בקרב קבוצת הביקורת. כלומר, העובדים במשרד הארגונומי היו יעילים ב-9% יותר מהעובדים בקבוצת הביקורת.

איך סביבת עבודה ארגונומית משפרת את הפרודוקטיביות?

  1. פחות פציעות = פחות ימי מחלה

מעסיקים רבים יודעים כי הגורם העיקרי לירידה בפרודוקטיביות הוא היעדרויות מהעבודה, אבל לא כולם יודעים כי רוב הפציעות במקום העבודה לא נגרמות בהכרח בגלל נפילות או נשיאת משאות כבדים, אלא בגלל כאבי גב וצוואר הנגרמים ממאמץ יום-יומי. הפציעות האלה מתפתחות לאורך זמן, וגם לוקח יותר זמן לטפל בהן. 

נוסף על הפגיעה בפרודוקטיביות בגלל אובדן ימי מחלה, פציעות מסוג זה גם גורמות לתחלופה מהירה של עובדים, וגורמת למעסיקים הפסדים נוספים בשל העלות הכרוכה בגיוס עובדים חדשים והכשרתם. 

  1. שיפור המוטיבציה והאכפתיות

עובדים בסביבת עבודה ארגונומית ונוחה מרגישים שלמעסיקים אכפת מהם, ובתמורה הם מרגישים מחויבים יותר למקום העבודה. במילים אחרות, כשאתם דואגים למשרד ארגונומי, אתם מעבירים לעובדים את המסר שאכפת לכם מהם וממצבם הבריאותי. מחקרים הראו שהמניע העיקרי למעורבות של העובדים היא מידת ההתעניינות של המנהלים ברווחתם הגופנית והנפשית. 

3. עלייה ברמות האנרגיה

עובדים בסביבת עבודה נוחה ונעימה ירגישו יותר אנרגטיים ונמרצים ובשל כך גם ההספק שלהם יהיה גבוה יותר. ולהפך: עובדים הסובלים מאי-נוחות וכאבים יחושו עייפות ושחיקה, וכתוצאה מכך יעבדו בקצב איטי יותר, וגם ייקחו יותר הפסקות כדי לנוח, להימתח, לצעוד או אפילו לשכב כדי להקל על כאבי השרירים. כאב פיזי משפיע גם על היכולות המנטליות: קשה לקבל השראה, לפתור בעיות או להציע רעיונות חדשים כשעסוקים בכאבים פיזיים. 

  1. עבודה מהירה ויעילה יותר

ציוד ארגונומי לרוב גם מאפשר לעבוד במהירות ולקצר פעולות חזרתיות. לדוגמה, עבודה עם מקלדת ארגונומית מאפשרת להקליד במהירות ועם פחות הפסקות; שימוש בצגי מחשב המפחיתים מאמץ בעיניים משפר את הריכוז של העובדים לאורך זמן ומונע כאבי ראש; ישיבה על כיסא ארגונומי המעודד תנועה בישיבה מקצרת את ההפסקות לטובת מתיחת איברים, וכן הלאה. 

בשורה התחתונה, ארגונומיה היא השקעה ולא הוצאה מיותרת. הכסף שיושקע בציוד ארגונומי יחסוך בהוצאות עתידיות על הכשרת עובדים חדשים וגם ישפר את שביעות הרצון של העובדים, את המעורבות ואת הפרודוקטיביות שלהם במקום העבודה. 

מעוניינים להזמין כיסא ארגונומי להתנסות בחינם? צרו איתנו קשר.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169